سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین راههای گرم کردن خانه 1

در این نوشتار، سیستم های گرمایشی مانند شوفاژ، پکیج، کرسی، بخاری و گرمایش از کف مورد بررسی قرار می گیرد.

سیستم‌های گرمایشی که در سبک زندگی زمان گذشته استفاده می‌شد علاوه بر سلامتی بیشتر و بهتری که فراهم می‌کرد، باعث ایجاد فضای دوستانه بیشتری در بین اعضای خانواده می‌شد.

به گزارش مشرق، سرما این روزها تا مغز استخوان نفوذ می‌کند و هر کسی به فراخور شرایط خود به دنبال راهی برای فرار از این سرمای استخوان سوز است.
بخاری گازی و شوفاژ پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در کشور ما است. البته به غیر از این دو راه‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که دربرگیری کمتری دارند از جمله: بخاری نفتی و برق، ‏‏رادیاتور، فن کویل، تهویه مرکزی (وزش هوای گرم از بالا)، وزش هوای گرم از کف ، سیستم‌های نوین گرمایشی (قرار دادن لوله آب گرم در کف اتاق)و کرسی.

مضرات گرم‌کردن هوای خانه

اکثر این سیستم‌ها باعث می‌شود که هوای گرم تولید شده در اثر جایجایی در قسمت بالاتر (محل زندگی یا کار) و هوای سرد در قسمت پایین‌تر قرار گیرد. در نتیجه برای احساس گرما باید انرژی و هزینه بیشتری مصرف شود.

در طب سنتی ، توصیه می‌شود برای سلامتی باید به ترتیب دمای پا بالاتر، دمای بدن متعادل و دمای سر خنک باشد. بوعلی سینا در کتاب قانون توصیه می‌کند «برای سلامتی، هوای خنک (نه سرد) را تنفس کنید و زمانی که این هوا گرم شد (در اثر دادن اکسیژن و گرفتن گاز کربنیک) آن را بازدم کنید».

ولی سیستم‌های گرمایشی که ما استفاده می‌کنیم دقیقا برعکس سبک زندگی سنتی ایرانی که طی صدها سال (بلکه هزاران سال) تجربه شده است طراحی و استفاده می‌شود. چرا که با سیستم‌های گرمایشی موجود مجبوریم گرم‌ترین هوای محیط زندگی یا کار را تنفس کنیم و قسمت پا در سردترین حالت قرار گیرد.

در ضمن امروزه در حالی وسایل گرمایشی متعددی در خانه ها برای گرم کردن وجود دارد که اعضای یک خانواده گاه هفته ها دور هم جمع نمی شوند و با یکدیگر صحبت و مشورت نمی کنند. به این ترتیب این دوری ها باعث می شود در جامعه ما روز به روز اخلاقیات کم و فاصله بین پدرها و مادرها با فرزندانشان زیادتر شود.

راهکار طب سنتی

اجداد و نیاکان ما طی سال‌ها تجربه کرسی را برای گرم کردن خود در زمستان طراحی کرده بودند که دقیقا با آنچه در طب ایرانی آمده است مطابقت دارد. شخصی که زیر کرسی می‌نشیند به ترتیب پاها گرم‌ترین جای کرسی، بدن در محل متعادل کرسی (زیر لحاف) و سر در فضای خنک اتاق قرار دارد. بنابراین همیشه هوای خنک تنفس می‌شود که یک فاکتور مهم در سلامتی است.

البته امروزه می‌توان از گرم‌کننده‌های برقی بجای منقل و چاله کرسی و خاک زغال و … به عنوان منبع گرمایشی کرسی استفاده کرد. همچنین می‌توان برای کف اتاق‌ها یا محل زندگی از مصالحی مانند پارکت چوبی یا کف پوش‌های غیر پلاستیکی دیگر استفاده نمود و استفاده از کرسی از بسیاری از دردهای مفاصل و حتی آرتروز پیشگیری و درمان میکند.

کرسی ها علاوه بر گرم کردن فضای خانه، زمینه دور هم جمع شدن اعضای یک خانواده و گرم شدن روابط بین آنها را نیز فراهم می کرد. به همین دلیل کرسی ها پایگاه شعرخوانی، قصه گویی و شاهنامه خوانی بودند و باعث گرمای تفکر و اندیشه اعضای خانواده و تنویر افکار آنها می شدند.

هشدارهای آتش نشانی برای استفاده ایمن از کرسی

باید توجه داشت که استفاده از کرسی همانند بخاری های نفتی و گازی خطراتی دارد که در ادامه به نکاتی برای استفاده ایمن از این وسیله گرمایشی اشاره می شود:

1- کرسی‌ها را باید روی چهارپایه با ابعاد مناسب نصب کرد، به طوری که لوازم قابل اشتعال اطراف آن با فاصله ایمنی و دور از حرارت مستقیم آن قرار گیرند.

2- استفاده از لامپ‌های التهابی با قدرت بالا به جای کرسی‌برقی به هیچ عنوان مجاز نیست.

3- حفاظ توری روی المنت‌ کرسی‌های برقی را تحت هیچ شرایطی نباید از آن جدا کرد.

4- استفاده از سیم‌های نایلونی برای تامین مدار برق کرسی‌های برقی غیرمجاز است که توصیه می‌شود به جای آن حتما از کابل‌های مناسب و استاندارد استفاده شود.

5- عبور دادن سیم‌برق کرسی از زیرتشک و لحاف را امری غیراصولی و خطرآفرین است. این امر احتمال بروز آتش‌سوزی و همچنین برق‌گرفتگی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

6- به طور متناوب سیم‌های برق کرسی خود را از جهت پارگی و لهیدگی روکش آن مورد بازبینی و کنترل قرار دهید و توجه داشته باشید که آن را با ثبات و محکم در محل نصب کنید تا احتمال سقوط آن وجود نداشته باشد.

7- در صورت وصل‌کردن کرسی به برق و قطع فیوز مربوطه، خطر وجود اتصال برق آن وجود نخواهد داشت و در صورت بروز حادثه نیز باید آن را به تعمیرکار مجرب ارجاع داد.

8- تا حد امکان از پریز مستقل برای تامین برق کرسی‌های برقی استفاده شود. استفاده از سه راهی‌ها و موارد مانند آن امری غیراصولی و ناایمن است.

9- هنگام خروج از منزل، حتما کرسی‌های خود را از برق خارج کنید.

