سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی سه مودم روتر ایرانی

آیا برایتان اتفاق افتاده است که به مودم صددرصد ایرانی فکر کنید. مهندسین ایرانی این امکان را فراهم کردند که سبک زندگی ایرانی ما با محصولات دیجیتالی ایرانی رنگ و بوی دیگری بگیرد.

با فراگیر شدن استفاده از اینترنت روش‌های بسیاری برای اتصال به آن فراهم شده است. یکی از رایج‌ترین و معمول‌ترین روش‌ها، استفاده از فناوری ADSL است. برای اتصال به اینترنت با استفاده از این روش نیاز به یک دستگاه مودم می‌باشد. برند UTEL اولین و تنها تولید کننده مودم روترهای مخابراتی صددرصد ایرانی، قابل رقابت از لحاظ کیفیت و قیمت با برندهای مطرح خارجی می باشد.

این محصولات دارای گواهی تائیدیه نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و حاصل تلاش مستعد و چشمگیر مهندسین ایرانی و بومی سازی شده با توجه به نیاز مشترکین می‌باشد. در ادامه به معرفی این مودم روترها می پردازیم:

UTEL A304
                                                                                                                                    

این محصول یک مودم-روتر دو بانده با توان برقراری ارتباط با اینترنت تا سرعت 14 مگابیت در ثانیه جهت دریافت (دانلود) و سرعت 2 مگابیت در ثانیه جهت ارسال (آپلود)، همچنین به‌دلیل بهره‌گیری از استاندارد بیسیم N توانایی ایجاد شبکه بیسیم (Wifi) با سرعت انتقال داده تا 300 مگابایت در ثانیه را دارا می‌باشد.
علاوه بر یک درگاه تلفن (Rj-11) و چهار درگاه اتصال (Rj-45) دارای یک درگاه USB-26 است که امکان اتصال دانگل 3G و به اشتراک گذاری حافظه جانبی را فراهم می‌آورد و با دارا بودن 2 آنتن خارجی با قدرت 5dbi از پوشش‌دهی بسیار مناسبی برخوردار است.
وجود فایروال DMZ ، NAT در مودم از شبکه شما در مقابل آسیب های بیرونی محافظت می کند و دستگاه با استفاده از قابلیت QOS می‌تواند ترافیک برنامه‌های مختلف را مدیریت کند. شما می‌توانید از این مودم در سه حالت PPPOE و PPPOA و همچنین در حالت بریج (Bridge) استفاده کنید. امکان تنظیم انواع شبکه های مجازی خصوصی نیز روی مودم وجود دارد و می‌توان به انواع VPNهای PPTP و L2TP و iPSec وصل شد. مودم A304 به‌منظور اشتراک گذاری اینترنت پرسرعت برای کاربران حرفه ای و سازمان‌ها طراحی شده و با بکارگیری استانداردها و قابلیت‌های کلیدی، یک انتخاب ایده آل و مطمئن می‌باشد.

UTEL A154    

A154 یک مودم روتر سیستم است که از 4 درگاه اتصال (Rj45) و یک درگاه تلفن (Rj11) و یک آنتن با قدرت 5dpi بهره می‌برد و یک شبکه داخلی، سرعت 150 مگابیت در ثانیه برای شما فراهم می‌سازد.
برای ایجاد امنیت از رمزنگاری‌های WPA ،WPA2 ،AES استفاده شده و وجود دکمه WPS بر روی دستگاه امنیت ساده و بسیار ساده و کاربردی را به ارمغان می آورد.
این مودم روتر امکان دسترسی کاربران و سیستم اولویت‌بندی انتقال داده‌ها را با بکارگیری فایروال و کیفیت (QOS) جهت برقراری ارتباط صوتی، دانلود انواع فایل‌ها و انجام بازی‌های رایانه‌ای بر روی اینترنت، برای شما فراهم می‌آورد.

 UTEL A151

                                                                                                                                    

A151 یک مودم روتر بیسیم می‌باشد که دارای یک درگاه (Rj 11) برای اتصال کابل تلفن و یک درگاه اتصال (Rj45) و یک عدد آنتن با قدرت 5dpi می‌باشد. این محصول دارای استاندارد سری N می‌باشد و حداکثر سرعتی که می‌تواند به‌ شما برای برقراری ارتباط بیسیم فراهم آورد 150 مگابیت بر ثانیه است.
این مودم استاندارد امنیت WEP،  WPA،  WPA2 را به‌منظور امنیت دسترسی کاربر و روش رمز گذاری داده‌ها را پشتیبانی می کند. دکمه WPS راه اندازی آسان وایرلس را امکان پذیر کرده است و دکمه ON/OFF وایرلس نیز برای راحتی کاربر قرار داده شده است. وجود کیفیت خدمات (QOS) این امکان را به کاربر می‌دهد که یک شبکه ارتباطی بدون نگرانی را در تراکم ترافیکی تجربه کند.

سخن آخر

مودم روترهای UTEL محصولی است که توسط شرکت مخابراتی ارگ جدید تولید شده و توسط شرکت پرشیا سیستم گارانتی گردیده و وارد بازارهای تجهیزات شبکه ایران شده است.
محصولات UTEL دارای کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب بوده و یک انتخاب مطمئن و ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای و خانگی می‌باشد.

اگر به دنبال محصولات دیجیتالی ایرانی هستید، سایت زیست این امکان را فراهم کرده که به راحتی کالای ایرانی دیجیتالی خود را خرید کنید.

از: زیست نوشت


فراخوان ثبت خاطرات «اولین درآمد»

یک نوجوان اگر در بازه زمانی سن خود کار و مهارت آموزی را شروع کند، با یک تیر چند هدف را زده است. زودتر مرد می شود و آماده تشکیل خانواده؛ به عبارتی ازدواجش تسهیل می شود، از طرفی دغدغه کسب درآمد را در آینده نخواهد داشت و آسیب های فردی و اجتماعی این سن کمتر به سراغ او می آید. برای این فرهنگ سازی دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در راستای ثبت محتوای مردمی و ثبت خاطرات پدر، مادر و بزرگترها از اولین درآمدشان، فراخوانی با عنوان «اولین درآمد» منتشر کرد.

به گزارش «عمارفیلم»، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، در راستای ثبت محتوا و نهضت فیلمسازی مردمی، فراخوانی با عنوان «اولین درآمد» پدرها، مادرها و بزرگ‌ترها منتشر کرد.
بر اساس این فراخوان، علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند با دوربین خانگی یا تلفن‌همراه از پدر، مادر و بزرگ‌ترهای خود درباره خاطره اولین درآمدشان و اتفاقات پیرامون آن، حداکثر 10 دقیقه فیلم بگیرند و در بخش «فیلم ما» جشنواره عمار شرکت کنند.

همچنین مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج و دیگر مجموعه های مردمی نیز می‌توانند به صورت گروهی در این بخش شرکت کنند. به این صورت که هر مجموعه از اعضای خود بخواهد که با امکاناتی که در اختیار دارد، فیلم بگیرد و آثار را یک‌جا و به نام آن مجموعه برای جشنواره ارسال کنند.
بنابرین گزارش، علاقمندان فیلم‌های خود را می‌توانند از طریق یکی از روش‌های ارسال از راه سایت جشنواره عمار به نشانی AmmarFilm.ir ، ربات تلگرامی filmema_ammar_bot@ و شماره تلگرامی 09905329351 در این بخش ثبت کنند.

سوالات متداول:

چطور در فراخوان اولین درآمد پدرم شرکت کنیم؟
کار خیلی ساده است. از پدر، مادر یا بزرگتر خودتون بخواهید خاطره اولین درآمدشان را تعریف کنند. با تلفن همراه از صحبت هایشان فیلم بگیرید و برای ما بفرستید.

چه کسانی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند؟
همه علاقمندان به ویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

همچنین مساجد، مدارس، پایگاه های بسیج و دیگر مجموعه های مردمی نیز می‌توانند به صورت گروهی در این بخش شرکت کنند. به این صورت که هر مجموعه از اعضای خود بخواهد که با امکاناتی که در اختیار دارد، فیلم بگیرد و آثار را یک‌جا و به نام آن مجموعه برای جشنواره ارسال کنند.

چه سوالاتی بپرسیم؟ چه چیزی تعریف کنند؟
خاطره اولین پولی را که با زحمت و تلاش خودشان به دست آوردند، توضیح بدهند. خاطره آن روزها برای ما مهم است.

