سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احساسات متفاوت را تجربه کنید

هر ایرانی با توجه به نوع تفکر خود، پس از خرید کالای ایرانی حسی متفاوت دارد. این تجربه برای بیشتر ما پیش می آید که وقتی بر روی خرید کالای ایرانی پافشاری می کنیم و به نتیجه می رسیم، احساس خوشایندی به ما دست می دهد. در این مقاله به احساسات خوب ایرانی پس از خرید کالای داخلی می پردازیم:

1. غرور و غیرت ملی: حس وطن دوستی در همه انسان ها وجود دارد. یک ایرانی با خرید کالای ملی این حس را در خود تقویت می کند و میزان غیرت خود نسبت به خاک وطن را می سنجد.

2. سهیم بودن در رشد و پیشرفت کشور: وقتی تولید کشور تقویت شود، رشد اقتصادی و در نتیجه پیشرفت همه جانبه کشور نتیجه می دهد.

3. اشتغالزایی برای هموطن: هر چقدر کالای ایرانی بیشتری به فروش برسد، کارخانه ها و کارگاه های تولیدی توسعه بیشتری می یابند و کارکنان بیشتری را به کار می گیرند. و از بیکاری هموطنان جلوگیری می شود.

4. حمایت از صادرات و تقویت ارز ملی: با توسعه کارخانه تولیدی، محصولات از نظر کمی و کیفی سیر صعودی طی می کند و آماده صادرات ورقابت با کالاهای مشابه خارجی در بیرون مرزهای ایران می شود.

5. تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی در ایران و جهان: با افزایش صادرات کالای ایرانی در جهان، سلیقه و فرهنگ ایرانی و اسلامی به صورت خودکار(از طریق نوع کالا و نیز افزایش ارتباطات بین المللی تاجران) در جهان گسترش می یابد. همچنین دیگر کالاهای وارداتی فرهنگ کودکان و جوانان ایرانی را مورد دگرگونی قرار نمی دهند.

6. تضمین آینده فرزند خود: اگر امروز اقتصاد ایران تقویت شود، احتمال رسیدن فرزندانمان به شغل مورد علاقه در حوزه تخصصیشان در آینده بیشتر می شود.

7. فداکاری و ایثار: با خرید کالای ایرانی با کیفیتی کمتر از کالای خارجی و یا قیمتی گرانتر(در صورت رعایت حداقل های کیفیت)، یک ایرانی از حق خود گذشت می کند برای ساختن آینده ای درخشان تر.

8. جهاد و ادامه راه شهیدان: یک زمانی معنای جهاد، خون دادن برای دفاع از اسلام و میهن بود ولی اکنون ابعاد مختلف زندگی ما معنای مبارزه می دهد. در جنگ اقتصادی با دشمن هر نوع تلاش در راه تقویت  انقلاب نوعی فداکاری و ادامه راه شهدا است.

9. مبارزه با دشمن: وقتی دشمن با همه توان خود تحریم ها را علیه کشور ایران پیگیری می کند و سعی در ضربه زدن از هر راهی است. کمک به پیشرفت اقتصاد ایران یعنی یک مبارزه نفسگیر با دشمن.

10. ادای دِین: هر فرد با انصافی اگر در ایران متولد شده باشد، خود را وامدار این خاک می داند. امنیت روحی و راونی، امکانات، فرهنگ ایرانی و اسلامی، کانون گرم خانواده و… از برکات زندگی در ایران است.

11. مسئولیت پذیری و آزادگی: یک انسان آزاده نمی تواند نسبت به همنوعان خود بی احساس باشد و قدمی در رفع مشکل اطرافیان خود برندارد. رشد اقتصادی کشور تاثیر مستقیم در رفع محرومیت های مالی و فرهنگی دارد.

12. قرب خداوند: عده ای به دلیل تاکید مراجع و مقام معظم رهبری، به قصد قرب خداوند می کنند و کالای ایرانی را از سبد زندگی خود حذف نمی کنند.

خلاصه هر احساس خوبی که با خرید کالای ایرانی به شما دست می دهد، غنیمت است برای داشتن کشوری مسلمان، قوی و آزاده

شما هم احساسات زیبای خود را پس از خرید کالای ایرانی برای ما بیان کنید.

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…مرجع معرفی و عرضه کالای ایرانی

 

از: محمد رضا مرندی


اعتماد «زیست» دوستاره شد

فروشگاه اینترنتی «زیست» موفق به اخذ نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی شد.

پیش از این و از ابتدای تأسیس این فروشگاه اینترنتی، نماد اعتماد یک‌ستاره و نیز نماد طلایی ساماندهی رسانه‌های برخط (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) دریافت شده بود.

نماد اعتماد دو ستاره، در حال حاضر بالاترین درجه قابل اعطا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایران است و بدین‌معناست که سایت موردنظر علاوه بر اعتبار، از نظر امنیت تراکنش‌ها و انتقال اطلاعات بازدیدکنندگان نیز قابل اعتماد است.

کسب نماد اعتماد دوستاره، مستلزم اجرای پروتکل امنیتی «SSL» (Secure socket Layer) در صفحات سایت است که با نوار یا علامت قفل سبزرنگ در نوار آدرس و نیز عبارت «https» به‌جای «http» در ابتدای آدرس مشخص می‌شود. این گواهی امنیتی تمامی مراحل ورود اطلاعات بازدیدکننده و خرید را رمزنگاری کرده و مانع سوء‌استفاده از این اطلاعات می‌شود. امنیت این پروتکل توسط شرکت‌های معتبر امنیتی تضمین و بیمه شده است.