پکیج چه بلایی سر بچه ها می آورد؟

یک فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه دستگاه‌های مدرن گرمایشی از جمله پکیج شکل تازه‌ای از آلودگی محیطی ایجاد می‌کنند، گفت: پکیج‌ها که در فضای داخلی آپارتمان‌ها نصب می‌شوند اگرچه دارای هواکش هستند ولی میزان بخار آب در منزل را کم کرده و باعث خشک شدن فضای محیط می‌شوند به این ترتیب تنفس را برای اعضای خانواده به خصوص کودکان و سالخوردگان سخت کرده و باعث آسیب سیستم تنفسی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر قمر تاج خان بابایی گفت: هرچه جامعه پیشرفته‌تر می‌شود محیط زندگی نیز صنعتی‌تر می‌شود و با خود، محصولاتی به همراه می‌آورد که باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: وقتی به منازلی که پکیج در آن نصب است، وارد می شویم، سنگینی هوا کاملا محسوس است.

وی گفت: کودکان و سالخوردگان بیشتر از سایر اعضای خانواده از وجود پکیج در منزل آسیب می بینند چرا که علاوه بر آسیب پذیر بودن سیستم دفاعی بدنشان، ساعات بیشتری را در منزل سپری می کنند بنابراین تماس بیشتری با آلاینده‌های پکیج دارند.

این فوق تخصص ریه کودکان تصریح کرد: کودکان نیاز بیشتری به اکسیژن دارند و چون استفاده از پکیج در محیط منزل باعث کم شدن اکسیژن در فضای داخلی آپارتمان می شود، به خصوص برای کودکانی که مشکل تنفسی و آسم دارند، مشکل ایجاد می‌شود و ریه‌هایشان آسیب بیشتری می بیند. در مورد سایر کودکان نیز عوارض پکیج در درازمدت قابل مشاهده است.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: تا جایی که امکان دارد از پکیج استفاده نکنند و چنانچه به ناچار در منزلی ساکن هستند که سیستم پکیج دارد، حتما تهویه را به کار ببرند و و مرتبا پنجره‌ها را باز کنند تا حداقل آسیب به ریه ها وارد شود. ضمن اینکه از تغذیه سبزیجات و میوه‌های تازه به خصوص شیر برای کودکان غافل نشوند.

این فوق تخصص ریه کودکان در ادامه با تاکید بر اینکه پکیج به خودی خود منجر به بروز آسم نمی شود، گفت: عوامل زیادی از جمله ژنتیک و محیط در بروز بیماری آسم دخیل هستند اما استفاده از پکیج می تواند بیماری آسم را در آن دسته از افرادی که زمینه ژنتیکی دارند، نمایان کرده و در آندسته از بیمارانی که آسم دارند، موجب تشدید علایم شود.

خان بابایی ادامه داد: ما در ساختمانهای زیر 60 متر نصب پکیج را توصیه نمی کنیم اما در فضاهایی که 150 یا 160 متر چون فضا بیشتر است آلاینده‌ها در محیط پخش می‌شوند و در هر ثانیه میزان کمتری آلاینده وارد ریه شده و آسیب کمتری به فرد می‌رسد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه استفاده از شوفاژ بهتر از پکیج است، گفت: زندگی شهرنشینی و به دنبال آن آپارتمان‌نشینی همه را به این سمت برده که ایزوله‌تر زندگی کنند و درگیری شان با همسایه‌ها کمتر باشد. متاسفانه افراد برای این استقلال است که به استفاده از پکیج رغبت نشان می‌دهند اما به عنوان متخصص ریه و در جهت حفظ سلامتی اعضای خانواده، استفاده از سیستم گرمایشی شوفاژ را بر پکیج ترجیح می‌دهم و به مردم توصیه می‌کنم در خرید خانه، شوفاژ را به عنوان یک مزیت مدنظر قرار دهند.

از:زیست نوشت

 

برای خرید آنلاین محصولات گرمایشی ایرانی می توانید به فروشگاه زیست مراجعه کنید:

خرید آنلاین بخاری گازسوز
خرید آنلاین بخاری برقی و هیتر ایرانی


آیا بلوتوث برای سلامتی مضر است؟

خیلی ها زمانی که از هندزفری یا هدست بلوتوثی می خواهند استفاده کنند، از ضرر ناشی از بلوتوث نگران هستند. مخصوصا آنهایی که می خواهند هر طور شده در مکالمات، تلفن همراه خود را از گوش خود دور نگه دارند و بههندزفری پناه می برند.

بیش از 10 سال است که روی گوشی‌های همراه از فناوری بلوتوث برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند. طی این سال‌ها بلوتوث تحولات و پیشرفت‌های زیادی داشته است. اما در مورد این فناوری و اثرات آن روی دستگاه‌ها و کاربران برخی باورهای نادرست نیز رواج یافته است. امروزه با اینکه بسیاری از این موارد رد شده‌اند، اما از سوی برخی افراد کماکان پذیرفته می‌شوند. در این گزارش به بررسی 5 مورد از رایج‌ترین باورهای نادرست درباره‌ی بلوتوث می‌پردازیم.

بلوتوث تقریبا در تمام محصولات الکترونیکی که با کاربران عمومی سروکار دارند، از جمله تلفن، تبلت، لپ‌تاپ، هدفون، بلندگو، تلویزیون و کنسول‌های بازی استفاده می‌شود، دلیل چنین گسترشی به این خاطر است که بلوتوث می‌تواند در بسیاری از کارها از جمله پخش صوت از یک منبع به یک اسپیکر تا انتقال فایل از یک دستگاه به دستگاه دیگر به کار آید.

هم اکنون دیگر بلوتوث به عنوان فناوری شناخته می‌شود که میان برخی افراد برای اتصال بدون سیم دو وسیله ترجیح داده می‌شود. از سویی نیز در طول این سال‌ها شاهد تغییرات و بهبودهای زیادی در بلوتوث بوده‌ایم و فرایند عملکرد آن همواره در حال بهتر شدن بوده است. با همه‌ی اینها، متاسفانه هنوز هم برخی از برداشت‌ها و باورهای قدیمی و تا حدودی غیرعلمی و مبتدی در مورد آن در ذهن برخی افراد باقی مانده است. شاید زمان آن رسیده باشد که رفته رفته برای از میان بردن این گفته‌های نادرست درباره‌ی بلوتوث تلاش کنیم.

به طور خلاصه باید در وهله‌ی نخست اشاره کنیم که فناوری بلوتوث امروزی با بلوتوث سال‌های پیش مسلما تفاوت دارد. در این گزارش سعی شده تا رایج‌ترین تصورات نادرستی را که هنوز هم شماری از مردم در ذهن خود نگه داشته‌اند، معرفی کرده و همچنین واقعیت‌ها و دانستنی‌های لازم پیرامون آن موضوع را بیان کنیم.