اولین روزی که مشغول کاری شدند که قرار بود براش پول بگیرند. چه اتفاقاتی افتاد؟ احساسی که موقع کار کردن داشتند، چه بود؟

چند ساله بودید که اولین دستمزدتان را گرفتید؟

کاری که رفتید چگونه بود؟ پولش چقدر بود؟ پول را چه کار کردید؟ آن پول شیرین‌تر بود یا پول توجیبی که از پدرتان می‌گرفتید؟ فرق خرج کردن آن پول با پول توجیبی چی است؟

از زیر کار فرار کردید؟بزرگترین اشتباه‌تان در کار چه چیزی بود؟ سر کار تنبیه شدید؟
موافقید فرزند خودتان هم همین‌گونه سر کار برود؟ به طور مثال، تابستان‌ها پیش استادی کار، یاد بگیرد؟
از آن روزها خاطره طنز هم دارید؟

چطور و با چه چیزی فیلم بگیرم؟
با یک موبایل یا دوربین خانگی فیلم بگیرید. نیاز نیست کار را تدوین کنید. ولی سعی کنید ویدئویی که می‌فرستید قصه داشته باشد. یعنی از ابتدا تا پایان ویدیو، بتوان نتیجه‌ای گرفت. زمان فیلم حداکثر 10دقیقه باشد. سعی کنید نکات مهم فیلمبرداری با موبایل را رعایت کنید. جهت تولید یک اثر بهتر، می‌توانید از جزوه آموزشی فیلم‌سازی آسان کمک بگیرید.

کجا بفرستم؟
به یکی از روش های زیر برای ما ارسال کنید.

روش اول (اصلی) ربات تلگرامی:
@filmema_ammar_bot

روش دوم سایت جشنواره:
ورود به صفحه ارسال ویدئو

روش سوم شماره تلگرامی:
09905329351

راه های ارتباطی:
کانال تلگرامی: https://t.me/filmema_ammar
آپارات: aparat.com/filmema_ammar
ربات تلگرامی: filmema_ammar_bot@
ادمین (ارتباط با ما در تلگرام): 09905329351

حمایت از کار و سرمایه ایرانی را در سایت زیست دنبال کنید و از انواع متنوع کالای ایرانی دیدن فرمایید.

از: زیست نوشت


نیمی از گَلّه ما را سگ چوپان خورده!

قاچاق با کارت بازرگانی

اینکه چگونه می شود یک جنس قاچاق از مبادی رسمی کشور وارد کشور شود، داستان بلندی است که قسمتی از آن را در این مقاله دنبال کنید.

خبری که در این نوشته به آن ‌اشاره می‌شود فقط یک نمونه از صدها نمونه مشابه دیگر است که طی چند سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم، بنابراین برای پی‌بردن به عمق فاجعه نمی‌توان تنها روی نمونه مورد ‌اشاره متوقف شد بلکه نتیجه را باید در حاصلضرب خسارت‌بار این نمونه در صدها نمونه مشابه دیگر جستجو کرد.
ماجرا درباره ورود600 دستگاه خودروی سوپرلوکس بنز و پورشه با کارت بازرگانی یک زن روستایی فقیر است که به قول رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس«به نان شب نیز محتاج است»! حرامخواران با پرداخت 5 میلیون تومان به این خانم فقیر روستایی برای ایشان یک کارت بازرگانی گرفته‌اند و با این کارت تعداد انبوهی خودرو وارد کرده‌اند که 600 دستگاه از این خودروهای وارداتی از نوع«بنز» و «پورشه» یعنی از گرانقیمت‌ترین و ‌اشرافی‌ترین انواع خودرو‌های خارجی بوده است.

در این‌باره ‌اشاره به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند تا حدودی-فقط تا حدودی- از فاجعه‌ای که یک مشت کلان‌سرمایه‌دار خونخوار در زد و بند با برخی از مسئولان حرامخوار بر سر مردم مظلوم این مرز و بوم آوار کرده و می‌کنند پرده بردارد.

1- اسناد موجود که مسئولان گمرک نیز آن را تائید می‌کنند نشان می‌دهد که تا‌کنون صدها مورد کارت بازرگانی به نام مردان و زنان فقیر روستایی صادر شده و با استفاده از این کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای که خواهیم دید تقلبی نیز هست، میلیاردها دلار کالا وارد کشور گردیده و از طریق زد و بند با برخی از دست اندرکاران بدون پرداخت مالیات بر کارت بازرگانی، از گمرک ترخیص و به بازارها و مراکز فروش منتقل شده است!

2- مسئولیت صدور کارت بازرگانی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. حالا به چند نمونه از شرایط احراز صلاحیت برای صدور کارت بازرگانی توجه فرمائید؛
الف-ارائه«اسناد معتبر (روزنامه رسمی یا حکم کارگزینی و یا لیست تامین‌اجتماعی) مبنی بر تجربه فعالیت در بنگاه‌های صادراتی، وارداتی و تولیدی به عنوان عضو هیئت مدیره، مدیر‌عامل، مدیر بازرگانی(داخلی-خارجی)، مدیرفروش، کارشناس امور بازرگانی، مدیر امور حقوقی، در شرکت‌های دارای عضویت معتبر اتاق بازرگانی».
آیا فلان مرد یا زن فقیر روستایی اسناد مورد ‌اشاره را که در بند 2 شرایط احراز صلاحیت برای صدور کارت بازرگانی آمده است، به مسئولان وزارت صنعت ارائه کرده است؟! مثلا خانم«م-د» که 600 خودروی لوکس بنز و پورشه با کارت بازرگانی ایشان وارد کشور شده است، اسنادی مبنی بر تجربه فعالیت در بنگاه‌های صادراتی و وارداتی! عضویت در هیئت مدیره فلان شرکت و… را به اداره مسئول در وزارت صنعت و تجارت ارائه کرده و مسئول یا مسئولان مربوطه پس از بررسی اسناد و اطمینان از صحت آن، برای ایشان کارت بازرگانی صادر کرده‌اند؟! حتی تصور ارائه اسناد یاد شده نیز از شدت ناممکن بودن، خنده‌دار است!!
ب- در بند 3 از شرایط لازم برای صدور کارت بازرگانی تاکید شده است:«ارائه پروانه بهره‌برداری، جواز تاسیس، کارت شناسایی کارگاه، پروانه فعالیت صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی، خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات از مراجع ذیربط». آیا خانم م-د یا خانم س-م زن روستایی دیگری که چندین هزار کانتینر کالا با یک کارت بازرگانی به نام ایشان وارد کشور شده دارای پروانه بهره‌برداری و تاسیس کارگاه صنعتی و کشاورزی و معدنی و خدمات مهندسی و… بوده و با ارائه آن موفق به دریافت کارت بازرگانی شده‌اند؟!
چند نمونه دیگر از شرایط قانونی لازم برای صدور کارت بازرگانی به شرح زیر است که ناهمخوانی تمامی این شرایط با موقعیت زنان و مردان فقیر روستایی که کارت‌های بازرگانی به نام آنها صادر شده است نیازی به توضیح بیشتر ندارد.
ج- برخورداری از حساب بانکی جاری با گردش مالی حداقل 2میلیارد ریال به مدت یکسال متعلق به یکی از اعضای هیئت مدیره یا مدیرعامل به‌عنوان یکی از شرایط کافی.
د- دارا بودن سند مالکیت محل قانونی به نام متقاضی یا اعضای هیئت مدیره شخص حقوقی و نیز شخص حقیقی داوطلب دریافت کارت بازرگانی.
هـ- حداقل 6 ماه سابقه عضویت در اتاق بازرگانی و نیز شرکت در دوره‌های آموزشی اتاق به‌عنوان یکی از شرایط کافی.
و- اثبات عملکرد اقتصادی با ارائه مدارکی نظیر، گزارش فصلی فروش یا اوراق تشخیص مالیاتی یا آرای هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی یا تامین اجتماعی از سوی اعضای هیئت مدیره یا مدیر عامل شرکت و یا شخص حقیقی داوطلب دریافت کارت بازرگانی پس از تائید مدیریت امور مالی اتاق تهران به‌عنوان یکی از شرایط کافی.
ز-دارا بودن سابقه خدمت برای ‌اشخاص حقیقی یا مدیران عامل ‌اشخاص حقوقی متقاضی دریافت کارت بازرگانی که دارای حداقل 3 سال سابقه کار در ادارات تابعه سازمان امور مالیاتی و گمرک ایران تحت عنوان کارشناس با تائید مدیریت عضویت اتاق تهران و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به‌عنوان یکی از شرایط کافی.

3- همانگونه که ملاحظه می‌شود صدور کارت بازرگانی به نام افرادی که نه فقط کمترین شرایط، بلکه هیچیک از شرایط قانونی لازم برای دریافت آن را ندارند بدون زد و بند با شماری از مدیران و دست‌اندرکاران صدور کارت بازرگانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر نیست، مخصوصا دیده شده که برخی از همین مدیران- و نه خدای نخواسته همه آنان- در مواردی که پای اینگونه زد و بند‌ها در میان نیست«مو را از ماست می‌کشند»!! و تا از انطباق شماره شناسنامه خاله و دائی و عمه و عموی متقاضی با آنچه در رونوشت شناسنامه آنان آمده است اطمینان حاصل نکنند! برگه ورود و خروج متقاضی به اداره مربوطه را هم امضاء نخواهند کرد!! بنابراین باید پرسید چه سازوکار پلشت و زد و بند خائنانه‌ای در کار بوده است که صدها کارت بازرگانی به نام افرادی صادر می‌شود که نه فقط هیچیک از شرایط قانونی را ندارند بلکه شاید تا‌کنون واژه کارت بازرگانی هم به گوششان نخورده و از کارکرد آن نیز کمترین اطلاعی ندارند؟!