شایان ذکر است که این گواهی امنیتی از ابتدای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی «زیست» به‌صورت موقت نصب بوده و هم‌اکنون با نصب دائم آن، نسبت به دریافت رسمی این نماد نیز اقدام شده است.

 

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی، از عوامل مهم توسعه تجارت برخط است و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، مسئولیت ایجاد زیرساخت‌های امنیتی را برعهده دارد و با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب‌وکارهای اینترنتی، به ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور می‌پردازد.

هر کسب‌وکار مجازی برای اخذ نماد اعتماد، باید هویت صاحبان کسب‌وکار، آدرس جغرافیایی، راه‌های تماس خود و سایر اطلاعات خود را اعلام و در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برساند و به‌صورت دوره‌ای تمدید کند.

همچنین صلاحیت فردی متقاضیان حقیقی و حقوقی نماد اعتماد باید نزد این مرکز احراز شود که برای این منظور پلیس نظارت ناجا مسئولیت استعلام صلاحیت افراد را بر عهده دارد.

نماد اعتماد، این اطمینان را در مردم ایجاد می‌کند که سایت‌های اینترنتی دارای نماد، به تعهدات خود عمل خواهند کرد و حقوق مصرف‌کننده را به رسمیت می‌شناسند.‌

در حال حاضر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وب‌سایت‌های تجاری را بر اساس نماد اعتماد یک و دوستاره رتبه‌بندی می‌کند.

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…


آیا کالای لوکس خریدن اسراف است؟

آنچه که یک کشور را از نظر اقتصاد درونی قوی می کند، جلوگیری از اسراف در زمینه های مختلف است. در این مقاله به چند جنبه ناپیدای اسراف و راه حل آن پرداخته می شود:

آیا کالاهای لوکس از مصادیق اسراف است؟

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ابتدای درس خارج فقه روز یکشنبه (17بهمن95)، پس از بیان حدیثی اخلاقی، با اشاره به «حرام بودن استفاده از ماشین‌های گران قیمت برای روحانیون و طلاب» فرمودند نامه‌ای دریافت کرده‌اند که در آن نوشته شده بعضی از افراد حاضر در درس، با ماشین‌های گران‌قیمت دویست میلیونی تردد می‌کنند.

ایشان در این باره افزودند: حرمت اسراف برای همه است، هر کسی در هر حدّی چه غنی، چه متوسط یا فقیر ممکن است اسراف کند و اسراف، عمل حرام است. این ماشینهای گران‌قیمت حرام است.

حالا قضاوت با خود ماست که چقدر در زندگی خود راه اسراف را پیش گرفته ایم…

 با لیوان و حوله به ایران کمک کنیم

استفاده از آب‌سردکن‌های محل کار من روزانه صدها لیوان پلاستیکی یک‌بار مصرف را راهی طبیعت می‌کنند. لیوان‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف در اتاق‌های متعدد محل کارم هم وجود دارند.

دستمال کاعذی بسیاری در سرویس‌های بهداشتی محل کار من مصرف می‌شود. سطل زباله را که باز می‌کنید، فقط دستمال کاغذی‌های مچاله‌شده را می‌بینید که برای خشک کردن دست و صورت کارکنان استفاده شده‌اند.

تولید لیوان‌های پلاستیکی و دستمال‌ کاغذی، آب بسیار نیاز دارد و دور ریختن آن‌ها نیز آلوده‌کننده محیط ‌زیست است. تصور می‌کنم می‌شود برای مقابله با این آلودگی و مصرف آب کارهای زیادی کرد:

مدیران می‌توانند به کارکنان دستگاه‌ها یک بسته هدیه محیط‌زیستی بدهند شامل یک عدد لیوان سرامیکی زیبا (ترجیحاً ساخت سفال‌سازی‌های خودمان در لالجین و بقیه سفال‌سازی‌های کشور) و یک عدد حوله کوچک برای خشک کردن دست و صورت (آن هم ترجیحاً تولید نساجی‌های خودمان یا حتی حوله‌های بافت صنایع دستی)؛ بعد هم لیوان‌های پلاستیکی را از دستگاه‌های آب‌سردکن جمع کنند.

این بسته محیط‌زیست‌گرا را می‌توان در همایش‌ها نیز به حضار داد، بچه‌های مدرسه‌ای هم می‌توانند یک بسته آن‌را دریافت کنند، و در کنار سررسیدهای مخصوص سال نو یا به جای آن، به دوستان هدیه داد. کارکنان می‌توانند با لیوان‌های سفالی خودشان در جلسات حاضر شوند و آب را در آن‌ها بنوشند و سازمان‌ها لیوان‌های یک‌بار مصرف را از سر میز جلسات اداری بردارند.

می‌پرسید پس میهمانان سازمان چه کنند؟ تعداد محدودی لیوان‌های کاغذی چندبار مصرف که در دنیا نیز استفاده می‌شود و برای استفاده مکرر قابلیت تا شدن دارند، قابل جایگزینی هستند.