 1. روشن ماندن بلوتوث باعث کاهش عمر باتری می‌شود

باید به روزهای اول پیدایش گوشی‌های هوشمند برگردیم؛ بله، در آن زمان‌ها روشن نگه داشتن بلوتوث منجر به کاهش عمر باتری گوشی می‌شد. دلیلش هم این بود که با روشن بودن اتصال، تلفن هوشمند شما در هر لحظه‌ای به طور فعال به دنبال دستگاه‌های پیرامون و متصل شدن با آنها بود.

اما این یک تصور نادرست از گوشی‌های هوشمند است که شما هم اکنون می‌توانید به راحتی آن را فراموش کنید. با استانداردهای جدید بلوتوث با نسخه‌ی 4 و فراتر از آن، ما در حال حاضر امکانی به نام ماژول کم انرژی یا LE در اختیار داریم که این مشکل را کاملا رفع کرده است.

ماژول LE از فناوری‌های مختلف به طور مشابه برای جستجوی دستگاه‌های بلوتوث در مجاورت دستگاه شما استفاده می‌کند. این ماژول برای روند کار خود به هیچ عنوان آن میران از انرژی را که در نسخه‌های اولیه‌ مصرف می‌شود را نیاز ندارد.

به طور مشابه، وقتی که یک بار اتصال بر قرار می‌شود، دستگاه LE به هیچ عنوان انرژی قابل توجهی را در هنگامی که انتقال دیتا انجام نشود، مصرف نخواهد کرد. برای مثال، اگر شما گوشی‌ هوشمند خود را با یک هدفون بلوتوثی مناسب متصل کرده باشید، مادامی که آهنگی پخش نکنید، متصل بودن بلوتوث نیز انرژی از گوشی شما نخواهد گرفت.

شاید اگر بخواهیم یک نتیجه‌ی کلی بگیریم، باید اشاره کنیم که به طور کلی، مصرف الکتریسیته‌ی بلوتوث LE با استفاده از این ماژول به نصف و حتی کمتر از نصف کاهش یافته است. یعنی در جایی که بلوتوث کلاسیک مثلا 1 وات مصرف داشته باشد، بلوتوث LE احتمالا دارای مصرفی بین 0.01 تا 0.5 وات خواهد بود.

 2. بلوتوث برای سلامتی مضر است

تا به امروز هیچ توافق جامعی در مورد اینکه آیا تشعشع حاصل از تلفن همراه برای سلامتی شما مضر است یا خیر، وجود ندارد. با این حال، ما از صحت یک مورد مطمئن هستیم؛ این نکته که برخی از هدست‌های بلوتوث در حال حاضر قطعا برای شما بسیار ایمن‌تر هستند.

تشعشع مرتبط با توان است و بلوتوث در این زمینه نسبت به سایر گزینه‌ها برتری دارد. حداکثر میزان خروجی بلوتوث برای یک دستگاه کلاس 1 توانی به مقدار 100 میلی‌وات است که همین میزان از توان ناچیز هم به ندرت مشاهده می‌شود و توان‌ها معمولا کمتر از این هستند.

در واقع، بسیاری از دستگاه‌های بلوتوثی که شما استفاده می‌کنید، حداکثر دارای توان ماکزیمم 1 میلی‌وات هستند. از سوی دیگر، بسیاری از تلفن‌های استاندارد به راحتی می‌توانند با توان 1000 یا 2000 میلی‌وات کار کنند، مقدار دوم در حقیقت برای زمانی است که شما از خدمات 3G یا 4G استفاده می‌کنید.

بنابراین هرچند که بلوتوث ممکن است به طور کامل امن نباشد، اما استفاده از یک هدست بلوتوث برای شما از قرار گرفتن در معرض تابش گوشی‌های هوشمند بهتر خواهد بود. واضح است که شما نمی‌توانید این روزها بدون داشتن یک تلفن هوشمند به راحتی زندگی کنید. اما اگر اندکی درباره‌ی تابش‌های ناشی از آن نگرانی دارید، می‌توانید از یک هدست بلوتوث استفاه کنید که دارای اطمینان و ایمنی بیشتری از این لحاظ است.

 3. بلوتوث تنها در اتاق‌های کوچک می‌تواند کار کند

آیا بلوتوث گوشی هوشمند شما تنها می‌تواند در یک برد کوتاه کار کند؟ احتمالا بله. اما آنچه که شما ممکن است ندانید، این است که بلوتوث دارای سه کلاس مختلف است و فاصله‌ی عملکرد بلوتوث به این بستگی دارد که بلوتوث دستگاه شما در کدام کلاس قرار داشته باشد. عملکرد این سه کلاس به صورت زیر هستند:

دستگاه‌های بلوتوث کلاس 3 دارای بردی کمتر از 10 متر هستند؛ دستگاه‌های بلوتوث کلاس 2 دارای بردی در حدود 10 متر هستند؛ دستگاه‌های بلوتوث کلاس 1 دارای بردی کمتر از 100 متر هستند.

به طور کلی، شما بلوتوث کلاس 1 را فقط در دستگاه‌هایی خواهید یافت که دارای منبع قدرت مجزای خود یا یک واحد توان قابل توجه باشند که از این میان می‌توان به کامپیوترهای رومیزی یا بلندگوهایی که نیاز به اتصال الکتریکی دارند، اشاره کرد. بیشتر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از بلوتوث کلاس 2 یا 3 استفاده می‌کنند.

با این حال و حتی در صورت استفاده از کلاس 2 و 3، 10 متر به صورت فاصله‌ی تئوری به شمار می‌رود که این دستگاه‌ها باید آن را پوشش دهند. در صورتی که در میان مسیر عوامل تداخل‌کننده‌ای مانند دیوار نباشد، گاهی اوقات برد بلوتوث فراتر از آن مقدار نیز گسترش می‌یابد.

در این میان یک نکته‌ی پراهمیت وجود دارد؛ اینکه حداقل تا آنجایی که امروز تکنولوژی بی‌سیم رسیده است، تفاوت زیادی بین بلوتوث و وای‌فای مستقیم وجود ندارد. اگر شما از Wi-Fi مستقیم به دلیل نگرانی پیرامون مسئله‌ی برد و مسافت استفاده می‌کنید، بهتر است در نظر داشته باشید که مادامی که برد هر دو گزینه‌ در دسترس باشد بلوتوث گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود.

 4. بلوتوث مخفی دارای ایمنی بیشتری است

نه! فناوری بلوتوث هرگز شهرت و اعتبار زیادی برای امنیتش در میان افراد کسب نکرده است. اما واقعیت این است که بیشتر نسخه‌های اخیر بسیاری از حفره‌ها و شکاف‌های امنیتی را پوشش داده و آن را رفع کرده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین باورهایی نادرستی که درباره‌ی بلوتوث وجود داد این است که اگر شما دستگاه خود را در حالت غیر قابل شناسایی قرار دهید، در آن صورت افراد با هدف‌های مخرب نمی‌توانند آن را پیدا کنند و دستگاه شما امن خواهد بود. باید بگوییم که این باور به هیچ عنوان درست نیست.