4-خودرو‌های پورشه و برخی مدل‌های بنز در شمار خودروهای لوکس و دارای قیمت‌های کلان هستند که مشتری‌های ویژه‌ای از میان مرفهین بی‌درد دارند. همان‌ها که به قول شاعر؛
آسمان زر نریخته به سرش
یا خودش دزد بوده یا پدرش
این خودروها به علت قیمت بالایی که دارند بدون سفارش قبلی مشتری ساخته نمی‌شوند و از انواع دیگر خودرو‌ها نیستند که از قبل تولید شده و در کارخانه به انتظار خریدار نگهداری شوند. ورود تعداد قابل توجهی از این نوع خودروها حکایت از آن دارد که وارد‌کنندگان این خودروها، پیشاپیش سفارش خرید آن را از مشتریان دریافت کرده‌اند و از بی‌در و پیکر بودن مراکز مسئول به اندازه‌ای اطمینان داشته‌اند که بدون کمترین دغدغه‌ای از انجام این معامله سیاه و غیر قانونی، میلیون‌ها دلار هزینه خرید آن را تقبل کرده‌اند!
راستی اگر رهنمود حکیمانه رهبر معظم انقلاب را به کار بسته و کالای قاچاق را آتش می‌زدیم، با اینگونه خسارت‌های فاجعه‌بار روبرو بودیم؟!

5- بعد از انتشار خبر ورود چند هزار خودرو با کارت‌های بازرگانی تقلبی که 600 دستگاه آن از نوع بنز و پورشه بوده است و اطلاع از واردات هزاران کانتینر کالای لوکس دیگر که از همین طریق وارد کشور شده است با یکی از مسئولان گمرک تماس گرفته و به گلایه‌ای آمیخته با اعتراض پرسیدیم؛ چرا به کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای-بخوانید تقلبی-اجازه واردات می‌دهید؟! ایشان که اصرار داشت نامش فاش نشود در پاسخ گفت: در این خصوص به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض کردیم ولی آقای… یکی از مدیران بلند پایه دولتی- بیرون از وزارت صنعت-تماس گرفته و با عتاب گفت «به شما چه ربطی دارد که در مسائل بیرون از مسئولیت خود دخالت می‌کنید»!!

6- متاسفانه بیشترین مشکلات اقتصادی که تعطیلی کارخانجات و مراکز تولید را در پی داشته و دارد و بیکاری بسیاری از مردم مظلوم کشورمان و کسادی کسب و کار آنان را باعث شده است ناشی از همین واردات گسترده و بی‌رویه به صورت قاچاق کالا و یا قاچاق شبه‌قانونی از مبادی رسمی است و البته باید به این ناهنجاری خانمانسوز، بسیاری از مفاسد اقتصادی دیگر را نیز افزود. به بیان دیگر، مشکل اصلی دزدهای داخلی هستند که خود را رفیق قافله جا زده‌اند و چه وصف‌الحال است این بیت که؛
دشت ما گرگ اگر داشت نمی‌نالیدیم
نیمی از گَلّه ما را سگ چوپان خورده!

از: زیست نوشت

انواع قاچاق گاهی با همت مردم باید خنثی شود، و لز مسئولین انتظار زیادی نمی رود. از همین رو ما شما را به حمایت از تولید ملی با خرید کالای ایرانی در فروشگاه اینترنتی زیست دعوت می کنیم.

 


بهترین راههای گرم کردن خانه

گرمایش خانه

در این نوشتار، سیستم های گرمایشی مانند شوفاژ، پکیج، کرسی، بخاری و گرمایش از کف مورد بررسی قرار می گیرد.

سیستم‌های گرمایشی که در سبک زندگی زمان گذشته استفاده می‌شد علاوه بر سلامتی بیشتر و بهتری که فراهم می‌کرد، باعث ایجاد فضای دوستانه بیشتری در بین اعضای خانواده می‌شد.

به گزارش مشرق، سرما این روزها تا مغز استخوان نفوذ می‌کند و هر کسی به فراخور شرایط خود به دنبال راهی برای فرار از این سرمای استخوان سوز است.
بخاری گازی و شوفاژ پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در کشور ما است. البته به غیر از این دو راه‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که دربرگیری کمتری دارند از جمله: بخاری نفتی و برق، ‏‏رادیاتور، فن کویل، تهویه مرکزی (وزش هوای گرم از بالا)، وزش هوای گرم از کف ، سیستم‌های نوین گرمایشی (قرار دادن لوله آب گرم در کف اتاق)و کرسی.

مضرات گرم‌کردن هوای خانه

اکثر این سیستم‌ها باعث می‌شود که هوای گرم تولید شده در اثر جایجایی در قسمت بالاتر (محل زندگی یا کار) و هوای سرد در قسمت پایین‌تر قرار گیرد. در نتیجه برای احساس گرما باید انرژی و هزینه بیشتری مصرف شود.

در طب سنتی ، توصیه می‌شود برای سلامتی باید به ترتیب دمای پا بالاتر، دمای بدن متعادل و دمای سر خنک باشد. بوعلی سینا در کتاب قانون توصیه می‌کند «برای سلامتی، هوای خنک (نه سرد) را تنفس کنید و زمانی که این هوا گرم شد (در اثر دادن اکسیژن و گرفتن گاز کربنیک) آن را بازدم کنید».

ولی سیستم‌های گرمایشی که ما استفاده می‌کنیم دقیقا برعکس سبک زندگی سنتی ایرانی که طی صدها سال (بلکه هزاران سال) تجربه شده است طراحی و استفاده می‌شود. چرا که با سیستم‌های گرمایشی موجود مجبوریم گرم‌ترین هوای محیط زندگی یا کار را تنفس کنیم و قسمت پا در سردترین حالت قرار گیرد.

در ضمن امروزه در حالی وسایل گرمایشی متعددی در خانه ها برای گرم کردن وجود دارد که اعضای یک خانواده گاه هفته ها دور هم جمع نمی شوند و با یکدیگر صحبت و مشورت نمی کنند. به این ترتیب این دوری ها باعث می شود در جامعه ما روز به روز اخلاقیات کم و فاصله بین پدرها و مادرها با فرزندانشان زیادتر شود.

راهکار طب سنتی

اجداد و نیاکان ما طی سال‌ها تجربه کرسی را برای گرم کردن خود در زمستان طراحی کرده بودند که دقیقا با آنچه در طب ایرانی آمده است مطابقت دارد. شخصی که زیر کرسی می‌نشیند به ترتیب پاها گرم‌ترین جای کرسی، بدن در محل متعادل کرسی (زیر لحاف) و سر در فضای خنک اتاق قرار دارد. بنابراین همیشه هوای خنک تنفس می‌شود که یک فاکتور مهم در سلامتی است.

البته امروزه می‌توان از گرم‌کننده‌های برقی بجای منقل و چاله کرسی و خاک زغال و … به عنوان منبع گرمایشی کرسی استفاده کرد. همچنین می‌توان برای کف اتاق‌ها یا محل زندگی از مصالحی مانند پارکت چوبی یا کف پوش‌های غیر پلاستیکی دیگر استفاده نمود و استفاده از کرسی از بسیاری از دردهای مفاصل و حتی آرتروز پیشگیری و درمان میکند.

کرسی ها علاوه بر گرم کردن فضای خانه، زمینه دور هم جمع شدن اعضای یک خانواده و گرم شدن روابط بین آنها را نیز فراهم می کرد. به همین دلیل کرسی ها پایگاه شعرخوانی، قصه گویی و شاهنامه خوانی بودند و باعث گرمای تفکر و اندیشه اعضای خانواده و تنویر افکار آنها می شدند.

هشدارهای آتش نشانی برای استفاده ایمن از کرسی

باید توجه داشت که استفاده از کرسی همانند بخاری های نفتی و گازی خطراتی دارد که در ادامه به نکاتی برای استفاده ایمن از این وسیله گرمایشی اشاره می شود:

1- کرسی‌ها را باید روی چهارپایه با ابعاد مناسب نصب کرد، به طوری که لوازم قابل اشتعال اطراف آن با فاصله ایمنی و دور از حرارت مستقیم آن قرار گیرند.

2- استفاده از لامپ‌های التهابی با قدرت بالا به جای کرسی‌برقی به هیچ عنوان مجاز نیست.

3- حفاظ توری روی المنت‌ کرسی‌های برقی را تحت هیچ شرایطی نباید از آن جدا کرد.