شاید پیش خود فکر کنید نشدنی است. اما من همکاری دارم که می‌گوید سی سال است از همین حوله‌های کوچک به جای دستمال کاغذی‌ها و از لیوان سفالی‌اش به جای لیوان‌های پلاستیکی استفاده کرده است.

باور کنیم شدنی است: هر کارمند یک حوله کوچک، هر کارمند یک لیوان سفالی و هر دو ساخت ایران. این بی‌گمان موفقیتی کوچک را خواهد ساخت، اما ما می‌توانیم ملت موفقیت‌های کوچک کوچکی باشیم که روی هم بزرگ می‌شوند و ما را بزرگ می‌کنند. اگر توانستیم با یک لیوان و حوله ساده به ایران کمک کنیم، کارهای بزرگ‌تر را هم انجام خواهیم داد./محمد فاضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، از:ایرانیجات

کشورها و  راه حل اسراف در رستوران ها

کشورهای مختلف راه حل های جالب ی برای جلوگیری از اسراف در زستوران های خود در نظر گفتند، که به بعضی از آن ها می پردازیم:

استرالیا

در ضیافت های دولتی و اداری هر کس پس از تمام کردن پرس خود می تواند پرس بعدی را سفارش دهد. و اگر غذاها در سینی باشد خدمتکار فقط در صورت تمام شدن سینی غذا می آورد.

کره جنوبی

در رستوران های کره جنوبی بسیاری از رستوران ها سه نوع ظرف غذا در اندازه های متفاوت ارائه می دهند.

آلمان 

سختگیرانه ترین قوانین در موضوع اسراف را کشور آلمان دارد. اسراف کننده در رستوران در صورت گزارش مردم جریمه می شود. کودکان اسراف کننده در خانه تنبیه می شوند و رستوران با اتاق خصوصی حتی برای مقامات بالا وجود ندارد./ همشهری آنلاین

کاریکاتور:فارس نیوز_حمید کارگر

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…


کارشناس/ نکاتی کاربردی از گردشگری سلامت

برنامه بارکد حوزه های مختلف تولید و اشتغال را از زبان خدمات دهندگان و تولید کنندگان دنبال می کند. این برنامه به موضوع نقش گردشگری سلامت در تولید و اشتغال ملی می پردازد.

مهمانان برنامه آقایان محمد هادی شجاری رئیس هئیت مدیره گردشگری سلامت آریا و دکتر حسن راشکی رئیس بخش بیماران بین الملل بیمارستان مصطفی خمینی و مهمان تلفنی آقای حسین نیکونام مدیرعامل شرکت گردشگری سلامت سپهر پارسیان هستند.

دکتر راشکی: گردشگری سلامت در تعریف،مسافرت به قصد پیشگیری،حفظ،درمان و ارتقاء سلامتی است.قبل از 10 الی 15 سال گذشته فرمی بود که مردمان کشورهای در حال توسعه و یا توسعه نیافته به دلیل اینکه امکانات خوب پزشکی در کشورشان مهیا نبود به کشورهای پیشرفته میرفتند و متحمل هزینه های بسیار سنگینی میشدند.کشور ما هم از این موضوع مستثنی نبوده.

چند سال گذشته خیلی از افراد برای گرفتن درمان به اروپا میرفتند ولی از 10 الی 15 سال گذشته جهت فلش تغییر کرد. بعضی از کشورهای در حال توسعه شروع کردند زیرساخت های پزشکی خودشان را تقویت کردند و به دلیل اینکه خدمات درمانی در این کشورها نسبت به بقیه ارزان تر بود باعث شد که خیلی از مردمان کشورهای توسعه یافته برای بحث خدمات درمانی خودشان به کشورهای در حال توسعه بروند.

در سال 2007 گردش مالی این صنعت در جهان کمتر از 100 میلیارد دلار در سال بود.اما پیش بینی میشود تا سال 2020 به بیش از 216 میلیارد دلار برسد.الان اوضاع گردشگری سلامت در ایران خیلی خوب نیست.زمانی که رئیس اداره گردشگری سلامت بودم برآورد داشتم که تا 4 میلیارد دلار درآمد در سال از این حوزه داشته باشیم.مهم ترین علتی که باعث شده تا به امروز به این 4 میلیارد نرسیم عدم توجه جدی به این موضوع و عدم حمایت از بخش خصوصی در این موضوع است.

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری جناب رئیس جمهور، وزیر بهداشت، وزیر کار و وزیر امور خارجه درباره گردشگری سلامت صحبت کردند اما وقتی که وارد بطن کار میشوید و در جریانی که در حوزه گردشگری سلامت است میبینید هیچ موردی وجود ندارد.

کشوری مثل ترکیه از 4 سال قبل از اینکه ما بخواهیم اداره گردشگری سلامت را ایجاد کنیم، گفتند که ما میخواهیم به حوزه گردشگری سلامت بپردازیم. الان حدود 7 میلیارد از این حوزه درآمد دارند. دقیقاً همان مسیری را که هندوستان شروع کرد به حرکت کردن،ترکیه هم همان مسیر را شروع کرد به حرکت کردن. هندوستان بیش از 20 میلیارد دلار در سال درآمد دارد. تایلند نه فقط در حوزه گردشگری سلامت،در حوزه پیشگیری بیش از 3 میلیارد دلار درآمد دارد. اردن بیش از 2 میلیارد دلار درآمد دارد.کل کشورهای آسیایی درمورد گردشگری پزشکی و پتانسیلی که ما داریم قابل رقابت با ما نیستند.