البته ممکن است که آدرس دستگاه بلوتوث یا Bluetooth Device Address) BDA) در حالت غیر قابل شناسایی پنهان بمانند، اما هکرها مسلما در طول سال‌های پیاپی روش‌های زیادی را برای پشت سر گذاشتن این مانع نیز یافته‌اند. اسکنرها و دستگاه‌های یابنده‌ای در حال حاضر موجود هستند که می‌توانند به راحتی BDA را حتی در زمانی که در حالت غیر قابل شناسایی قرار دارد، پیدا کنند.

بزرگترین مقصر در این نفوذها معمولا به خاطر کلمه‌های عبوری است که به طور پیش فرض روی اکثر دستگاه‌های بلوتوث استفاده می‌شود. از این میان می‌توان به عباراتی همچون 0000 یا 1234 اشاره کرد. به همین دلیل، تقریبا هر کسی که آدرس دستگاه شما را داشته باشد می‌تواند به راحتی با استفاده از آن کلمات پیش‌فرض به دستگاه شما دسترسی داشته باشد.

این سیستم غیر منطقی و ساده، خود علت بسیاری از موارد استراق سمع و بلوجکینگ  (Bluejacking) f بوده است. بلوجکینگ به اتصال یک تلفن برای ارسال پیام‌های اسپم در دستگاه‌های بلوتوث گفته می‌شود. بنابراین اولین کاری که شما در حال حاضر باید انجام دهید، این است که به تنظیمات بلوتوث گوشی خود بروید و رمز عبور را به یک پین چهار رقمی امن تغییر دهید.

اگر شما واقعا در مورد حمله بدافزار از طریق بلوتوث نگران هستید، به جای اینکه اتصال خود را در حالت غیر قابل شناسایی بگذارید، آن را خاموش کنید. بلوتوث وقتی که خاموش باشد نمی‌تواند مورد نفوذ و سواستفاده‌ی هکرها یا افراد دیگر قرار گیرد.

 5. بلوتوث باعث تداخل با وای‌فای می‌شود

بلوتوث نیز مانند بسیاری از فناوری‌های بی‌سیم دیگر، از فرکانس رادیویی 2.4 گیگاهرتز برای ارسال و دریافت داده‌ها استفاده می‌کند که این فرکانس، همان فرکانس استفاده شده توسط همه‌ی دستگاه‌ها از جمله شبکه‌ی Wi-Fi تا اجاق‌های مایکروویو منزل است.

بنابراین به طور طبیعی، اولین فکری که به ذهن انسان متبادر می‌شود، این است که ثبات و سرعت اتصال بلوتوث شما به این موضوع بستگی خواهد داشت که چه دستگاه‌های دیگری در مجاورتش در حال اجرا هستند و این پرسش که آیا پخش اطلاعات آنها در همان فرکانس‌های یاد شده انجام می‌گیرد یا خیر، باید اعلام کنیم که این ایده‌ی اولیه چندان هم صحیح و مستدل نیست.

بلوتوث از جهش فرکانس تطبیقی استفاده می‌کند و این مورد واقعا با بلوتوث 4 بهبود یافته است. اجازه دهید کمی روی عملکرد آن دقیق‌تر شویم تا پی ببریم که این سازوکار چگونه کار می‌کند.

فرکانس 2.4 گیگاهرتز، پنهای باندی است که از 2400 مگاهرتز تا 2483.5مگاهرتز امتداد می‌یابد. بلوتوث از دو کانال استفاده می‌کند که هر یک از آن کانال‌ها بر روی 50 درصد باند نظارت می‌کنند. سیگنال به سرعت، از یک فرکانس آزاد به دیگری جهش می‌کند، در نتیجه این اطمینان حاصل می‌شود که فرکانس یاد شده از سویی دستگاه‌های دیگری که از آن پهنای باند استفاده می‌کنند، دچار اختلال نخواهد شد.

به عنوان یک نتیجه‌ی نهایی می‌توان گفت، با وجود اینکه سایر اتصال‌های بی‌سیم می‌توانند به دنبال همان فرکانسی جستجو کنند که بلوتوث نیز از آن فرکانس استفاده می‌کند، اما جهش تطبیقی فوق سریع آن همچنان می‌تواند اتصال شما را به صورت پایدار و بدون هیچ گونه افت سرعتی نگه دارد.

شما چقدر از بلوتوث استفاده می‌کنید؟ به غیر از بلوتوث، شما احتمالا چندین گزینه‌ی دیگر نیز برای اتصال دستگاه‌های بی سیم پیش رو داشته باشید. گزینه‌هایی همچون وای‌فای دایرکت، ان اف سی و… . هر کدام از این موارد جوانب مثبت و منفی مختص خود را دارند.

از:زیست نوشت

انواع هدست و هندزفری را در فروشگاه اینترنتی کالای ایرانی  زیست ببینید و به راحتی خرید کنید.


آخرین توصیه های مرحوم آیت الله حائری شیرازی چه بود؟

آیت‌الله حائری شیرازی- روحانی مدافع سبک زندگی اسلامی و ‌اقتصاد اسلامی- در سن 81 سالگی دار فانی را وداع گفت. ایشان مهمترین نکاتی را به ذهنش می رسید یک روز قبل از وخامت حال گفتند.

درست یک روز قبل از اینکه حال آیت الله محی الدین حائری شیرازی وخیم شود و هوشیاری خود را از دست دهد احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و آیت الله میرباقری، نماینده خبرگان رهبری برای عیادت بر بالین وی حاضر می شوند.

حال آیت الله حائری شیرازی مساعد نیست، هر از چندی از حال می رود و پس از چند لحظه دوباره چشم می گشاید. با دیدن آقایان توکلی و میرباقری گویا همه توانش را جمع می کند تا با صدای نحیف مطلبی را بگوید، آقایان توکلی و میرباقری گوش خود را به نزدیک می کنند تا توصیه استاد را بشنوند.

«علوم انسانی غربی که مبتنی بر انسان شناسی غربی است شرک است و ما باید به جدیت به سوی تولید علوم انسانی اسلامی برویم.» این نکته ای است که با صدای لرزان و نیم نگاهی که به آیت الله میرباقری دارد بیان می کند.

بعد در حالی که نفسی تازه می کند سنگینی نگاهش به سمت آقای توکلی می رود، اندکی مکث می کند و شاید هم از حال می رود، اما سرانجام پلکی می‌زند و لب می گشاید: «باید از اقتصاد ربوی عبور کنیم و اقتصاد اسلامی را که مبتنی بر پول اسلامی است حاکم کنیم.»