4- استفاده از سیم‌های نایلونی برای تامین مدار برق کرسی‌های برقی غیرمجاز است که توصیه می‌شود به جای آن حتما از کابل‌های مناسب و استاندارد استفاده شود.

5- عبور دادن سیم‌برق کرسی از زیرتشک و لحاف را امری غیراصولی و خطرآفرین است. این امر احتمال بروز آتش‌سوزی و همچنین برق‌گرفتگی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

6- به طور متناوب سیم‌های برق کرسی خود را از جهت پارگی و لهیدگی روکش آن مورد بازبینی و کنترل قرار دهید و توجه داشته باشید که آن را با ثبات و محکم در محل نصب کنید تا احتمال سقوط آن وجود نداشته باشد.

7- در صورت وصل‌کردن کرسی به برق و قطع فیوز مربوطه، خطر وجود اتصال برق آن وجود نخواهد داشت و در صورت بروز حادثه نیز باید آن را به تعمیرکار مجرب ارجاع داد.

8- تا حد امکان از پریز مستقل برای تامین برق کرسی‌های برقی استفاده شود. استفاده از سه راهی‌ها و موارد مانند آن امری غیراصولی و ناایمن است.

9- هنگام خروج از منزل، حتما کرسی‌های خود را از برق خارج کنید.

پکیج چه بلایی سر بچه ها می آورد؟

یک فوق تخصص ریه کودکان با بیان اینکه دستگاه‌های مدرن گرمایشی از جمله پکیج شکل تازه‌ای از آلودگی محیطی ایجاد می‌کنند، گفت: پکیج‌ها که در فضای داخلی آپارتمان‌ها نصب می‌شوند اگرچه دارای هواکش هستند ولی میزان بخار آب در منزل را کم کرده و باعث خشک شدن فضای محیط می‌شوند به این ترتیب تنفس را برای اعضای خانواده به خصوص کودکان و سالخوردگان سخت کرده و باعث آسیب سیستم تنفسی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر قمر تاج خان بابایی گفت: هرچه جامعه پیشرفته‌تر می‌شود محیط زندگی نیز صنعتی‌تر می‌شود و با خود، محصولاتی به همراه می‌آورد که باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: وقتی به منازلی که پکیج در آن نصب است، وارد می شویم، سنگینی هوا کاملا محسوس است.

وی گفت: کودکان و سالخوردگان بیشتر از سایر اعضای خانواده از وجود پکیج در منزل آسیب می بینند چرا که علاوه بر آسیب پذیر بودن سیستم دفاعی بدنشان، ساعات بیشتری را در منزل سپری می کنند بنابراین تماس بیشتری با آلاینده‌های پکیج دارند.

این فوق تخصص ریه کودکان تصریح کرد: کودکان نیاز بیشتری به اکسیژن دارند و چون استفاده از پکیج در محیط منزل باعث کم شدن اکسیژن در فضای داخلی آپارتمان می شود، به خصوص برای کودکانی که مشکل تنفسی و آسم دارند، مشکل ایجاد می‌شود و ریه‌هایشان آسیب بیشتری می بیند. در مورد سایر کودکان نیز عوارض پکیج در درازمدت قابل مشاهده است.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: تا جایی که امکان دارد از پکیج استفاده نکنند و چنانچه به ناچار در منزلی ساکن هستند که سیستم پکیج دارد، حتما تهویه را به کار ببرند و و مرتبا پنجره‌ها را باز کنند تا حداقل آسیب به ریه ها وارد شود. ضمن اینکه از تغذیه سبزیجات و میوه‌های تازه به خصوص شیر برای کودکان غافل نشوند.

این فوق تخصص ریه کودکان در ادامه با تاکید بر اینکه پکیج به خودی خود منجر به بروز آسم نمی شود، گفت: عوامل زیادی از جمله ژنتیک و محیط در بروز بیماری آسم دخیل هستند اما استفاده از پکیج می تواند بیماری آسم را در آن دسته از افرادی که زمینه ژنتیکی دارند، نمایان کرده و در آندسته از بیمارانی که آسم دارند، موجب تشدید علایم شود.

خان بابایی ادامه داد: ما در ساختمانهای زیر 60 متر نصب پکیج را توصیه نمی کنیم اما در فضاهایی که 150 یا 160 متر چون فضا بیشتر است آلاینده‌ها در محیط پخش می‌شوند و در هر ثانیه میزان کمتری آلاینده وارد ریه شده و آسیب کمتری به فرد می‌رسد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه استفاده از شوفاژ بهتر از پکیج است، گفت: زندگی شهرنشینی و به دنبال آن آپارتمان‌نشینی همه را به این سمت برده که ایزوله‌تر زندگی کنند و درگیری شان با همسایه‌ها کمتر باشد. متاسفانه افراد برای این استقلال است که به استفاده از پکیج رغبت نشان می‌دهند اما به عنوان متخصص ریه و در جهت حفظ سلامتی اعضای خانواده، استفاده از سیستم گرمایشی شوفاژ را بر پکیج ترجیح می‌دهم و به مردم توصیه می‌کنم در خرید خانه، شوفاژ را به عنوان یک مزیت مدنظر قرار دهند.

همه چیز درباره گرمایش از کف

آیا براستی سیستم های گرمایش ازکف برای سلامتی انسان مضر می باشد؟

شاید نتوان بطور قطع در این خصوص اظهار نظر کرد ، ولی نباید فراموش شود بسیاری از سیستم های تاسیساتی هنوز در کشور ناشناخته بوده و یا مراحل ابتدایی آزمون خود را سپری می کنند .  واقعیت این است که این گونه سیستم ها به درستی به مردم معرفی نشده و یا در نصب و اجراء دقت لازم اعمال نمی شود . نتیجه این کار رواج اندیشه های غلط و فاصله گرفتن از استاندارهای جهانی است .

در خصوص سیستم های گرمایش ازکف نیز این موضوع صادق است . خدا وکیلی چند درصد ازما سیستم های گرمایش ازکف را ازنزدیک دیده و لمس کرده ایم . متاسفانه برخی از مردم و حتی متخصصان به شنیده ها اکتفا کرده و ناخودآگاه لطمات جبران ناپذیری بر پیکر ه صنعت تاسیسات وارد می کنند .

در این بین بیشترین نگاهها متوجه سازمانهای استاندارد ، نظام مهندسی و تحقیقات ساختمان و مسکن است و از آنجا که در برخی از سایت ها به خبر نقل از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ، خبر ممنوعیت استفاده از سیستم های گرمایش ازکف را منتشر کرده بود ، این مرکز به عنوان مرجع بررسی و پژوهش بنیادی بخش ساختمان و تاسیسات کشور ضمن واکنش با این موضوع در آن تاریخ با ارسال جوابیه ، ضمنتکذیب خبر ممنوعیت استفاده از سیستم های گرمایش ازکف اعلام کرد :

هیچ گونه دستور العملی را مبنی عدم استفاده از سیستم گرمایش ازکف  به سازمان های مسکن و شهر سازی استان ها ابلاغ ننموده است  ضمن اینکه تحقیق و بررسی بروی این سیستم به عنوان یکی از سیستم های رایج تاسیساتی ازجمله پروژهای تحقیقاتی انجام شده در بخش تاسیسات ساختمانی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن است .

بیاد داشته باشید :

راه رفتن و نشستن بروی سرامیک و سنگ که طبیعت سردی دارد اثرات مهم و بدی را مخصوصا در کودکان بجا می گذارد . کف پا جزء اندام مهمی است و سرد وگرمی که ازکف پا عارض می گردد اثرات مخربی  روی اعضاء بدن می گذارد و ضرر سردی کف دست و سایر اندامها نسبت به سرد شدن پا خیلی کمتر است .

سوال و جوابهای رایج مربوط به سیستم گرمایش ازکف :  از معایب و مزایا تا راه اندازی و رفع مشکل و اشکالات بوجود آمده

1- استفاده از لوله های پکس تک لایه نسبت به لوله های پنج لایه در سیستم گرمایش ازکف چه مزیتی دارد ؟

براستی چرا استفاده از لوله های پکس جهت سیستم گرمایش ازکفی در کشورهای پیشرفته جهان ازجمله آلمان ، سوئد ، امریکا و کانادا اختلاف فاحشی نسبت به استفاده از لوله های دارای لایه آلومینیومی ( که در ایران به لوله پنج لایه شناخته می شوند ) دارد ؟
آیا این انتخاب پایه ای علمی دارد و یا تنها امری اتفاقی می باشد . تجربه چندین ساله استفاده از لوله های مختلف در سیستم گرمایش ازکفی در کشورهای غربی این امکان را برای اکثر شرکتهای نصب کننده این سیستم فراهم آورده است تا لوله های مختلف را در مراحل مختلف نصب و سپس در زمان بهره برداری مقایسه نمایند .
از آنجا که عموما طول لوپها ( مدارهای نصب شده در زیر سطح ) چیزی در حدود صد متر طول می باشد ، لذا هرگونه آسیب یا احتمال دو پهن شدن لوله در زمان اجرا می تواند خسارت جبران ناپذیری را در زمان بهره برداری بهمراه داشته باشد .
همچنین قطع لوله و استفاده از رابط نیز عموما امری غیر اصولی بوده و می تواند در دراز مدت خطر نشتی رانیز داشته باشد .
در صورتی که در لوله تک لایه پکس این نقیصه براحتی قابل حل بوده ، چراکه در صورت دو پهن شدن با کمی حرارت به آسانی لوله به حالت اولیه باز می گردد که این از خواص منحصر بفرد بودن لوله پکس است .