هفته گذشته یک بیماری پذیرفتیم که به هندوستان برای جراحی تومور مری رفته بود و گفت 9000 دلار هزینه ام شد. ما همان را در ایران با 5000 دلار میتوانیم با کیفیت بسیار بهتر انجام دهیم.هر کسی که به هندوستان میرود ناراضی است به دلیل اینکه فرهنگشان به ما نمیخورد، زبانشان را نمیدانند، کثیف است. علی رغم این آنجا میروند بخاطر اینکه در کشور عراق آنقدر هندوستان خودش را مطرح کرده که اصلاً آن عراقی فکر نمیکند که در ایران میشود خدمات بهتری گرفت.

یک شرکت خصوصی کوچک توانمندی این را ندارد که بخواهد در عراق تبلیغ کند. اینها کار دولت است. در سال 89 ، 90 از مدیر کل درخواست کردم که درباره گردشگری سلامت کار کنم. ما همه چیز درباره گردشگری سلامت داریم و احتیاجی در ساختنشان نیست فقط باید فرآیند سازی کنیم،ایجاد شود برای اینکه بتوان از این پتانسیل استفاده کرد. این اجازه به ما داده شد که درباره این حوزه کار کنیم.

در سال 92 اداره گردشگری سلامت شروع به کار کرد. آیین نامه پذیرش بیماران بین المللی را طراحی کردیم.نام این آیین نامه را(IPD (International Patient Department گذاشتیم.دنیا در کشورهایی که در این زمینه سرمایه گذاری میکنند وقتی یک مرکز درمانی درست میکنند،کاملاً برای بیماران بین المللی درستش میکنند،یعنی میشود (IPC (International Patient Center. ما که هیچ کدام از مراکزمان برای بخش بین الملل طراحی نشده ما گفتیم بیاییم فرآیند پذیرش بیماران خارجی را به صورت مجازی در بیمارستان تعریف کنیم تا وقتی یک بیمار خارجی میاید در بیمارستان سرگردان نباشد، یک خدمت درست به او ارائه شود تا خودش مبلغ کشور ما باشد. ما دپارتمان این را تعریف کردیم. IPD که ابلاغ شد من را کنار گذاشتند. بعد از آنکه من کنار گذاشته شدم هیچ حمایتی از این حوزه نشد و کسی پیگیری نکرد.

آقای نیکونام:شرکت از سال 89 فعالیتش را در حوزه گردشگری سلامت آغاز کرد.در سال 90 و 91 نمایندگی بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان بیکن مالزی بودیم. در سال 91 اولین مجوز از سازمان نظام پزشکی، سال 92 از سازمان میراث فرهنگی گردشگری خراسان، سال 93 از دبیرخانه گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سال 95 مجوز گردشگری سلامت حرفه ای را به عنوان اولین گردشگری سلامت در کشور از سازمان میراث فرهنگی تهران گرفتیم.

ما در 5 شهر افغانستان نمایندگی داریم. بیماران را از آنجا پذیرش میکنیم، ویزای سلامت صادر میکنیم.به عنوان اولین شرکت توانستیم با همکاری وزارت امور خارجه ویزای سلامت را صادر کنیم. در کویت در شبکه الانوار 2، فعالیت تبلیغی داشتیم.در عمان یک کلینیک چشم پزشکی تخصصی با متخصصان ایرانی با همکاری کمپانی بحرینی راه اندازی کردیم. 12 بیمارستان در مشهد پذیرش بیماران خارجی دارند. از معاونت سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجوزهایشان را گرفتند. موضوعی که ما را اذیت میکند این است که سازمان های نظارتی در اینجا کمرنگ هستند. انجمن های صنفی گردشگری سلامت تشکیل نشده. همانطور که میدانید مشهد قطب گردشگری سلامت است و از اینجا باید شروع شود. متأسفانه مترجمینی که در بازار میگردند اینها خیلی هایشان از سمت جنوب به مشهد آمدند و بجای اینکه بیمارانشان را نزد پزشکان متخصص ببرند نزد پزشکانی که کیفیت کارشان پایین است میبرند فقط به دلیل اینکه درصد بیشتری به آنها میدهند.

برنامه بارکد/شبکه ایران کالا/ 21 بهمن

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…


شاهین؛ پرچمدار جدید جی ال ایکس از راه رسید

گوشی پر چمدار جدید جی ال ایکس، با نام زیبای ایرانی شاهین وارد مرحله پیش فروش شد. برای آشنایی با این گوشی زیبا و نحوه سفارش آن متن زیر را مطالعه بفرمایید.

شاهین؛ پرواز یک پله فراتر از رویای تو

بیش از یک دهه از آغاز فعالیت شرکت جی‌ال‌ایکس در زمینه تولید انواع گوشی می‌گذرد و فعالیت مستمر شرکت باعث شده است که برای همگان به اثبات برسد شرکت دارای اهداف بلند مدتی است که علاوه بر پیشرفت هر محصول نسبت به محصول قبلی خود، سعی دارد بهترین تامین و پشتیانی را از خدمات پس از فروش در ایران را داشته باشد.