اینها بخشی از خواسته های آیت الله حائری شیرازی بود که از وقتی به قم بازگشت در هر محفل و مجلسی بر آن تاکید می کرد و برای عملی شدن آن راهکار ارائه می داد.

 کار ارزش است

آیت الله حائری شیرازی نقل می‌کنند:
خدا رحمت کند مادرم را. یکی از راه های تربیت وی این بود که هرگاه از ما خلافی می دید، دیگر کار به ما نمی داد؛ یعنی ظرف شستن و دوخت و دوز و مانند آنها را از ما سلب می کرد و از این طریق کار را پیش ما ارزشمند می ساخت.

امروزه بسیاری از ما دقیقاً کار را بالعکس می کنیم؛ یعنی وقتی بچه خلافی کرد او را به کار وا می دارند یا اگر اذیت کرد، کار او را دو برابر می کنند. در نتیجه، چنین بچه ای کار را تنبیه تلقی می کند، در حالیکه ما بیکاری را به عنوان تنبیه تلقی می کردیم.

احساس تولید

آیت الله حائری شیرازی: وقتی میگوییم اقتصاد مقاومتی، حتما آغاز آن تعریف انسان است چرا که انسان باید آن را اجرایی کند.

کسانی که اهل «تولید» کردن هستند صرفه جو بار می آیند و مصرف گرایی باعث روحیه ی اسراف می شود.

«احساس تولید»، نقش بسزایی در تکوین شخصیت سالم در افراد دارد.

آیت الله حائری شیرازی خود در باغچه ای در یکی از روستاهای اطراف قم، حدود 100 اردک، غاز و بلدرچین پرورش می دادند.

احیای پول اسلام 

حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی، نویسنده کتاب «حکمت‌های حسنی: ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام حسن مجتبی (ع)» ادامه داد: سال‌ها پیش، مجموعه‌ای از تمثیل‌های به‌کار رفته از سوی آیت‌الله حائری از روی نوارهای سخنرانی پیاده شد که این تمثیل‌ها را با دسته‌بندی و افزودن تیتر و عنوان، ویرایش و بازنویسی کردم که در قالب دو جلد کتاب با عنوان «تمثیلات» از سوی انتشارات شفق در قم چاپ شد. بعدها محتوای این دو جلد و دیگر تمثیلات را در قالب مجموعه‌ای هشت جلدی با عنوان «مثل‌ها و پندها» از سوی یک ناشر دیگر منتشر کردم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی در بیان برخی از ویژگی‌های علمی و شخصیتی این استاد فقید حوزه، بیان کرد: این استاد اخلاق حوزه علمیه، از نظر علم و معلومات حوزوی و دانشگاهی در سطح بسیار بالایی قرار داشت و به چند زبان نیز تسلط داشته و حتی در خارج از کشور به زبان انگلیسی سخنرانی می‌کرد.

نویسنده کتاب «فرهنگ جامع سخنان امام حسن عسکری (ع)»، افزود: آیت‌الله حائری شیرازی، پیش از انقلاب، پس از آزادی از زندان در مدرسه حقانی برای دو گروه مباحث اعتقادی و نهج‌البلاغه را مطرح می‌کرد و من که در آن زمان طلبه بودم، در بحث‌های نهج‌البلاغه از محضر ایشان استفاده می‌کردم. این عالم فقید،‌ بحث‌های اخلاقی عمیق و بسیار تاثیرگذاری داشت و در مباحث اقتصادی نیز دیدگاه‌های خاصی ارائه و به نظام بانکی موجود ایرادات زیادی وارد می‌کرد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین محدثی، گفت: آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در طول سال‌ها درس و تحقیق و پژوهش، آثار ارزشمندی را نیز تالیف کرده که از آن‌جمله می‌توان به «انسان الهی»، «تفسیر سوره حمد»، «در سایه‌سار وحی»، «پول رایج جهانی و احیای پول اسلام»، «اخلاق در اسلام» و «حکومت جهانی خدا» اشاره کرد.

نظام بانکی ربوی

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: از ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله حائری، ساده‌زیستی، تواضع و دوری از زخارف دنیوی است؛ وی جمع بین تعبد به احکام الهی و تعقل است و به عقلانیت و خردورزی پایبند است.

وی خاطرنشان کرد: وی با تأکید بر حرمت رباخواری، درباره نظام بانکی ربوی با آمار و ارقام و آخرین داده‌های علمی صحبت می‌کرد و هشدار می‌داد.

کلانتری با اشاره به دیدگاه اقتصادی آیت‌الله حائری شیرازی که بر پول ثابت تأکید دارد، گفت: به نظر وی اقتصاد مقاومتی بدون پول ثابت محقق نمی‌شود و دراین‌باره نیز طرحی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آیت‌الله حائری شیرازی بر علوم انسانی و اسلامی نیز تأکید دارد و معتقد است که تا علوم ما بومی و اسلامی نشود جامعه دچار مشکلات و معضلات خواهد بود.

حکایتی از ایثار و خستگی ناپذیری آیت الله حائری شیرازی

تابستان77 برای سیاحتی به همراه تعدادی از دوستان به دره گنجنامه همدان رفتیم. متوجه شدیم با توجه به جمعیت زیاد حاضر، مردم برای قضای حاجت مشکل دارند و به ما هم سرایت کرد چون سه چشمه توالت موجود در گنجنامه گرفته بود و کاسه آنها پر و لبریز از کثیفی شده بودند.

ما که قصد داشتیم آنجا تا غروب استراحت کنیم با این وضع ممکن نبود .تصمیم گرفتیم کمی در تپه ها و باغات پیاده روی کنیم و برگردیم .
ساعاتی بعد که به محل پارک ماشین ها کنار توالت های غیر قابل استفاده برگشتیم متوجه صف مردم برای قضای حاجت و وضو گرفتن بعضی مردم شدیم.

تصور کردیم شهرداری یا سازمان گردشگری که پول ورودی میگیرند، بالاخره به وظیفه معطل مانده خود عمل کرده اند.! اما در بین مردم صحبت از یک شیخ محترم بود که می گفتند به اینجا آمده برای دیدن گنجنامه و کار را ایشان درست کرده اند.

راننده ما که آنجا مانده بود برایمان نقل کردند که یک روحانی آمد و وضع مستراح ها و مشکل مردم را که دیده اول سراغ مسئولین را گرفته و کسی حضور نداشته و به راننده و همراهانش گفته کاری بکنند و آنها هم دیده اند پر از تعفن و اشیاء هستند و به ایشان گفتند خیلی بوی بد میدهد و ابزاری نداریم و شیرهای آب هم خراب هستند و نمیتوانیم کاری بکنیم ولی ایشان خودشان رفتند اوضاع را دیدند و لباس روحانی را در آوردند و آستینها را بالا زدند و دستهایشان رادر کیسه های پلاستیک میوه که در ماشین بود قرار دادند و خواستند هرچه کیسه پلاستیک در ماشین ها هست بیاورند .