2 – آیا لوله های گرمایش ازکف پکس دارای ضریب انبساط طولی زیادی هستند ؟

یکپارچگی عملکرد لوله در زمانی که کلیه مقطع لوله دارای خواص انبساط و انقباض یکسانی باشند به نوبه خود موجب می گردد تا تنشی بین لایه های ناهمگن در لوله بوجود نیامده و از آنجا که لوله در درون ملات مدفون می باشد هیچگونه تاثیراتی از بابت کنترل ضریب انبساط طولی در لوله وجود ندارد .
باید توجه داشت استفاده از لایه آلومینیومی که کنترل ضریب انبساط طولی لوله می باشد تنها در سیستم های لوله کشی که بصورت روکار اجرا می گردند و سیالات را با حرارت با لا ازخود عبور می دهند امری مفید می باشد .

3- بجز سیستم مدرن گرمایش ازکف با چه روشی می توان تا حدودی از سرمای کف واحدهای بروی پیلوت کم کرد ؟

اصولا ساکنین واحد های ساخته شده بروی پیلوت در زمستان از سرمای کف رنج زیادی می کشند مخصوصا اگر بچه کوچکی نیز داشته باشند که این معضل چند برابر خود را نشان می دهد و جالب اینکه هرچقدر گرمای محیط را با افزایش تعداد بخاری و رادیاتور زیادتر کنید باز نمی توانید سرمای کف را مهار کنید البته محیط خیلی گرم می شود ولی در سرمای کف هیچ گونه تاثیری ندارد . باز هم توصیه ما گرمایش ازکف است ولی در صورت عدم امکان این کار به چند روش آسان می توانید تا حدود 50 الی 60 درصد از سرمای کف رهایی پیدا کرد مثل :
الف – استفاده از ورق پلی استایرن یا یونولیت با ضخامت حداقل سه سانت و تراکم بالا و فشرده که این عایق ها بصورت ورق در ابعاد 2 *1 در بازار موجود می باشد و تقریبا بین متر مربع از 7 الی 9 هزار تومان قیمت دارد که بستگی به نوع متراکم بودن عایق است . بعد از پهن کردن عایق ها نصب پارکت بروی آن الزامی است . می توانید بجای پارکت روی آن را سیمان و بعد سرامیک کنید . هرچقدر عایق سفتتر و محکمتر با شد استقامت آن در برابر فشار وارده از وسایل سنگین مثل کمد و غیره بیشتر است . برای یک واحد 100 متری صرفنظر از حمام و آشپزخانه و دیوارها و غیره چیزی حدود 65 الی 70 متر فضا برای عایق کاری نیاز دارید که تقریبا 35 ورق می شود .
ب- استفاده از عایق پشم سنگ نیز یکی از روش ها است که می تواند تا درصد زیادی از سرمای کف بکاهد . قیمت عایق پشم سنگ بین 20 الی 30 هزار تومان متغیر است و بستگی به نوع مواد و ضخامت آن دارد . این نوع عایق بصورت رولی ودر عرض یک متر می باشد .
ج – استفاده از عایق پلی اورتان که بصورت تزریقی در محل و مکان شما انجام می گیرد . که این کار بدو صورت انجام می گیرد زیر سقف محیط مسکونی شما  ، و یا در کف محیط ساکن شما ، که بروی سرامیک و یا کف تمام شده شما میتواند انجام  گیرد .بنابراین اگر که شما در محلی زندگی می کنید و علاقه و حوصله بنایی و جمع آوری سرامیک کف را ندارید این گزینه راحت ، سریع و مناسب  است و  قیمت آن نیز  تقریبا بین 35 الی 40 هزار تومان در متر مربع متغیر است . و بستگی به ضخامت و محل تزریق عایق دارد . سرعت اجرای آن واقعا زیاداست . مثلا در کف یک واحد صدمتری یک روز کمتر زمان می خواهد .

4 – چه اطلاعا تی برای طراحی سیستم گرمایش ازکف مورد نیاز می باشد؟

موقیعت جغرافیائی پروژه اعم از درجه حرارت خارج و داخل – درجه حرارت آب تغذیه سیستم گرمایش از کفی – اختلاف دمای آب در رفت و برگشت – نوع لوله – نوع مانیفولد یا کلکتور – نوع سیستم کنترل دما – نوع پوشش کف – ضریب انتقال حرارت – نوع کاربری فضا ها (مسکونی – تجاری و اداری – کشاورزی – صنعتی و غیره ) و نوع عایق بکار رفته در کف و ضریب انتقال حرارت آن است .

5 – بعد از طراحی چه آیتم هائی را باید جهت اجرای کار آماده نمود ؟

گذاشتن جعبه کلکتوردرجای مربوطه طبق نقشه اجرائی – اجرای لوله کشی ازکلکتور تا پکیج یا موتورخانه  – تراز نمودن کف که از اهمیت زیادی برخودار می باشد – عایق کاری کف اشپزخانه و حمام ( در صورت نصب  لوله های گرمایش ازکف درآن قسمتها  ) – سفید کاری ساختمان  و حتی گذاشتن درب و پنجره و کلا کارهایی که شما قبل از سرامیک کف انجام می دهید . توجه :  اتمام موارد گفته شده باعث می شود بعد ا زگرمایش ازکف  به لوله ها آسیبی نرسد .

6- آیا پارکت برای گرمایش ازکف مناسب بوده و می توان از آن استفاده نمود ؟

بله ، به شرطی که  پارکت ازچوب طبیعی نباشد چراکه چو ب درصورت داغ شدن در اثر گرمای کف صمغی را درمحیط بسته آزاد می کند که ظاهر ا برای تنفس انسان (ریه ها ) خوب نمی باشد ولی بعضی از افراد معتقدند که بهتر است  قبل از استفاده از (مدل پارکت با چوب طبیعی ) سیستم گرمایش ازکف آنرا  روشن نموده و در درجه بالا یی تا یک هفته قرار دهیم  تا صمغ داخل چوب کاملا برای همیشه از بین برود ( بازهم لطفا در این زمینه تحقیق کنید که خدای نکرده برای سلامتی ضرر نداشته باشد ) ولی باز هم توجه داشته باشید که در پارکتهای مصنوعی و عرف بازار ( بخاطر عدم استفاده از چوب طبیعی )  قبل از نصب پارکت ، حتما گرمایش از کف را روشن نموده و تا چند روز با افزایش  دما باعث ازبین رفتن رطوبت  مبحوس شده بالای عایق شوید . علت باقی ماندن رطوبت هم  استفاده از نایلون بروی عایق می باشد که در زمان سیمان کردن بروی لوله ها این رطوبت راه فراری نداشته و در زیر می ماند . و چون در موقع نصب پارکتها باید کاملا بهم بچسبند بنابراین قاعدتا نباید هیچ گونه درزی داشته باشند واین کار باعث می شود  بعد از روشن شدن سیستم گرمایش ازکف رطوبت باقی مانده در سیمان بعد از گرم شدن بطور طبیعی بخار شده و چون راه فرار ی نداشته با  جمع شدن  در زیر پارکت باعث جابجایی پارکت ها ازجای نصب شده می گردد . و این عمل  می تواند خیلی راحت پارکت را ازجای خود بسمت بالا هدایت کند  و موجب بهم خوردن و در رفتن قسمتی از پارکت می شود . ( به اصطلاح می گویند پارکت باد کرده است )

7-آیا دیگر پوشش ها برای گرمایش ازکف توصیه میشود ؟

بله – تمام پوشش ها از قبیل سنگ – سرامیک – موزائیک – سیمان – اجر – خاک – چمن طبیعی و…..مانعی ندارند . ولی توصیه می شود قبل از طراحی گرمایش ازکف نوع پوشش را حتما انتخاب نمایید زیرا هر پوششی که برای کف انتخاب می کنیدباعث  سبب محدود شدن انتقال حرارت می شود  و مقاومت حرارتی زیاد و ضخامت بیشتر پوشش کف نیزباعث افزایش دمای آب مورد نیاز سیستم گرمایش از کف می شود.بنابراین توصییه می شود حتما قبل از طراحی و لوله گذاری در کف نوع پوشش نهایی را انتخاب کنید .