شرکتی که روزی گوشی‌های کیبوردی ساده را تولید می‌کرد اکنون گوشی‌های هوشمندی را به عنوان پرچم‌دار عرضه می‌کند که با رقبای بزرگ جهانی خود رقابت می‌کند. کاربران در گذشته جی‌ال‌ایکس را صرفاً با گوشی‌های میان رده میشناختند، اما اکنون این شرکت پا را فراتر گذاشته و توانسته با یک قیمت مطلوب گوشی‌های پرچم‌داربا کیفیتی طراحی کند که دغدغه کاربران زیادی را برطرف نماید.

پس از معرفی گوشی آریا و آریا 1 که با استقبال بی‌نظیر کاربران ایرانی همراه شد، اینبار نوبت به گوشی جی‌ال‌ایکس شاهین رسید. ماه‌ها پیش شرکت از تولید گوشی‌ای با نام شاهین خبر داده بود که کاملا متفاوت با محصولات قبلی خود خواهد بود. گوشی‌ای که پا را فراتر از مرزها گذاشته و توانسته بهترین امکانات روز دنیا در زمینه تولید گوشی را در خود جای دهد.  گوشی جی‌ال‌ایکس شاهین را می‌توان پادشاه گوشی‌های تولید شده GLX تاکنون لقب داد. طراحی و ظاهری زیبا و یکپارچه، در کنار قابلیت‌هایی که در نگاه منصفانه هیچ‌چیز از پرچم‌داران برندهای دنیا  کمتر ندارند، از این گوشی یک پرچم‌دار کارآمد و تمام‌عیار ساخته است.

طراحی و ساخت؛ شاهین با وقار، اصیل و خوش دست

در این بازه‌ی قیمتی، گوشی‌های کمی را می‌توان یافت که دارای قاب اصلی فلزی باشند. علاوه‌براین قاب فلزی، طراحی شاهین در نگاه اول کاملا یکپارچه به نظر می‌رسد و هیچ‌چیز از بهترین گوشی‌ها با طراحی فلزی کم ندارد. برش‌های ماهرانه‌‌ی قاب اصلی که اصالت فلزی خود را به رخ می‌کشند و قاب پشتی که زیبایی خاصی به این محصول بخشیده، همگی از مزایای طراحی شاهین محسوب می‌شوند. البته نباید از قاب جلویی به‌راحتی گذشت که در عین سادگی، حس لوکس‌بودن را در ذهن تداعی می‌کند. استفاده از این سطح طراحی در یک گوشی با این بازه‌ی قیمتی، تنها از شرکتی مثل جی‌ال‌ایکس برمی‌آید.

همچنین لبه‌های این گوشی به‌صورت خمیده طراحی شده‌اند. طراحی گوشی با وجود باتری قوی و بدنه فلزی، باریک و خوش دست می­باشد و حدود 185 گرم وزن دارد.  لبه‌های ساده و مینیمال این گوشی به همراه ظرافتی که در طراحی آن وجود دارد، جذابیت بدنه را به شدت افزایش داده در عین سادگی جلوه‌ی زیبا و حرفه‌ای به گوشی داده است. حسی که در همان تجربه اول با در دست گرفتن شاهین تجربه خواهید کرد با تجربه‌های پیشین شما کاملا متفاوت خواهد بود و استحکام، ظرافت، یکپارچگی، قدرت و خوش‌دستی را به راحتی لمس خواهید کرد.

شاهین همانند آریا و آریا 1 از فلز ساخته شده است و نکته مهم در بدنه پشتی دستگاه می توان یک دوربین دوگانه را به همراه سنسور دایره‌ای اثر انگشت پیدا کرد که برای اولین بار از این قابلیت در گوشی‌های جی‌ال‌ایکس استفاده شده است.

جی‌ال‌ایکس شاهین با وجود داشتن باتری 5000 میلی‌آمپری بسیار ظریف و باریک طراحی شده و با وجود داشتن صفحه نمایش 6 اینچی، گوشی بسیار خوش‌دست و ظریفی است. به‌نحوی که ابعاد جمع‌وجور گوشی با داشتن حداقل میزان لبه، زیبایی خاصی به شاهین بخشیده است تا جای هیچ صحبتی را باز نگذارد. طراحی آریا، آریا 1 و شاهین این موضوع را اثبات می‌کند که جی‌ال‌ایکس در سری‌های جدید خود چقدر به ظاهر زیبا و کیفیت بالای گوشی اهمیت می‌دهد و سعی دارد همیشه با اوج خلاقیت و حوصله رو به جلو حرکت کرده و کیفیت محصولات خود را بالاتر ببرد.

با وجود نمایشگری 6 اینچی، با توجه به حداقل بودن لبه‌ها، این دستگاه ابعاد بسیار جمع‌و‌جوری دارد و می‌توان به‌راحتی آن را با یک دست کنترل کرد. کلید‌هایی که روی لبه‌ی سمت راست قرار گرفته‌اند، مکان مناسبی دارند و دسترسی به آن‌ها در حالت عادی و حتی هنگام مکالمه ساده است.

صفحه نمایش؛ شاهین زیبای بدون حاشیه، پرواز فراتر از مرزها!