وی پارچه ای روی دهان و بینی خود بستند و شخصا تمام اشیاء و لجن ها و … را با دست از کاسه توالت ها بیرون کشیده و در کیسه پلاستیک ها ریختند و از راننده و محافظ ها که حالشان بهم میخورد خواستند که فقط از دره با دبه ها آب بیاورند و پس از تخلیه و باز کردن گرفتگی ها همه توالت ها را شسته و آماده استفاده مردم کردند.

خرابی لوله ها و شیرهای آب را هم برطرف کردند و بعد خود را طاهر کرده و وضو گرفته و در گوشه باغچه ای در آن نزدیکی به نماز ایستادند.

مایل شدم بروم و ایشان را ببینم و بدانم کدام روحانی هستند ، از دور به ما نشانش دادند و تا آمدیم به ایشان برسیم سوار خودرو شده بودند ، ماشین دور زد و از کنار ما رد شد و دیدم آیت الله #حائری_شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز است .

از:زیست نوشت

نظام اقتصادی ایران برای رسیدن به اهداف خود نیازمند اجرای اقتصاد مقاومتی است و یکی از ارکان آن حمایت از تولید ملی است. ما مفتخریم که کالای با کیفیت ایرانی را به شما معرفی می کنیم، تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در فروشگاه اینترنتی زیست منتظر شما هستیم.


فیلمی کمدی و جذاب در حمایت از تولید ملی برای کودکان

 

زمانی می توانیم از اشتغال فراگیر برای همه ایرانیان صحبت کنیم، که پشتوانه مردمی در حمایت از کالای ایرانی این پازل را کامل کرده باشد. یکی از عوامل مهم فرهنگسازی در این زمینه استفاده از سینما و تلویزیون است.

بعد از سالها، بدون اغراق بعد از سالها، دست خانم و بچه ها رو گرفتیم و با «خیال راحت» سینما رفتیم و یک فیلم کودک خیلی جذاب، آموزنده و پر از پیامهای خوب و نکات تربیتی را دیدیم.

فیلمی سالم برای خانواده ایرانی

به سازندگان «قهرمانان کوچک» باید تبریک گفت که بعد از سالها، باز هم بی اغراق بعد از سالها، یک اتفاق ویژه را در سینمای کودک رقم زده اند و با یک قصه سرراست و زیبا، و بدون سوء استفاده از روابط عاشقانه، موسیقیهای تند، آرایشهای غلیظ و… یک فیلم «پاک» ساخته اند.

فیلمی که خانواده و ارزش روابط خانوادگی در جامعه ایرانی را نمایش داده، اهمیت ورزش برای کودک و نوجوان را تذکر داده و پیام اصلی اش،«خرید تولید ملی» را بخوبی منتقل کرده است.

فرزند شما بعد از دیدن فیلم، احتمالا دیگر تمایلی به خرید کالای خارجی نخواهد داشت و شما در آینده با استفاده از خاطره فیلم، میتوانید او را از خرید کالای خارجی منصرف کنید.

شاید مهمترین نکته قوت فیلم، همین آرامش خاطری باشد که شما در سالن سینما در کنار فرزندتان خواهید داشت. و البته لحظاتی که شاهد خندیدن و ریسه رفتن او از شوخیهای فیلم هستید. این طنز سالم و همچنین هیجان صحنه های رزمی، بخوبی پیام اصلی فیلم را در ذهن مخاطب می نشاند.

از اینجا به بعد، کار من و شما شروع میشود. اگر برای ما تولید ملی و اقتصاد مقاومتی و روی زمین ماندن حرفهای رهبرمان و… مهم است، باید فیلم را ببینیم و ترویج کنیم. وگرنه سینمایمان بیش از پیش در تسخیر فیلمهای  دختر-پسری و عشقهای مثلثی، و یا آثار دودزده و سیاه خواهد بود.

یک دیالوگ طلایی از فیلم :

بازاریاب محصول ایرانی به مغازه دار: ببین! توی ژاپن، مردم یاد گرفته اند که کالای ژاپنی بخرند، بخاطر همینه که کشورشون پیشرفته شده.

مغازه دار: خدا خیرت بده. خودت میگی «مردمشون یاد‌گرفته اند.»

چرا فیلم «قهرمانان کوچک» اینقدر جذاب است؟

فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» که از 12 مهر اکران خود را آغاز کرده، با اقبال خوبی از طرف مخاطبان روبه?رو شده و در جذب کودکان و نوجوانان به سالن سینما، موفق عمل کرده است.
روزنامه خراسان – مصطفی قاسمیان:  فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» که از 12 مهر اکران خود را آغاز کرده، با اقبال خوبی از طرف مخاطبان روبه?رو شده و در جذب کودکان و نوجوانان به سالن سینما، موفق عمل کرده است. این فیلم توانست همزمان اقبال منتقدان را هم به دست آورد و با استقبال نسبتاً خوبی از طرف آن?ها هم مواجه شده است.

این فیلم همچنین موفق?ترین اثر سی?امین جشنواره فیلم?های کودک و نوجوان اصفهان هم بود و به جایزه پروانه زرین بهترین فیلم دست یافت. «قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت، حالا در اکران عمومی هم، توجهات را به خود جلب کرده و توانسته با فروش حدود 800 میلیونی در دو هفته، با وجود تعداد سالن?های کمتر، بالاتر از «ایتالیا ایتالیا» قرار بگیرد.

1- چهره های آشنا

اولین چیزی که از پوستر فیلم هم برمی?آید، استفاده کارگردان از چهره?های تلویزیونی به عنوان شخصیت?های بزرگ?سال فیلم است. حسین قناعت در این زمینه قدم اول را محکم برداشته و دیده شدن تبلیغات اثر را تضمین کرده است. برزو ارجمند، بهنوش بختیاری، بیژن بنفشه?خواه، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، رامین ناصرنصیر، فرهاد بشارتی و افشین سنگ?چاپ به دلیل حضور مداوم در سریال?های روتین تلویزیونی، برای کودکان و نوجوانان چهره?هایی آشنا هستند و می?توانند توجه مخاطب کم?سن?وسال را به تبلیغات فیلم، جلب کنند. اتفاقاً بازی?های بیشتر این بازیگران هم با اکت?های اغراق?شده، دقیقاً متناسب با ژانر اثر بوده و به حفظ جذابیت اثر کمک کرده است.