8 – تا چقدر مجاز به کف سازی بروی لوله های گرمایش ازکف هستیم ؟

تا حدود 4 الی 5 سانت ولی اگر بیشتر شد نگران نباشید به سیستم حرارتی شما لطمه ای نمی خورد فقط دیرترگرمتر شده وبه همان نسبت نیزدیرتر سرد می شود ولی فراموش نکنید ریختن پوکه معد نی – فوم بتن – ماسه نشسته و خاکی و هر آنچه به غیر از سیمان رقیق شده که توسط روان کننده یا با آب معمولی آماده شده است بروی لوله ها بریزید سیستم شما گرم نخواهد شد یا دمای ایده الی را نمی توانید داشته باشید .
بیاد داشته باشید بتن پرکاربردترین واسط انتقال حرارت است که با سازه بتنی کف کاملا مطابقت دارد . و همچنین بتن به دلیل هدایت عالی انتقال حرارت بهترین جرم حرارتی محسوب می شود که متاسفانه درصورت عمل نکردن خسارت جبران ناپذیری به شما وارد خواهدشد لطفا این موضوع را جدی بگیرید و همه عواملی که برای یک گرمایش از کف خوب مورد نظر است را رعایت نمائید که گرمای لذت بخشی راتجربه کنید .

9- چطور می شود در یک واحد از واحدهای یک مجتمع شوفاژ دار که همگی از موتوخانه مشترک بهره می برند تغییرسیستم حرارتی داد و آنرا به گرمایش ازکف تبدیل کرد ؟

با کلکتورهای خاصی که در این ضمینه طراحی و ساخته شده است چون دمای ورودی اب شوفاژ 70 الی 80 درجه سانتی گراد بوده و دمای مورد نیاز گرمایش از کف 40 درجه است بنابراین کار این دستگاه پایین اوردن دمای ورودی اب از 80 به 40درجه می باشد که مناسب گرمایش ازکف است . گذاشتن پکیج مستقل برای واحد از دیگر راه کارها تغییر سیستم حرارتی می باشد.

10- استفاده همزمان ازرادیاتور و گرمایش ازکف دریک واحد چه طوری امکان پذیر است ؟

روش کار به این صورت است که سیستم گرمایش ازکف با دمای پایین از طریق شیر سه راه تروموستاتیک به خطوط رفت وبرگشت دما ی بالا شوفاژمتصل شده و وظیفه این شیر مخلوط کردن آب خط رفت شوفاژو خط برگشت گرمایش ازکف به منظور تامین درجه حرارت خط رفت گرمایش ازکف می باشد .
استفاده از مبدل حرارتی صفحه ای یکی دیکر از راه کارها می باشد . استفاده ازاین شیوه به علت ایجاد شدن دوسیکل بسته ( گرمایش ازکف و شوفاژ) هزینه بر و تعمیر و نگهداری بیشتری را در بردارد .

11 – آیا نصب و استفاده رادیاتور حوله خشک کن در حمام برای واحد های گرمایش ازکف ایرادی دارد ؟

بله ایراد دارد . چون استفاده همزمان از گرمایش ازکف و رادیاتور نیاز به تجهیزاتی داردکه عدم رعایت آن باعث درستکار نکردن سیستم گرمایش ازکف می شود . و علت ها و دلایل زیادی وجود دارد که مجاز به این کار نیستید ، یکی کوتاه بودن مدار حوله خشک کن که با دورزدن سریع آب گرم باعث خاموش و روشن مداوم پکیج می شود که این یعنی استهلاک زود هنگام پکیج . دومی نوع دمای ورودی آب گرم به حوله خشک کن که چون دمای پایین تری است گرمای کمی دارد ، سومی رسوب گرفتن رادیاتور که با انتقال به کلکتورها و پکیج باعث رسوب گرفتن سریع آنها شده و مرتب برای شما هزینه تعمیرات بهمراه دارد ،خصوصا  کلکتورهای مجهز به دبی سنج و برقی که با تجمع رسو ب در دهانه خروجی آب گرم باعث جلوگیری از سیرکولار  درست در مدارها و انشعاب ها می شود . بنابراین بعد از رسوب گرفتن  یک لوپ گرمایش ازکف باعث  افت فشار  در آن مدار  می شود  و در نتیجه  عدم رضایت از کل سیستم را برای مصرف کننده در پی دارد   . حالا  راه حل  چیست ؟ 1 –  بستن یک عدد شیر ایرونت ( هواگیر اتومات ) بجای شیر دستی هواگیر در بالای حوله خشک کن  2 – اجرای گرمایش ازکف  در کف حمام 3 – استفاده از حوله خشک کن برقی با مصرف برق بسیار کم که برای توضیح بیشتر می توانید به قسمت فروشگاه محصولات ، قسمت حوله خشک کن برقی در همین و ب سایت  مراجعه کرده و اطلاعات کاملی کسب کنید .

12- برای واحدهای ساخته شده بروی پیلوت که کف سردی دارند و مایل هستند که سیستم گرمایش ازکف را اجرا کنند چه مراحلی را باید انجام دهند ؟

بازدید ، طراحی و محاسبه اولیه توسط اکیپ متخصص تاسیسات . بعد از توافق مالک باید یکسری از کارهایی را انجام دهد تاسیستم  لوله کشی اجرا گردد از قبیل :

1-  جمع کردن و بردن اثاثیه منزل به جایی دیگر . ( البته می شود لوازم را به اتاق ها منتقل کرد و در دو مرحله لوله کشی کرد . )

2- جمع کردن کف سرامیک شده یا هر پوششی دیگر و بردن نخاله ها به بیرون  .

3- تراز کردن کف جمع شده با یک کف سازی مورد قبول  .

4- سیمان کردن بروی لوله ها و بعد کف سازی نهایی آن .

لازم بذکر است می توان گرمایش ازکف را  بروی کف سرامیک شده یا هر پوشش دیگری مستقیم اجراء نمود و احتیاجی به جمع کردن کف ندارید ولی فقط مشکل بالا آمدن کف یا کوتاه شدن سقف را دارید. اگر در این زمینه مشکلی نداشتید بقیه کارها مثل  تغییر در درب ورودی یا دیگر کارها قابل رفع می باشد .  البته یک راه حل دیگر دراین جور مواقع  استفاده  ازعایق های کم ضخامت ترنیز وجود دارد . یادتان باشد این کار ارزش زحمت ودردسرو هزینه راداردچراکه گرمای مطبوع وایده آلی  را همراه با آرامش و آسایش برای خود و خانواده تان به ارمغان می آورید .
ضمن اینکه برای همیشه از شر سرمای آزار دهنده کف راحت می شوید .

یک راه حل دیگه هم وجود دارد و آنهم اجرای گرمایش ازکف برقی است که درد سر کمتری داره و کلی مزایا :

1- جمع نشدن کف

2- ضخامت بسیار کم

3- سرعت اجرای بالا

4- عدم نیاز به پکیج و موتورخانه

برای اطلاعات بیشتر  به قسمت گرمایش از برقی در همین وب سایت مراجعه کنید .

13 – آیا سیستم گرمایش از کف با توجه به شایعات باعث گرد و غبار شده و برای سلامتی زیان آور است؟

مطالعات پزشکی نشان می‌دهند که برای تندرستی هر چه بیشتر، بهتر است سر خنک و پا گرم نگه‌داشته شود. در آزمونی که جهت مقایسه گرمایش کف با گرمایش همرفت هوای گرم در دو اتاق مجزا صورت گرفت،نتایج زیر به دست آمد :

الف – پس از گذشت 2 ساعت، گرد و غبار موجود در هر اتاق ارزیابی شد. نتایج حاصل نشان می دهند که در مورد گرمایش کف، گرد وغبار در محیط پیرامون شناور و معلق نمی باشد .
در خصوص گرمایش کف، کرم بید به سمت سطح فرش حرکت نموده و بنابراین به راحتی با استفاده از جاروبرقی پاکسازی می شوند .
ب – میزان رطوبت پوست پس از 2 ساعت در هر دو مورد ارزیابی گردید. در مورد گرمایش کف، میزان رطوبت پوست تغییر نکرد. بنابراین گرمایش کف، به وضوح برای پوست و زیبایی مفید است .
ج – گرمایش کف همچنین به سلامت شما کمک می کند. این سیستم قادر است ضربان قلب شما را در سرعت کم و خواب عمیق نسبت به گرمایش همرفت کنترل نماید .