در سال اخیر روندهای جالبی در دنیای تلفن‌های هوشمند اتفاق افتاد. شرکت های بزرگی مثل اپل و سامسونگ پرچمداران قدرتمندی عرضه کردند که مجهز به دوربین های دوگانه پیشرفته و صفحات نمایش زیبا و بزرگ با لبه‌‌های بسیار باریک بودند.مدل هایی مثل گلکسی نوت 8 سامسونگ، آیفون X، ال جی V30 طرفدران تلفن‌های هوشمند را در سرتاسر جهان هیجان زده کردند اما بدون شک قیمت این دستگاه ها چنین احساسی را در آنها به وجود نیاورد! حالا جی‌ال‌ایکس این امکانات را با یک سوم قیمت برای هموطنان فراهم کرده است تا حس لمس یک تجربه جدید را همزمان با دنیا داشته باشند.

یک تلفن هوشمند فلزی با بدنه فلزی است که از طراحی صفحه نمایش تمام صفحه (بدون لبه) استفاده می کند. این صفحه نمایش FHD+ 6 اینچی از نسبت تصویر 18:9 استفاده می کند. این تلفن همراه به خاطر وجود لبه های بسیار باریک، موفق به داشتن نسبت بزرگ ابعاد صفحه نمایش به بدنه گوشی شده است.

صفحه نمایش همواره دغدغه‌ی کاربران گوشی‌های موبایل بوده است و داشتن یک صفحه نمایش با تراکم پیکسلی مناسب و ابعاد مناسب با وضوح بالا هر شخصی را وسوسه می‌کند تا یک گوشی با کیفیت تهیه کند. شاهین نسبت به سایر گوشی‌های پیشین جی‌ال‌ایکس در طراحی صفحه نمایش پیشرفت قابل توجهی داشته است تا برای صفحه نمایش 6 اینچی خود وضوح Full HD+ را تعبیه کند و تصاویر را کاملا زیبا و با رنگ‌بندی کاملا زنده و ملموس نمایش دهد تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد. این دستگاه یک پله فراتر از رویاها پیش رفته و صفحه نمایش آن  دارای تراکم پیکسلی 402 پیکسل در اینچ است که از بسیاری از پرچم‌داران بزرگ جهانی در این زمینه پیشی گرفته است.

شرکت جی‌ال‌ایکس یک صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی را برای شاهین فراهم آورده است که از پنل ال سی دی شارپ با رزولوشن 2160 در 1080 بهره می‌گیرد و نسبت صفحه نمایش آن 18:9 است. دقیقا همانند چیزی که در گوشی ال جی جی 6 وجود دارد. بر روی این صفحه نمایش از محافظ گوریلا گلس 2.5 استفاده شده است. رنگ‌ها در نمایشگر شاهین کاملاً طبیعی و سرزنده هستند و همچنین عمق نمایش رنگ مشکی کاملاً مناسب است. روشنایی کافی برای نمایشگر در نظر گرفته شده است؛ حسگرهای شتاب‌سنج، مجاورت و روشنایی برای این نمایشگر در نظر گرفته شده‌اند تا بتواند خود را با شرایط نوری و محیطی مختلف تطبیق دهد. برای صفحه نمایش یک گوشی این موارد مهم است که محتویات در آن واضح باشد، روشنایی تصویر مناسب باشد، رنگ تصویر به طور طبیعی و تعداد رنگ‌های آن مناسب باشد و همچنین استفاده‌ی طولانی مدت از آن باعث آزار چشم نشود که گوشی آریا این موارد را به خوبی مطابق نیاز کاربران فراهم کرده است.

نمایشگر شاهین حتما می‌تواند، نظر شما را جلب کند. فرقی ندارد قصد انجام چه عملیاتی را با شاهین دارید؛ مطالعه، بازی، وب‌گردی یا فیلم‌دیدن مهم نیست، نمایشگر این گوشی پاسخی مناسب برای تمام انتظارات شماست. نور کافی نمایشگر، تراز سفیدی مناسب، اندازه‌ی قابل‌قبول برای انجام هر عملیاتی، نمایش رنگ‌ها در نزدیک‌ترین حالت به رنگ‌هایی که در طبیعت می‌بینیم و همچنین تراکم بالای نمایشگر که در هر حالتی بهترین بازده ممکن را دارد؛ از قابلیت‌های نمایشگر شاهین هستند که برای یک گوشی با این قیمت عالی به‌نظر می‌رسد.

سخت افزار، حافظه و پردازنده؛ به سرعت شاهین با حافظه قوی

زمانی که صحبت از سخت افزارها می شود شاهین قطعا شما را ناامید نخواهد کرد.

وجود 4 گیگابایت RAM هم جای هیچ‌گونه نگرانی را برای کاربران این گوشی باقی نمی‌گذارد. گوشی شاهین با 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم 128 گیگابایت به بازار عرضه شده است تا در این زمینه نیز بهبود چمشگیری نسبت به محصولات گذشته خود داشته باشد. اگر احساس می‌کنید شما به بیش از 64 گیگابایت حافظه نیاز دارید فقط کافی است شاهین را به یک کارت حافظه تا ظرفیت 128 گیگابایت مجهز کنید.