2- قصه سرراست

با وجودی که طی سالیان گذشته، ثابت شده که مخاطب کودک هم مانند مخاطب بزرگ سال، بیش از هرچیز، جذب قصه فیلم می?شود، اما هنوز هم هستند فیلم?سازانی که به قصه?های سهل?انگارانه و پر از حفره?های داستانی اکتفا می?کنند. حسین قناعت در «قهرمانان کوچک» از این الگو پیروی نکرده و قصه?اش را در عین سادگی، با چفت?وبست محکمی جلوی دوربین برده است. او به خوبی توانسته حفره?های داستان فانتزی?اش را بپوشاند، گاف ندهد و برای مخاطب کم?سن?وسال، سؤال?های بی?جواب باقی نگذارد. فیلم به خوبی با زبان مخاطب کودک صحبت می?کند و قصه?ای ساده و سرراست را بدون جاه?طلبی?های معمول، برای مخاطب?اش روایت می?کند.

کارگردان، داستان را آن?قدر ساده روایت کرده که مخاطبان پنج-شش ساله هم بتوانند با آن همراه شوند و آن?قدر جزئیات در آن گنجانده که برای مخاطب 12-13 ساله هم جذاب باشد. علاوه بر آن، قصه اگرچه اساساً برای مخاطب خرد?سال نوشته شده، اما برای مخاطبان بزرگ?سال هم خالی از جذابیت نیست و آن?ها را برای پایان یافتن فیلم، بی?تاب نمی?کند.

3- صحنه?های هیجان?انگیز رزمی

کارگردان با سابقه سال?ها کار در عرصه سینمای کودک، به خوبی رگ خواب مخاطب کم?سن?وسال را می?شناسد و با شناخت مناسب، دست روی رشته ورزشی تکواندو گذاشته است. قهرمانان فیلم که همگی ورزشکار هستند، به همراه یوسف کرمی قهرمان سابق تکواندوی المپیک، لحظات هیجان?انگیزی را برای مخاطبان کودک و نوجوان رقم زده?اند.

صحنه?های رزمی اثر، آن?قدری که مخاطب فیلم، لازم دارد جدی از آب درآمده?اند و هیجان او را بالا می?برند. «قهرمانان کوچک» سکانس?های پر زدوخورد زیادی دارد و خلاصه حسابی کودکان و نوجوانان داخل سالن سینما را به وجد می?آورد.

4- ناابرقهرمانان!

احتمالاً مهم ترین ویژگی «قهرمانان کوچک» شخصیت?پردازی بازیگران اصلی آن است. «امیرکیان»، «ایمان»، «پارسیا» و «یاس» به عنوان شخصیت?های اصلی قصه، قهرمانانی معمولی و از جنس همان مخاطبان کودک و نوجوانی هستند که به سینما می?روند. تنها تفاوت آن?ها با مخاطبان?شان در سالن سینما، این است که با ورزش تکواندو آشنا هستند، چیزی که شاید در نسل دهه هشتادی کمتر یافت شود؛ نسلی که بیشتر خوره?شبکه?های اجتماعی و بازی?های رایانه?ای است.

البته علاقه دهه هشتادی?ها به رایانه، کاملاً در «قهرمانان کوچک» نادیده گرفته نشده و «یاس» و «پارسیا» علاوه بر تکواندو، اهل رایانه هم هستند. به جز این تفاوت، این چهار نفر کاملاً شبیه کودکان و نوجوانان معمولی هستند. کارگردان به جای استفاده از الگوهای ابرقهرمانی مسلط بر جریان اصلی سینمای جهان، از قصه?ای متفاوت بهره برده و از ویژگی?های خارق?العاده در قهرمان?های فیلم، استفاده نکرده است.

5- دوز مناسب فانتزی

حضور غول چراغ جادو و آرزوهایی که قهرمان قصه می?کند، وجه دیگر اثر است که فانتزی مدنظر بسیاری از مخاطبان دهه هشتادی را تأمین می?کند؛ مخاطبانی که با داستان?ها و فیلم?های «هری پاتر»، «آرتمیس فاول» و امثالهم بزرگ شده?اند و در هر اثر داستانی، به دنبال رگه?های فانتزی می?گردند. «قهرمانان کوچک» که به خوبی توانسته رضایت این بخش از مخاطبان را به دست بیاورد، غول چراغ جادو را با روایتی بدیع نمایش می?دهد و ذهن مخاطب?اش را برای مدتی از این روایت نو، پر می?کند.

مشخصات فیلم:

کارگردان:حسین قناعت
نویسنده:حسین قناعت
تهیه‌کننده:بیتا منصوری
بازیگرها: برزو ارجمند, بهنوش بختیاری, بیژن بنفشه خواه, آناهیتا همتی, ارژنگ امیرفضلی,نادر سلیمانی, شهرام قائدی, عباس محبوب, رامین ناصرنصیر, فرهاد بشارتی, افشین سنگ چاپ,فرزاد حاتمیان, ابراهیم شفیعی, مرتضی رستمی, یوسف کرمی, یاس نوروزی, پارسیا شکوری فر,عرفان برزین, کامیار محمدی, امیرکیان عبدی, ایمان امیری

خلاصه‌‌‌‌‌فیلم:چهار کودک و نوجوان هفت تا یازده ساله ی تکواندوکار ، که پدرانشان ، کارگران یک کارخانه ی تولید لوازم التحریرِ در شُرُفِ تعطیلی هستند،برای جلوگیری از بی کاری پدرانشان و گیر انداختن قاچاقچیانِ این کالا، که در واقع عاملینِ اصلی این تعطیلی هستند،به تعقیبِ آنها می پردازند ، ماجراهایی شاد، اکشن و سرگرم کننده را رقم می زنند و …

فیلم از زبان کارگردان

مراحل ساخت فیلم کمدی «قهرمانان کوچک» با موضوع حمایت از تولید ملی به اتمام رسیده تا با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، معاونت علمی در بخش ویژه‌ای از نخستین جشنواره ملی، فرهنگی، هنری ایران ساخت برای نخستین بار اکران شود.
به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران تسینم «پویا»؛ حسین قناعت، کارگردان فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» درباره انگیزه‌اش از ساخت این فیلم گفت: ابتدا که ساخت این فیلم با موضوع حمایت از تولید ملی و ایران ساخت توسط آقایان علی عبدی و پرویز امیری پیشنهاد شد، با عمق فاجعه‌ و مضرات عدم توجه به کالای ایرانی آن هنوز آشنا نشده بودم، پس از مدتی که اطلاعات کسب کردم و به سراغ خانواده‌هایی رفتم که در اثر ورود محصولات قاچاق به ایران و تعطیلی کارخانه‌های تولیدات محصولات داخلی آسیب دیده بودند، از شدت آسیب این امر به جامعه و اقتصاد آگاه شدم.

وی بیان کرد: این فیلم سفارش هیچ ارگان یا نهادی نیست در طول فیلم هم سعی کرده‌ایم که از شعار دادن دوری کنیم و یک فیلم کمدی سرگرم‌کننده ویژه کودکان و نوجوانان کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها بسازیم؛ اگر علاوه بر پیشنهاد عبدی و امیری؛ سرمایه‌گذاران فیلم، بخواهیم عامل دیگری را برای نوشتن و ساخت این فیلمنامه  دخیل بدانیم، باید عرض کنم که سفارش نوشتن این فیلم‌نامه را از دختر بچه بیماری گرفتم که از تعطیلی کارخانه‌ایی در ایران و بیکار شدن پدرش آسیب‌ دیده بود.

این کارگردان معتقد است حوزه حمایت از تولید ملی موضوعی است که فیلم‌سازان ایرانی به سراغ آن نرفته‌اند اما اگر عمق این اتفاق که مانند یک فاجعه است را درک کنند حتماً قدمی در راه فرهنگ‌سازی آن برمی‌دارند و خوشبختانه جشنواره ایران ساخت اقدام و گام موثری در توجه دادن جامعه به این مهم برداشته است.

 

برگرفته از: زیست نوشت

برای حمایت از اشتغال و تولید ملی ما در فروشگاه اینترنتی زیست با انواع کالای ایرانی منتظر شما هستیم.


معرفی سه مودم روتر ایرانی

 

 

آیا برایتان اتفاق افتاده است که به مودم صددرصد ایرانی فکر کنید. مهندسین ایرانی این امکان را فراهم کردند کهسبک زندگی ایرانی ما با محصولات دیجیتالی ایرانی رنگ و بوی دیگری بگیرد.

با فراگیر شدن استفاده از اینترنت روش‌های بسیاری برای اتصال به آن فراهم شده است. یکی از رایج‌ترین و معمول‌ترین روش‌ها، استفاده از فناوری ADSL است. برای اتصال به اینترنت با استفاده از این روش نیاز به یک دستگاه مودم می‌باشد. برند UTEL اولین و تنها تولید کننده مودم روترهای مخابراتی صددرصد ایرانی، قابل رقابت از لحاظ کیفیت و قیمت با برندهای مطرح خارجی می باشد.

این محصولات دارای گواهی تائیدیه نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و حاصل تلاش مستعد و چشمگیر مهندسین ایرانی و بومی سازی شده با توجه به نیاز مشترکین می‌باشد. در ادامه به معرفی این مودم روترها می پردازیم:

UTEL A304
                                                                                                                                    

این محصول یک مودم-روتر دو بانده با توان برقراری ارتباط با اینترنت تا سرعت 14 مگابیت در ثانیه جهت دریافت (دانلود) و سرعت 2 مگابیت در ثانیه جهت ارسال (آپلود)، همچنین به‌دلیل بهره‌گیری از استاندارد بیسیم N توانایی ایجاد شبکه بیسیم (Wifi) با سرعت انتقال داده تا 300 مگابایت در ثانیه را دارا می‌باشد.
علاوه بر یک درگاه تلفن (Rj-11) و چهار درگاه اتصال (Rj-45) دارای یک درگاه USB-26 است که امکان اتصال دانگل 3G و به اشتراک گذاری حافظه جانبی را فراهم می‌آورد و با دارا بودن 2 آنتن خارجی با قدرت 5dbi از پوشش‌دهی بسیار مناسبی برخوردار است.
وجود فایروال DMZ ، NAT در مودم از شبکه شما در مقابل آسیب های بیرونی محافظت می کند و دستگاه با استفاده از قابلیت QOS می‌تواند ترافیک برنامه‌های مختلف را مدیریت کند. شما می‌توانید از این مودم در سه حالت PPPOE و PPPOA و همچنین در حالت بریج (Bridge) استفاده کنید. امکان تنظیم انواع شبکه های مجازی خصوصی نیز روی مودم وجود دارد و می‌توان به انواع VPNهای PPTP و L2TP و iPSec وصل شد. مودم A304 به‌منظور اشتراک گذاری اینترنت پرسرعت برای کاربران حرفه ای و سازمان‌ها طراحی شده و با بکارگیری استانداردها و قابلیت‌های کلیدی، یک انتخاب ایده آل و مطمئن می‌باشد.

UTEL A154    

A154 یک مودم روتر سیستم است که از 4 درگاه اتصال (Rj45) و یک درگاه تلفن (Rj11) و یک آنتن با قدرت 5dpi بهره می‌برد و یک شبکه داخلی، سرعت 150 مگابیت در ثانیه برای شما فراهم می‌سازد.
برای ایجاد امنیت از رمزنگاری‌های WPA ،WPA2 ،AES استفاده شده و وجود دکمه WPS بر روی دستگاه امنیت ساده و بسیار ساده و کاربردی را به ارمغان می آورد.
این مودم روتر امکان دسترسی کاربران و سیستم اولویت‌بندی انتقال داده‌ها را با بکارگیری فایروال و کیفیت (QOS) جهت برقراری ارتباط صوتی، دانلود انواع فایل‌ها و انجام بازی‌های رایانه‌ای بر روی اینترنت، برای شما فراهم می‌آورد.

 UTEL A151

                                                                                                                                    

A151 یک مودم روتر بیسیم می‌باشد که دارای یک درگاه (Rj 11) برای اتصال کابل تلفن و یک درگاه اتصال (Rj45) و یک عدد آنتن با قدرت 5dpi می‌باشد. این محصول دارای استاندارد سری N می‌باشد و حداکثر سرعتی که می‌تواند به‌ شما برای برقراری ارتباط بیسیم فراهم آورد 150 مگابیت بر ثانیه است.
این مودم استاندارد امنیت WEP،  WPA،  WPA2 را به‌منظور امنیت دسترسی کاربر و روش رمز گذاری داده‌ها را پشتیبانی می کند. دکمه WPS راه اندازی آسان وایرلس را امکان پذیر کرده است و دکمه ON/OFF وایرلس نیز برای راحتی کاربر قرار داده شده است. وجود کیفیت خدمات (QOS) این امکان را به کاربر می‌دهد که یک شبکه ارتباطی بدون نگرانی را در تراکم ترافیکی تجربه کند.

سخن آخر

مودم روترهای UTEL محصولی است که توسط شرکت مخابراتی ارگ جدید تولید شده و توسط شرکت پرشیا سیستم گارانتی گردیده و وارد بازارهای تجهیزات شبکه ایران شده است.
محصولات UTEL دارای کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب بوده و یک انتخاب مطمئن و ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای و خانگی می‌باشد.

 

اگر به دنبال محصولات دیجیتالی ایرانی هستید، سایت زیست این امکان را فراهم کرده که به راحتی کالای ایرانی دیجیتالی خود را خرید کنید.