14- آیا این درست است که شایع شده این سیستم حرارتی باعث واریز و پوکی استخوان شده و گرد و غبار ایجاد می کند ؟

خیر – این سیستم حرارتی بی نظیر از چهل سال قبل از کشور سوئد شروع شده و به تمام کشورها نیز رخنه کرده ومورد استقبال زیادی قرار گرفته است شما فکر می کنید دیگر کشورها مثل ما هستند که فناوری جدیدی را وارد کشور خود کرده وبعد از چند سال استفاده بعدا مورد آزمایش قرار داده و اعلام عدم استفاده از ان را بگویند. نه اینطورنیست مطمئن باشید هیچ گونه ضرری نداشته و ندارد . آنهائی که ادعا می کنند این سیستم حرارتی خوب نیست سند و مدرک معتبری رو کنند نه اینکه فقط حرف بزنند و شایع پراکنی کنند . ضمن اینکه هنوزکشورهای اروپایی استقبال خوبی از این سیستم انجام می دهند .
متاسفانه عدم اطلاع رسانی مناسب باعث این ذهنیت منفی می شود چراکه این سیستم گرمائی تابشی و تشعشعی است وبرخلاف رادیاتورها که حرارت را مستقیما به روش همرفت به محیط منتقل می کنند در سیستم گرمایش ازکف یک واسط انتقال حرارت این کار را انجام می دهد که این واسط در زمین نصب شده وعمده گرمای ساطع شده تابشی است .
در گرمایش با رادیاتور و فن کوئل جا بجائی هوا بسیار زیاد است . این امر سبب کاهش رطوبت و به حرکت در آمدن ذرات گرد وغبار می شود واین باعث مشکلاتی برای کسانی که از بیماری آسم و آلرژی (حساسیت ) خواهد شد ضمن اینکه به دلیل عدم وجود رطوبت امکان رشد و تکثیر حیوانات و حشرات موذی وجود ندارد.
در گرمایش ازکف به دلیل تماس مستقیم افراد با کف ساختمان دما در حد پایین تری تنظیم می شود حال آنکه در سیستم رادیاتورو فن کوئل 70 درصد گرما در اثر کاهش چگالی هوای گرم و سبک شدن آن در نزدیک سقف جمع شده که این موجب اتلاف انرژی و حرارت ازطریق سقف می شود ولی در گرمایش ازکف حرارت کمتری به سقف می رسد و بیشترین گرما در پایین ترین قسمت محیط جمع شده که این یکی از بهترین و نزدیکترین پارامترهای آسایش دمائی به انسان می باشد .
جالب اینکه مخالفان مدعی هستند سیستم گرمایش ازکف توسط استاندار تایید نشده است . مگراستفاده از شوفاژیا بخاری گازی تایید شده است .

15- ازکدام لوله ها – تک لایه پکس یا پنج لایه می توان برای گرمایش ازکف استفاده نمود ؟

در تمام کشورهائی که صاحب نام در زمینه گرمایش ازکف هستند مثل ویرسبو سوئد – ریهو آلمان و دیگر کشورها از شروع تولید لوله نزدیک به چهل سال قبل تا الان از لوله تک لایه پکس استفاده نموده اند مخصوصا مدل روکش دار آن که ضد نفوذ اکسیژن است. این نوع لوله ها دارای حافظه حرارتی هوشمندی است . به این صورت که اگر آن را با چکش بکوبید تا له شود یا به عمد یا سهوا خم کنید با حرارت دادن بوسیله سشهوار یا با تماس با آب گرم بلا فاصله به حالت اول باز می گردد .
از دیگر مزایای این لوله هوشمند مقاومت و تحمل در برابریخ زدگی – تحمل دمای بالا – پرت گرمای بیشتر بعلت حذف لایه آلومینیوم و راحتی اجراء بدون ترس از خم شدن و شکسته شدن و یا پاره گی لوله می باشد این شرکتها ی تولیدی و اجراء کننده سیستم گرمایش ازکف تاکنون در سرتا سرجهان پروژه های اسمی و بنام زیادی را اجراء نموده اند.

جالب است  بیشترین تبلیغ برای استفاده از این نوع لوله ( پنج لایه ) به تولید کننده ها – مجریان و نصابهای این سیستم آن هم به جهت راحتی اجراء بر می گردد .  ضمن اینکه این لوله ها در حین اجراء با کوچکترین غفلت تا شده ودر برگشت لوله به سرجای خود می شکند یا اگر نصاب متوجه نشود جلوی مسیر آب مسدود شده واین یعنی اینکه یک قسمت ازساختمان سردشده و سیستم گرمائی ناقص می باشد . بنابراین بدون هیچ گونه تعصب اگر مایلید از لوله پنج لایه استفاده کنید مراقب باشید لوله ها درست و با دقت خم شده وحتما ازفنر مخصوص استفاده کنید . سعی نمایید شعاع لوله تا پنج برابرقطر خود بیشترخم نشود . ( البته گرمایش ازکفی که با لوله پنج لایه اجراء شده باشد نیز بشرط طراحی و محاسبه درست گرمای ایده الی را به شما ارائه می دهد . )

16- آیا استفاده از گرمایش الکتریکی مقرون به صرفه است ؟

جایگاه تکنولوژی استفاده از کابل های حرارتی در مصارف و کاربردهای مسکونی و صنعتی با رشد فزاینده و چشمگیری روبرو شده است .چراکه این سیستم جزء ضروریات هربخش صنعتی محسوب شده و نقش بسزائی در کاهش خسارات مادی وحوادث در پی دارد . ازمزایای بیشمار این کابل های حرارتی ، انعطاف پذیری بالا ، مقا ومت دربرابر خوردگی نور خورشید ، قیمت مناسب ، دارابودن استاندارهای معتبرد نیا ، نصب سریع و آسان ، کاهش هزینه های انرژی ، ایمنی بالا ، عدم نیاز به تعمیر و نگهداری و ساخت شده در کشور دانمارک می باشد .

در صورتی که می خواهید از این سیستم  استفاده کنید و به دنبال اطلا عات کاملتری هستید در صفحه اصلی سایت قسمت گرمایش ازکف برقی رجوع کنید .

17 – آیا می شود در زمستان از ضد یخ بجای آب خالص برای تست سیستم گرمایش ازکف  استفاده نمود ؟

به هیچ عنوان چون  ضد یخ برای مبدل های پکیج بشد ت تشکیل رسوب و خوردگی ایجاد می کند و عمر آن را کاهش می دهد .اگر مجبور شدید حتما و حتما قبل از نصب پکیج   لوله ها ی گرمایش ازکف را از آب ضد یخ دار تخلیه کرده و کاملا شست و شو نموده و دو باره هواگیری و با آب خالص پر نمائید .البته داستان لوله هایی که برای گرمایش ازکف و یژه ذوب برف در هوای آزاد استفاده  می کنند  جدا است چراکه این سیستم ها اولا موتورخانه دارند دوما درصد و نوع استفاده از ضد یخ با مسکونی فرق می کند .

از: زیست نوشت

 

برای خرید آنلاین محصولات گرمایشی ایرانی می توانید به فروشگاه زیست مراجعه کنید:

خرید آنلاین بخاری گازسوز
خرید آنلاین بخاری برقی و هیتر ایرانی


جادوی هنر در حمایت از تولید ملی

سریال دیگری درباره تولید ملی در راه تلویزیون های خانگی است. در این مقاله به سایر فیلم ها و سریال هایی که درباره تولید ملی ساخته شده اند نیز می پردازیم.

صدا و سیما با ساخت یک سریال جدید با موضوع حمایت از تولید ایرانی، کارنامه خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی پر بارتر کرد. نگاهی گذرا به آمار تولیدات هنری سال های گذشته حاکی از دغدغه و همت بیشترصدا و سیما برای خلق اثر در حوزه حمایت از تولید ایرانی، بیشتر از سایر رقباست.

تصویربرداری سریال تلویزیونی «ستاره های عاشقی» با هدف ترویج تولید و مصرف کالای داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا، در کاشان کلید خورد.

در این سریال که محصول صدا و سیمای مرکز اصفهان است، مهدی امینی خواه، سید علیرضا راستی، سیدرضا حسینی، کیانوش گرامی، خشایار راد و … ایفای نقش می کنند.

داستان این سریال روایت زندگی شخصی به نام پرویز است که مدتی است زندگی اش دچار بحران شده است و یک ماه فرصت دارد تا پول تهیه کند ، از این رو به همراه دوستش شهاب به سراغ کارهای مختلفی رفته و در هر کار شکست می خورند و درد سری جدید برایشان رخ می دهد تا اینکه با پیرمردی آشنا می شوند و خط زندگیشان تغییر می کند ، با توصیه وی ایشان بسیاری از شغل های کاذب را تجربه کرده و در فضایی طنز با مشکلات جدید مواجه می شوند.

 

این سریال در13قسمت و هر قسمت به مدت 40 دقیقه به نویسندگی و کارگردانی سید میلاد بنی طباء و تهیه کنندگی سید علیرضا راستی تولید می شود و قرار است در ایام نوروز از رسانه ملی پخش شود.

 

صدا و سیمای مرکز اصفهان طی سالهای اخیر قدم های خوبی در راستای تولید سریال برداشته است که روزهای بیقراری و زاویه هفتم از جمله این تولیدات است.

 

رسانه ملی پیشتاز در حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید ملی

نگاهی گذرا به آمار تولیدات هنری سالهای گذشته حاکی از آنست که دغدغه و همت صدا و سیما برای خلق اثر در حوزه  حمایت از تولید ایرانی، بیشتر از سایر رقباست.

کثرت آثار تولیدی صدا و سیما با موضوع اقتصاد مقاومتی به حدی است که امکان نام بردن از همه آنها وجود ندارد لذا اشاره کوتاهی به شاخص ترین آثار این حوزه می شود.

نکته قابل توجه در تمامی آثار هنری با موضوع حمایت از تولید ایرانی اینست که موضوع اصلی فیلمنامه درباره تولید یا اقتصاد مقاومتی نیست بلکه بخشی از آن را شامل می شود. به بیانی دیگر پیام های نهفته شده در یک اثر هنری در لایه های زیرین فیلمنامه قرار دارد و به اصطلاح در “بک گراند ” نقش بسته است.

 

زیر تیغ، حکایت خیانت سودجویان به کالای ایرانی

زیر تیغ از جمله سریال های پرمخاطب رسانه ملی است که به کارگردانی محمدرضا هنرمند تولید شد و با بازی دیدنی پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی و . . . در اذهان مردم ماندگار شد.

هر چند که موضوع اصلی سریال درباره اختلاف خانوادگی بین دو خانواده است اما در پس زمینه داستان به خیانت آقای امیدوار ( با بازی سیاوش طهمورث) در یک کارخانه یخچال سازی می پردازد. امیدوار یکی از مسئولان میانی شرکت است که قطعات فابریک یخچال را جدا کرده و در بازار آزاد می فروشد و در عوض از قطعات کهنه و کارکرده در مونتاژ یخچال استفاده می کند.

زیر تیغ در سال 1385 از شبکه یک سیما پخش شد.

 

“پول کثیف” که باعث رکود تولید داخلی شد

سریال پول کثیف به کارگردانی جواد افشار از شاخص ترین آثار مربوط به نقش مخرب قاچاق کالا در اقتصاد کشور است. در این سریال که فرهاد جم و زیبا بروفه ایفاگر نقش اصلی ماجرا بودند، به پدیده کسب درآمد از قاچاق و تاثیر آن در رکود تولیدات پوشاک و ورشکستگی صنعت لباس پرداخته می شود.

 

پول کثیف در سال 1385 از شبکه تهران پخش شد.

 

“راه بی پایان” روایت تلاش جوانان ایرانی برای خودکفایی و سنگ اندازی سودجویان

در این سریال، جوانی به نام منصور (هومن سیدی) به همراه چند تن از هم کلاسی های دانشگاهی اش گروهی تشکیل داده و با تامین سرمایه اندک، اقدام به تولید پروتزهای پزشکی می کنند . پروتزهایی که اغلب از خارج وارد شده و ارزبری فراوان داشت.

 

این گروه جوان با تلاش بی وقفه خود محصولات با کیفیتی ساخته و روانه بازار می کنند که این اقدام موجب خشم سودجویان می شود و به دنبال آن کنش و واکنش های فراوانی بین جوانان کارآفرین و واردکننده های سودجو رخ می دهد.

کارگردان راه بی پایان همایون اسعدیان است و بازیگرانی همچون هومن سیدی ، آزاده صمدی، فرهاد اصلانی و اتیلا پسیانی در آن ایفای نقش داشتند.

این سریال در بهار 1386  از شبکه سه سیما پخش شد.

 

“طاهره” ، بانویی که حاضر نشد تولیدات پوشاک خود را با برند خارجی در بازار عرضه کند

شبکه های سراسری، سریال  و تله فیلم های متعددی با موضوع قاچاق کالا و حمایت از تولید ایرانی تولید و روانه پخش کرده اند اما در این میان شبکه های استانی نیز قدم های مثبتی در این زمینه برداشته اند.

شاخص ترین اثر استانی ، سریال “طاهره” است که در صداوسیمای آذربایجان شرقی تولید شد.

 

طاهره خانم، خیاطی است که با کمک چند نفر از دوستانش یک کارگاه خیاطی تاسیس می کند. البسه ای که در این کارگاه تولید می شود از کیفیت  بالایی برخوردار است اما به علت داشتن نشان تجاری ایرانی، مشتری چندانی ندارد.

برخی از کسبه بازار به طاهره خانم پیشنهاد نصب برچسب خارجی روی پوشاک تولید شده را می دهند اما وی حاضر به این کار نیست. در نهایت وی با تلاش و پشتکار فراوان مشتریان را به خرید پوشاک با نشان تجاری ایرانی  ترغیب می کند.

این سریال به کارگردانی قربانعلی طاهر فر در سال 1383 از شبکه سهند پخش شد.

 

سینما؛ کم تعداد اما پر فروغ

بررسی آثار تولید شده در سینمای ایران نشان می دهد اکثر موضوعات فیلم ها تا پایان دهه 60  حول محور دفاع مقدس بود و تعداد کمی درباره مسائل اجتماعی بود.

 

مرد کوچک، الگویی که همیشه ماندگار است

اولین و جدی ترین فیلم تولید شده با موضوع تولید، «مرد کوچک » ساخته ابراهیم فروزش است. سوژه اصلی این فیلم پشتکار یک نوجوان برای تولید محصولات کشاورزی است که در نهایت منجر به تولید محصول پربار و فروش آن می شود.

قهرمان فیلم که یک نوجوان است با گرفتن راهنمایی از پدرش و سایر کشاورزان اقدام به تولید محصولات کشاورزی می کند و در این راستا با ناملایمات زیادی روبرو می شود اما هیچگاه خسته نمی شود. در نهایت پس از گذراندن کشت و داشت به برداشت رسیده و فصل طلایی فیلم رقم می خورد.

مرد کوچک در سال 1376 تولید و اکران شد.

 

فرش باد؛ راوی خواستگاری ژاپنی ها از کالای اصیل ایرانی

کمال تبریزی در سال 1381 فیلمی با موضوع فرشبافی در اصفهان تولید کرد که راویت کننده علاقه ژاپنی ها به هنر اصیل ایرانی بود.

یک ژاپنی برای برگزاری یک مراسم سنتی در کشورش به یک فرش نیاز دارد که نقش سنتی ژاپنی  روی آن نقش بسته باشد. وی به همراه دخترش به اصفهان می آید و به تاجری فرش مراجعه میکند. تاجر فرش (رضا کیانیان) در بافتن این فرش کمک زیادی میکند و سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، فرش مورد نظر به دنبال همکاری جمعی تولید می شود.

در این فیلم هنرمندانی همچون رضا کیانیان، مریم بوبانی و شیرین بینا بازی کرده اند.

 

آزاد به قید شرط؛ مشکلات تولید پوشاک در دهه نود

جدیدترین فیلم سینمای ایران که به تولید ملی اشاره داشته است، فیلم آزاد به قید شرط است که مشکلات یک تولید کننده پوشاک می پردازد. البته تم اصلی داستان، یک مسئله اجتماعی است اما در لابلای داستان، به مشکلات برند سازی در حوزه تولید اشاره می کند.

 

در بخشی از این فیلم، دیبا زاهدی ( بازیگر)  طراح پوشاک زنانه ای است که با مالک کارگاه (امیر رضا دلاوری)  بر سر نصب نشان تجاری خارجی روی لباسها اختلاف دارد و به همین خاطر به همکاری خود با او خاتمه می دهد .

 

ساخت ایران؛ تنها سریال شبکه نمایش خانگی

ساخت ایران نام سریالی است که در شبکه ی نمایش خانگی توزیع و پخش شد. این مجموعه دومین مجموعه ای است که توسط لطیفی برای عرضه از طریق شبکه نمایش خانگی تولید شده بود.

تم اصلی این سریال درباره تولیدات دانش بنیان یک دانشمند ایرانی است که فرمول مهمی برای اختراع یک پودر را کشف کرده است. این فرمول در لپ تاب این دانشمند است که در یک تصادف رانندگی به دست یک دزد خرد پا در می آید. این دزد خرده پا ( امین حیایی) قصد دارد این فرمول را در خارج از کشور به فروش برساند ولی در ادامه پشیمان می شود و به تهران برمی گردد.

هرچند که این سریال در شبکه نمایش خانگی تولید و عرضه شد اما از شبکه آی فیلم نیز نمایش داده شد.

 

تولید محتوا درباره حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی نه تنها در رسانه های دیداری بلکه در رسانه های شنیداری (رادیو) تئاتر، رسانه های مکتوب، رسانه های برخط و کتاب و شعر نیز صورت گرفته است اما شرح آن در این مجال نمی گنجد.

از: زیست نوشت

سایت فروشگاه اینترنتی زیست حمایت خود از کالای ایرانی را از پرده هنر به میدان عمل تبدیل کرده است منتظر حمایت های شما هستیم.