به لطف رم 4 گیگابایتی شاهین، رابط کاربری و لمس صفحه نمایش روان و سبک به نظر می‌رسد. پردازنده این گوشی 8 هسته ای از شرکت تایوانی مدیاتک مدلMT6757V/CD,Helio P25 cortex – As3 2.6 GHZ, 16 nm ffc می­باشد. همچنین نباید از این مورد غافل شد که پردازنده شاهین جی‌ال‌ایکس 64 بیتی است و سرعت انجام هر برنامه و بازی‌ای را خواهد داشت.

دوربین؛ شاهین تیزبین هوشمندانه می‌نگرد!

به‌ نظر می‌رسد امروزه دوربین دوتایی در گوشی‌های جدید یکی از واجبات است. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این دستگاه دوربین پشتی دوگانه است که در بالای حسگر اثر انگشت دایره‌ای شکل، زیبایی خاص به پشت این گوشی بخشیده است. یکی از دوربین‌های پشت این گوشی 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم 1.8 است که ارتقاء به مراتب بالاتری از آریا و آریا 1 را در این دوربین شاهد هستیم تا وظیفه عکسبرداری و فیلمبرداری توسط این دوربین با کیفیت انجام شود و دوربین کمکی که در کنار آن قرار گرفته است به منظور ایجاد افکت عمقی توانسته کیفیت خروجی تصاویر را به حد بسیار مطلوبی برساند. دوربین دو گانه امکان ایجاد افکت بوکه (تمرکز روی بخش خاصی از عکس و تار کردن سایر قسمت‌ ها) را میسر ساخته است تا تجربه جالبی از عکسبرداری اینبار به صورت کاملاً حرفه‌ای را شاهد باشیم. به لطف فراهم شده توسط این دو سنسور کاربران خواهند توانست تا تصویر پس زمینه را تار کرده و یا اقدام به ثبت تصاویر سه بعدی نمایند. لنز هر دو دوربین به صورت زاویه عریض می‌باشد. سنسور این دوربین دوگانه توسط شرکت سونی تامین شده و یک فلاش دوگانه همراه با قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز نیز در این گوشی قرار دارد. دوربین این گوشی قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4k خواهد بود.

در کنار ارتقاء کیفی دوربین پشت در جدیدترین محصول جی‌ال‌ایکس، دوربین جلویی نسبت به آریا و آریا 1 یک تفاوت چشمگیر را داشته است. برای دوربین سلفی از یک لنز 16 مگاپیکسلی استفاده شده است تا بهترین خاطره از ثبت تصاویر سلفی را با این دستگاه تجربه کنید. دوربین سلفی شاهین نیز دارای فلش بوده تا در محیط‌های تاریک بتواند تصاویر باکیفیتی را ثبت کند. حالت‌های مختلف عکاسی تنظیمات مختلف و جذابی را برای شما فراهم می‌کند تا در هر شرایط نوری، عکس‌هایی به‌یاد‌ماندنی بگیرید.

پورت‌ها؛ شاهین اتصال بدون دغدغه

در قسمت بالایی این گوشی برای حذف زیبایی از هیچ پورتی استفاده نشده است. در قسمت سمت راست پورت روشن / خاموش کردن گوشی به همراه کلیدهای کم و زیاد کردن صدا با ظرافتی بی‌نظیر قرار داده شده است تا کمترین برجستگی را داشته و کاربر نیز بتواند به راحتی آنها را کنترل کنید. در لبه‌ی سمت چپ گوشی شکاف سیم‌کارت قرار داده شده است که شما می‌توانید دو عدد سیم‌کارت نانو و یا یک عدد سیم‌کارت به همراه کارت حافظه را در آن تعبیه کنید. در پایین گوشی نیز، اسپیکر، میکروفون و پورت Type-Cبرای شارژ فراهم شده است. این تلفن هوشمند نظیر سایر برندها برای استفاده از هندزفری راه‌کار دیگری را استفاده کرده و فاقد جک هدفون خواهد بود و برای اتصال هندزفری از پورت USB Type-C استفاده می‌شود.

امکانات نرم‌افزاری و سیستم‌عامل؛ به پایداری و امنیت شاهین اعتماد کن

در شاهین نیز پایدارترین نسخه اندروید یعنی نسخه 7 این سیستم‌عامل قرار داده شده است که شرکت قابلیت ارتقا به نسخه‌های بالاتر را نیز برای آن در ادامه فراهم خواهد کرد. در این نسخه از رابط کاربری، بخشی برای امنیت دستگاه، بخشی برای مشاهده‌ی میزان استفاده و عملیات مدیریتی روی رم گوشی و حافظه‌ی داخلی و همچنین بخشی برای کنترل مصرف باتری وجود دارد. قابلیت‌هایی نظیر حذف برنامه‌های اضافی از حافظه‌ی رم و تخیله‌کش به صورت پیش‌فرض در این رابط کاربری قرار دارند.

بازی؛ شاهین با صلابت حرفه‌ای بازی می‌کند!

صفحه نمایشی زیبا، بزرگ، چند لمسی، Full HD+ با کیفیت و وضوح فوق‌العاده در کنار امکانات سخت‌افزاری مناسب در کنار رم 4 گیگابایتی، (ram mali – t88.mp2 1 GHZ) پردازنده‌ی هشت هسته‌ای‌ و گرافیک این گوشی به همراه نسخه 7 اندروید باعث می‌شود بتوانید هربازی‌ای که تمایل دارید را با این گوشی به‌طور حرفه‌ای بازی کنید و لذت بازی را متفاوت تجربه کنید.  مطمئناً تجربه بازی با یک گوشی با این کیفیت صفحه نمایش و با لبه‌های مینیمال هرگز فراموش نخواهد شد! با شاهین تجربه‌ای از پرواز را تجربه کنید!

ارتباطات؛ اوج‌گیری با سرعت شاهین

تراشه‌ای که برای اتصال این گوشی به اینترنت استفاده شده، از بهترین نوع است. این گوشی از شبکه‌ی پرسرعت 4G  پشتیبانی می‌کند اتصال LTE‌ با سرعت بسیار زیادی قادر است اطلاعات را دانلود یا آپلود کند. استفاده از دو سیم‌کارت، گوش‌دادن به رادیو، اتصال به شبکه‌های پرسرعت Wi-Fi، استفاده از بلوتوث برای اتصال به هدست یا انتقال فایل از راه‌های ارتباطی این گوشی است. استفاده از شبکه‌ی 4G احساس مطلوب گشت و گذار در اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند تا به لطف به‌روز بودن تکنولوژی‌های جی‌ال‌ایکس همگام با جهان این امکان برای کاربر ایرانی نیز فراهم شود.

در بخش ارتباطات این گوشی از وای فای دو بانده همراه با بلوتوث نسخه 4.2 استفاده می کند. درگاه سیم کارت این گوشی به صورت هیبریدی بوده و کاربران می توان از آن به صورت 1 اسلات نانو سیم کارت به همراه 1 اسلات نانو سیم کارت استفاده کرده و یا 1 اسلات نانو سیم کارت همراه با یک اسلات میکرو اس دی.

 سنسورهای مهم گوشی؛ حواس شاهین جمع است

این گوشی دارای سنسورهای کاملی است که به شرح زیر می­باشد:

قطب نما: قادر به تشخیص انحراف مسیر (تغیر مسیر)  می­باشد.

ژیروسکوپ: قادر به تشخیص انحراف مسیر (تغییر مسیر) و تکان ها و ارتفاع می­باشد. همچنین قادر به اندازه گیری زوایا می­باشد

پی سنسور: در زمان تماس صفحه نمایش به حالت خاموش در می­اید

لایت سنسور: تطبیق روشنایی تصویر با محیط

جی سنسور: سنسور چرخش صفحه نمایش خودکار

جی‌پی اس: موقعیت‌یابی

عمر باتری :شاهین پرتوان باش، عمرت دراز باد

یکی از ویژگی‌های اصلی هر گوشی، باتری آن است.  با وجود اینکه این گوشی از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و اتصال 4جی، حسگر اثر انگشت در قاب پشتی، صفحه نمایش 6 اینچی، بلوتوث، اتصال وای‌فای، باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر دغدغه خیلی از کاربرانی که علاقه به ساعتها گردش در شبکه‌های اجتماعی، وبگردی و یا بازی را دارند برطرف کرده و می‌تواند ساعت‌ها شارژ را برای شما نگهداری کند.

این گوشی می­تواند به مدت بیش از 8 ساعت کار مداوم شارژ داشته باشد، در حالت استندبای بیش از یک هفته شارژ را نگه می­دارد. با این گوشی شما از همراه داشتن پاوربانک بی ­نیاز خواهید شد و با توجه به ظرفیت باتری بالایی که دارد خود، نوعی پاوربانک محسوب می­شود.

سخن آخر؛ پرواز شاهین به سمت هرآنچه خواستی!

ساخت شاهین یک حرکت کاملاً روبه جلو است و فاصله‌ی زمانی الگوبرداری از پرچم‌داران جهانی به حداقل زمان ممکن رسیده و جی‌ال‌ایکس همگام با مطرح‌ترین برندها در تکنولوژی عرض اندام می‌کند. شاهین را می‌توان یک گوشی پرچم‌دار کًش با قیمت باورنکردی و برابر با قیمت گوشی‌های میان رده دانست. این گوشی از بهترین مواد موجود ساخته شده است و همچنین از جدیدترین قطعات سخت افزاری در این گوشی استفاده شده است و در کنار آن سنسورهای ثبت تصویر به همراه لنز 16 مگاپیکسلی دوربین سلفی با قابلیت فلش دوربین قرار دارد.

لینک ویدئوی تبلیغاتی شاهین

شرایط خرید جی ال ایکس:

زمان تحویل: اواخر اردیبهشت، که ممکن است چند روز سریعتر و یا با تاخیر آماده شود. مدیران شرکت و تمامی پرسنل سعی و تلاش خود را برای آماده سازی سریع و با کیفیت خواهند کرد.
قیمت در زمان عرضه: 1,399,000 تومان
قیمت خرید 12 بهمن تا 12 اسفند: 979,000 تومان
قیمت خرید 13 اسفند تا 12 فروردین: 1,029,000 تومان
قیمت خرید 13 فروردین تا 12 اردیبهشت: 1,079,000 تومان
قیمت خرید 13 اردیبهشت تا پایان اردیبهشت: 1,129,000 تومان

هدایای همراه:
قاب ژله‌ای شاهین
خشگیر شاهین

خریدگوشی پرچمدار شاهین

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…

 

تصاویر گوشی شاهین جی ال ایکس: