سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبر هک آی گپ تکذیب شد

 

محمدرسول کاظمی مدیر آی گپ اظهار داشت: شایعه هک شدن پیام رسان آی گپ کذب محض است.

محمد رسول کاظمی مدیر پیام رسان ایرانی آی گپ اخیرا برای هک کردن این برنامه به هکر ها وعده جایزه یک میلیاردی داده بود.

کاظمی  ساعاتی پیش نیز توییتی خطاب به روح الله زم در مورد هک کردن این پیام رسان منتشر کرد و نوشت:

‏اقای روح الله زم
‏من همچنان پست جایزه میلیاردی در سایتم موجود است
‏اگر هک کردی حتما بیا 1 میلیارد بهت بدم که دست ? #گدایی ? پیش هر کسی دراز نکنی

ساعاتی بعد از توییت مدیر پیام رسان گپ، مطلبی با عنوان هک شدن این پیام رسان منتشر شد؛  این پیام که با متن “پیام‌رسان ایرانی ای‌گپ که یک میلیارد تومان برای هک اطلاعات رمز گذاری شده‌اش جایزه گذاشته بود، پس از دو ساعت هک شده و خبر جایزه را لحظاتی از سایت خود حذف کرد!” در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود توسط مدیر آی گپ تکذیب شد.

محمدرسول کاظمی مدیر پیام رسان آی گپ اظهار داشت: خبر هک شدن پیام رسان آی گپ دروغ است. شایعه های از این قبیل صرفا برای تخریب ای گپ انتشار داده می شود.

کاظمی ادامه داد: ‏من همچنان پست جایزه میلیاردی در سایتم موجود است و طبق توییتی که منتشر کرده ام، سر وعده خود هستم.

از:زیست نوشت

زیست؛ بازار زندگی ایرانی…


تحریم و باطل السحر تحریم ها …

باطل السحر تحریم این هاست…
 

باطل‌السحر تحریم این‌هاست؛ علاج واقعی جز این چیز دیگری نیست…

به زبان اکتفا نکنند!

اقتصاد مقاومتی با واردات بی‌رویه و ضعف تولید نمی‌سازد…
محصول داخلی را ترجیح بدهند…

حرف هایی که شنیده نشد!
96/10/6

 

 

… آنها تحریم میکنند، ما بایستی اقتصادمان را درونی کنیم، درون‌زا کنیم، اقتصاد مقاومتی کنیم تا تحریم اثر نکند.

اقتصاد مقاومتی را مسئولان محترم جدّی بگیرند، به زبان اکتفا نکنند؛

اقتصاد مقاومتی با واردات بی‌رویّه نمیسازد، با ضعف تولید نمیسازد؛ تولید داخلی را قوی کنند.

ادارات حکومتی و دولتی، محصول داخلی را بر محصول خارجیِ مشابه ترجیح بدهند.

یک خریدار مهمّ بازار، دستگاه‌های دولتی هستند که همه‌چیز میخرند، همه‌چیز لازم دارند؛

آنچه تولید داخلی است، آن را ترجیح بدهند.

مردم به تولید داخلی اقبال کنند.

همه‌ی اینها باطل‌السّحر تحریم دشمن است؛ اینها ممکن است در ظرف شش ماه و یکسال جواب ندهد امّا علاج واقعی جز این چیز دیگری نیست.

در مورد کارهای تبلیغاتی همین‌جور، در مورد جنگ روانی همین‌جور، در مورد مقابله‌ی با نفوذ همین‌جور. مراقب باشند نفوذی دشمن در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر وارد نشود.

چاپلوسی‌های دشمن را هم جدّی نگیرند؛ اظهار محبّتها و اظهار ارادتها و اینکه بیا دست بدهیم و بیا بنشینیم و مانند اینها را جدّی نگیرند؛

بدانند دشمن چه‌کار میخواهد بکند.

جمهوری اسلامی همچنان این حرکت روبه‌جلو را پیش خواهد رفت

اینها را اگر دانستید، اینها را اگر دانستیم، اینها را اگر مراعات کردید، اینها را اگر مراعات کردیم، بدانید که جمهوری اسلامی همچنان این حرکت روبه‌جلو را پیش خواهد رفت.

و این مشکلاتی که وجود دارد -که بنده میدانم مشکلات گرانی‌ها و مشکلات توّرم و مشکلات رکود و مشکلات گوناگونی که مردم در زمینه‌ی مسائل معیشتی و اقتصادی دچارش هستند- با همّت مسئولین قابل رفع کردن است

و خدای متعال پاداش این همّت را خواهد داد که ان‌شاءالله گره‌ها را باز کند.

از:زیست نوشت

.

زیست؛ بازار زندگی ایرانی… مرجع معرفی و عرضه کالای ایرانی


خواندنی از امنیت پیام رسان های ایرانی

 

در بازار داغ شایعات، پیام رسان های ایرانی را متهم به نداشتن امنیت می کنند. این مقاله نکات خواندنی و حتی باورنکردنی از امنیت این پیام رسان ها را برای شما بازگو می کند.

 

**پیام رسان آی گپ؛ جایزه یک میلیارد تومانی برای هکرها!

پیام رسان ایرانی آی گپ اعلام کرد به کسی که بتواند اطلاعات رمزگذاری شده این شبکه پیام رسان را هک کند، یک میلیارد تومان جایزه می‌دهد.

مدیر و بنیانگذار پیام‌رسان ایرانی آی گپ با تاکید بر توجه به امنیت و حفظ حریم خصوصی در تولید این برنامه، آن را تنها پیام رسان متن باز و Open API داخل کشور معرفی کرد.

محمدرسول کاظمی ادامه داد:بسیاری از عوام فکر میکنند داشتن یک SSL – Socket Secure Layer یعنی داشتن گواهینامه SSL امنیت و رمزنگاری است ولی ما به این بسنده نکرده ایم ، پیام رسان آی گپ به جز این گواهینامه 2 مرحله دیگر پیام را امن میکند ، یک کلید عمومی از سمت سرور و یک کلید عمومی سمت کلاینت و در انتها کلید تولید شده شما کلید اصلی برای تبادل اطلاعات با سرور تولید شده و تمام پیام های شما به صورت Advanced Encryption Standard AES جابجا میشود ، شما 3 مرحله با احتساب گواهینامه اس اس ال امن هستید و پیام شما حتی بصورت Man in Middle یا حملات مرد میانی غیر ممکن است.

وی به کاربرانش اطمینان داد: تمامی پیام ها و حتی فایل های شما در پیام رسان آی گپ رمزگذاری شده و هیچ فردی به جز خود شما امکان دسترسی به آن را ندارد ، از این رو  به فردی که بتواند اطلاعات رمزگذاری شده شبکه پیام رسان آی گپ را هک کند یک میلیارد تومان جایزه میدهم.

وی در توضیح شرایط اعطای این جایزه گفت: این جایزه منوط به این است که بتواند 2 لایه (بدون در نظر گرفتن لایه SSL ) رمزگذاری اختصاصی این پیام رسان را هک کرده و اطلاعات را بصوت متن ساده به دست آورد. دیگر اینکه رمزشکنی باید ابزار های همانند وایرشارک که یک ابزار تحلیل کننده شبکه است قابل روئیت باشد.

وی همچنین با ارائه این آدرس ایمیل  kazemi[at]rooyekhat.co خواست تا گزارش‌ها را به این نشانی ارسال کنند.

 

دعوتی که هکرها را مشغول خود کرد!

یکی از نکات ویژه و قابل توجه این پیام‌رسان به‌خلاف دیگر رقبایش که مدام از خود و سرویسهایشان تعریف می‌کنند، این است که تمامی منتقدان و حتی هکرها را به میدان مبارزه دعوت کرده تا بتوانند با نفوذ به ساختار آن برنده جایزه یک میلیارد تومانی شوند اما تاکنون کسی موفق به دریافت این جایزه نشده است.

این روحیه که نشأت‌گرفته از خودباوری متخصصان داخلی است، نشان می‌دهد که متخصصان ایرانی حرفهای بسیاری برای گفتن در کشور دارند و هرچند که آی‌گپ با تعریف رسالتی بالاتر، موفق به جذب کاربرانی خارج از کشور از جمله آلمانیها نیز شده است.

 

تماس صوتی پایدار حتی با قطعی اینترنت!

از جمله کلیدی‌ترین ویژگیهای این پیام‌رسان بومی که این روزها به‌گفته کاظمی، هکرهای بسیاری را روی پلت‌فرمش آوار کرده تا با شکستن لایه امنیتی آن برنده جایزه یک میلیارد تومانی شوند، امکان برقراری تماس صوتی به‌صورت P2P از طریق بستر اینترنت برای کاربران است که با قطعی اینترنت نیز تماس را پایدار نگه می‌دارد.

امنیت در این پیام‌رسان به‌اندازه‌ای است که کاظمی به‌صراحت عنوان می‌کند «در صورت درخواست قاضی شنود برای ارائه اطلاعات کاربران، تنها آی‌پی و مشخصات کاربر را می‌توانیم ارائه دهیم و به‌دلیل رمزنگاری که در آی‌گپ وجود دارد، امکان در اختیار گذاشتن متن چتها را نداریم».

رمزنگاری در این پیام‌رسان به‌اندازه‌ای است که تماس صوتی آن نیز رمزنگاری شده است.

با این حال مدیرعامل این پیام‌رسان حرف جالبی را در ارتباط با ترس مردم از استفاده پیام‌رسانهای داخلی زد که بارها توسط متخصصان ارتباطی کشور نیز مطرح شده است؛ وی می‌گوید که نهادهای دولتی نمی‌توانند به حریم خصوصی و پیامهای مردم دسترسی داشته باشند مگر اینکه جرم طرف ثابت شده باشد:

به عنوان یک اپلیکیشن کراس پلتفرم و قابل دسترس در iOS، اندروید، ویندوز، لینوکس و مرورگر، آی گپ پیام رسانی است که امکان چت و گفتگو در محیطی امن را برایتان فراهم می کند.

امنیت بسیار بالا که با ترکیبی از الگوریتم های رمزنگاری پیشرفته AES 256-Bit و RSA 2048-Bit حاصل شده است.

محافظت یکپارچه محتوا به وسیله این دو الگوریتم بدان معناست که نه تنها افراد شخص ثالث، بلکه حتی خود توسعه دهندگان هم نمی توانند به مکالمات خصوصی تان دسترسی داشته باشند، و این خصوصیت را نخستین بار است که در یک پیام رسان ایرانی می بینیم.

با این قدم های رو به جلو، هیچ بعید نیست که پیام رسان های ایرانی در آینده به سطحی از مقبولیت برسند تا دیگر محتاج استفاده از اپلیکیشن های خارجی نباشیم، و بتوانیم با گسترش محصولات داخلی و حمایت از آن ها به اشتغال زایی، افزایش درآمد و پیشرفت مردم کشور خودمان کمک کنیم.

 

**پیام رسان بله؛ تضمین بانک ملی!

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه حمایت این بانک از صاحبان فکر و ایده و نخبگان جوان کشور در پیام رسان « بله» محقق شده است، گفت: امنیت پیام رسان «بله» تضمین شده و اکنون 13 بانک به این شبکه پیوسته اند..

وی درباره امنیت شبکه پیام رسان بله نیز ابراز داشت: این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ فردی نمی تواند تحت هیچ شرایطی به اطلاعات تبادل شده در این پیام رسان دسترسی داشته باشد و فضای امنیتی پیام رسان بله را تضمین می کنیم؛ چرا که در صورت فراهم نبودن این فضا، بانک ملی ایران هیچ گاه سرویس های بانکی خود را بر روی آن مستقر نمی کرد.

خاتونی درباره تعداد کاربران و میزان تراکنش های روزانه انجام شده در پیام رسان بله، افزود: طبق آخرین آمار، روزانه 10 تا 12 هزار کاربر جذب این پیام رسان می شوند و سقف کارت به کارت نیز در آن همان سقف شتابی است.

وی با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران به دنبال تعریف پروژه های ملی و بازگرداندن اثرگذاری معنوی آن به جامعه است، خاطر نشان کرد: میانگین سن نخبگان تیم مهندسی پیام رسان «بله» 25 سال است و امروز حمایت های بانک ملی ایران از نخبگان جوان کشور منجر به تحول نظام بانکی با تولید این پیام رسان شده است.

محمدرضا مختاریان عضو هیات مدیره شرکت داده ورزی سداد نیز در این نشست با تقدیر از حمایت ویژه بانک ملی ایران از نخبگان کشور گفت: امروز بین 20 تا 30 هزار تراکنش روزانه با حجم حدود 10 میلیارد تومان در پیام رسان «بله» در حال انجام است.

حسین انصاری مدیر مهندسی تیم بله عنوان کرد: رمز نگاری های مختلفی برای این پیام رسان انجام داده و علاوه بر ایجاد لایه های رمزنگاری، از چندین مشاور امنیتی توصیه های لازم را نیز دریافت کردیم و با اطمینان می توان گفت که «بله» از نرم افزار های مشابه دیگر امنیت بیشتری دارد.

انصاری گفت: پلت فورم بات بله این امکان را فراهم می کند تا افراد بتوانند خودشان سرویس های جدید و ایده های خلاق ایجاد کنند.

 

امنیت پیام‌رسان “بله” را بانک ملی ضمانت می‌کند

فرامرز خالقی، مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد در خصوص انتقادات مطرح‌شده مردم به این اپلیکیش پیام‌رسان ایرانی که ممکن است اطلاعات و مراودات مالی کاربران در آن رصد و یا هک شود، گفت: زیرساخت این اپلیکیشن را بانک ملی و شرکت سداد فراهم می‌کند ازاین‌رو در پشت‌صحنه عملیات پرداخت در این اپلیکیشن پیام‌رسان، سامانه بام بانک ملی قرارداد.

مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد تأکید کرد: بانک ملی، مسئولیت تمام مغایرت‌های احتمالی این اپلیکیشن را پذیرفته و به‌طور رسمی اعلام کرده است که زیرساخت این اپلیکیشن را فراهم می‌کند ازاین‌رو این پیام‌رسان از اعتمادی که به بانک ملی وجود دارد، برخوردار است.

خالقی تأکید کرد: فرآیند پرداخت در اپلیکیشن “بله” بااتصال به سامانه بام بانک ملی انجام می‌شود این‌رو این پیام‌رسان از ضریب اطمینانی درگاه‌های بانک ملی و سامانه بام این بانک، برخوردار و نگرانی در این خصوص امنیت برای کاربران وجود ندارد.

وی یادآور شد: به‌منظور رواج استفاده از این پیام‌رسان در کشور، باید مردم به این اطمینان برسند که با واردکردن شماره کارت و رمز دوم خود در آن، این اطلاعات از ضریب اطمینانی که برای همراه بانک‌ها، وجود دارد، برخوردار و همچنین بانک ملی ضامن امنیت اطلاعات مالی مشتریان در این پیام‌رسان است.

خالقی با تأکید بر این‌که “بله” اولین اپلیکشن پیام‌رسان فارسی و ایرانی است که خدمات پرداخت درون برنامه‌ای را برای کاربران فراهم کرده است، تصریح کرد: این اپلیکیشن ترکیبی از خدمات پرداخت و گفتگو آنلاین را به‌صورت همزمان دارا است.

 

خرید شارژ، پرداخت قبض و انتقال کارت به کارت در “بله” امکان‌پذیر است

خالقی در خصوص خدمات پرداختی که این اپلیکیشن ارائه می‌دهد، گفت: در یک بررسی جامع مشخص شد که سه خدمت پرداخت قبض، خرید شارژ و انتقال وجه کارت به کارت ازجمله پرکاربردترین نیازهای مخاطبان است ازاین‌رو اپلیکیشن “بله” با امکان پاسخگویی به این سه نیاز اساسی طراحی شد.

وی افزود: البته پرداخت قبوض در این اپلیکیشن هم به‌صورت دستی و ورود شماره قبض و پرداخت و هم به‌وسیله بارکد خوان می‌تواند به‌صورت خودکار انجام گیرد.

 

انتقال کارت به کارت از مبدأ بانک ملی به تمام کارت‌های عضو شتاب

مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد با تأکید بر این نکته که در حال حاضر تنها انتقال کارت به کارت از بانک ملی به تمام بانک‌ها عضو شتاب در “بله” امکان‌پذیر است، اذعان داشت: استفاده از این اپلیکیشن در حال حاضر تنها برای افرادی که در بانک ملی حساب و کارت دارند، امکان‌پذیر است و امیدواریم با همکاری و حمایت بانک مرکزی امکان پرداخت سه وجهی در این اپلیکیشن میسر شود.

خالقی یادآور شد: زمانی که مجوز پرداخت سه وجهی برای این اپلیکیشن، از سوی بانک مرکزی صادر شود، کاربران در استفاده از این اپلیکیشن همانند کارت‌خوان‌های بانکی دیگر دغدغه بانک صادرکننده را ندارند و البته این فرآیند زمان‌بر و نیازمند همکاری بیشتر بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: امیدواریم به این پروژه به‌صورت ملی نگریسته شود زیرا “بله” یک محصول ملی و حاصل کار نخبگان ایرانی است ازاین‌رو با این رویکرد اپلیکیشن “بله” می‌تواند منجر به شکوفایی در نظام پرداخت کشور شود و به‌طورقطع مردم در استفاده از آن، احساس راحتی را تجربه خواهند کرد.

 

مجوز مراودات مالی برای اپلیکیشن های ایرانی

وی ادامه داد: با پیگیری‌ها شرکت داده‌ورزی سداد، مجوز مراودات مالی برای اپلیکیشن های ایرانی صادر و با حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موانع این کار برطرف شد.

خالقی گفت: این پیام‌رسان یکی از اشکالات سامانه بام را نیز حل کرده است زیرا در هنگام ورود به سامانه بام به‌منظور تشخیص هویت یک کد 5 رقمی به شماره همراه کاربر، پیامک می‌شود که در صورت خروج از ایران امکان استفاده از این کد برای کاربران فراهم نیست.

وی افزود: البته با نصب اپلیکیشن “بله” این مشکل برطرف و این کد 5 رقمی هم به تلفن همراه کاربر و هم به اپلیکیشن “بله” ارسال می شود و بدین ترتیب امکان مبادلات مالی در خارج از کشور بدون سیم‌کارت برای کاربران نیز فراهم‌شده است.

 

**پیام رسان گپ؛ ایجاد رمز عبور

به عنوان یک پیام رسان «کراس پلتفرم» و مبتنی بر «فضای ابری» به گپ می توانید از طریق مرورگر و سیستم های عامل اندروید و iOS دسترسی داشته باشید. در گپ می توانید گروه و کانال بسازید، پیام هایتان را ویرایش کنید، استیکر بفرستید و پوسته دلخواهتان را روی پس زمینه بنشانید.

گپ برای محافظت از پیام ها امکان تعیین پین کد را هم فراهم کرده و حتی می توانید موارد مهم را در فهرست علاقه مندی های خود ذخیره کنید. اگر شیفته دنبال کردن اخبار هستید هم بخشی به نام «دنیای خدمات و اطلاعات» در گپ وجود دارد که در واقع ویترینی از کانال هاست؛ کانال های ورزشی و خبری و سرگرمی که احتمالا توسط توسعه دهندگان گپ ساخته شده و اداره می شوند.

نسخه فعلی گپ اگر چه نقص های بسیاری دارد اما پتانسیل آن برای پیشرفت بسیار بالاست. می دانیم که ربات ها هنوز به آن پا نگذاشته اند، چت رمزنگاری شده ندارد و بسیاری از عوامل محبوبیت تلگرام در آن حاضر نیستند، اما باید به یاد داشته باشیم که تلگرام هم یک شبه به این سطح از قابلیت ها نرسیده است.

توسعه دهنده گپ به جز فارسی زبان های انگلیسی، عربی و ترکی را هم در اپلیکیشن گنجانده تا بتواند محصولش را به جز داخل کشور در خاورمیانه و سایر نقاط دنیا هم گسترش بدهد. در صورتی که تیم گپ افزار در رفع کم و کاستی های فعلی سرعت کافی به خرج بدهد، باید بگوییم که تحقق این مسئله چندان دور از انتظار نخواهد بود.

 

سیاست های حفظ حریم خصوصی کاربران در پیام رسان گپ؛ ادعایی تیم سازنده

پیام رسان گپ یک بستر امن و کاملا خصوصی برای ارتباط و پیام رسانی است. حریم خصوصی کاربران در گپ در سطح کامل رعایت می شود.

امنیت

ما می دانیم که امنیت سیستم برای کاربران مهم است . لذا ما نهایت برنامه ریزی و تلاش را برای حفظ امنیت اطلاعات شما در پیام رسان گپ انجام می دهیم. ما حافظ معیارهای امنیت فیزیکی ، فنی و اداری هستیم تا اینکه اطلاعات شما را در برابر از دست رفتن، سوء استفاده ، دسترسی غیر مجاز ، لو رفتن و یا تغییر حفظ کنیم.

اقدامات امنیتی که ما استفاده می کنیم شامل امن سازی نرم افزاری زیرساخت در سطوح مختلف، فایروال، رمز گذاری دیتاها و کنترل دسترسی فیزیکی به دیتاسنتر می باشد.

 

 

ذخیره اطلاعات

گپ تنها داده هایی را ذخیره می کند که برای عملکرد درست به آنها نیاز می‌باشد. البته این مورد تا زمانی است که شما از گپ استفاده می کنید. در صورتیکه حساب کاربری خود در گپ را حذف نمایید، کلیه اطلاعات شما حذف خواهد شد.

پیام رسان ابری ( Cloud-Based )

گپ یک سرویس ابری است. فیلم ها و مستندات و تصاویر و سایر محتواهایی که در چتهای شما ارسال و دریافت می شود در سرورهای ابری به صورت امن ذخیره می‌گردد و شما می‌توانید با هر وسیله ای که به گپ متصل شوید، به سرعت به آنها دسترسی خواهید داشت.

پیام ها

هنگامی که شما پیامی را حذف می‌کنید از حافظه دستگاه شما حذف می‌شود. به این معنی که هنوز یک کپی از پیام شما روی سرور برای گیرنده نمایش داده میشود. اگر آن شخص گیرنده هم پیام را حذف کند پیام کلا از سرور پاک می شود.

البته شما می توانید پیام را به صورت دو طرفه نیز پاک کنید و همزمان پیام هم برای شما و هم برای مخاطب حذف می شود.

ما می خواهیم شما روی آنچه که در فضای گپ منتشر می کنید ، کنترل داشته باشید. به عنوان مثال ما اجازه می دهیم پیامها را حتی بعد از اینکه ارسال می کنید ، حذف کنید ( آن پیام برای شما، دوست تان و سرویس ما پاک خواهد شد.)

نگهداری پیام ها، هیچ منفعتی برای گپ ندارد و مستلزم هزینه‌های نگهداری می باشد.

 

مخاطبین

گپ از شماره تلفن شما به عنوان شناسه منحصر به فرد، برای دسترسی راحتتر به برنامه استفاده می کند. البته ما در زمان نصب این دسترسی را به شما اعلام می کنیم.

برای ایجاد ارتباط بین شما و دوستان تان، ما مخاطبین شما را ذخیره می کنیم تا هنگامی که به گپ پیوستند به شما اطلاع رسانی کرده و ارتباط بین شما را برقرار نماییم. ما از مخاطبین شما تنها شماره تماس و نام انها را ذخیره می کنیم و این اطلاعات به صورت کاملا خصوصی و محرمانه نگهداری می شود و با هیچ فرد و سازمانی به اشتراک گذاشته نمی شود.

 

حذف اطلاعات و حساب کاربری

اگر مایل به حذف اکانت باشید می توانید به صفحه غیرفعال سازی مراجعه نمایید. حذف اکانت شامل حذف تمامی گروه ها، مخاطبین، پیام ها می شود. پس از حذف اکانت امکان برگشت میسر نیست.

حذف حساب های کاربری غیر فعال

نگهداری حساب های کاربری غیر فعال برای گپ هزینه دارد و فضای هارد برای ما ارزش زیادی دارد. اگر شما استفاده از گپ را قطع کنید و یا برای 9 ماه به اکانت خود لاگین نکنید، اکانت شما با تمام محتویات و هر فایل و مستنداتی که در سرورهای ابری ( کلودی ) گپ است حذف می شود.

ایجاد رمز عبور برای افراد ناشناس

در پیام رسان گپ؛ به راحتی می‌توانید از مدرن‌ترین روش‌های رمزنگاری برای درخواست رمز عبور هنگام ورود به پیام رسان گپ استفاده کنید و از عدم دسترسی دیگران به اطلاعات و مکاتبات خود مطمئن گردید.

 

**پیام رسان سروش؛ در حال پاسخگویی به شایعات

مسئله‌ ای که در مورد سروش مطرح است و تاکید زیادی برروی آن می‌شود قرار گرفتن سرورهای سروش داخل ایران است تا کارشناسان این محصول بتوانند امکان بهینه‌سازی سرورها و اپلیکیشن را با سرعت و امنیت بالاتری برای کاربران داخلی فراهم کنند.

اما نکته‌ی قابل‌توجه درباره‌ی سروش، داستانی‌ست که مربوط به امنیت آن است. در جریان هستید که بعد از نصب یک پیام‌رسان برروی گوشی، تازمانی‌که شما نیازی به ارسال عکس یا ویدیو ندارید، برنامه از شما مجوز دسترسی به آن‌ها را نمی‌خواهد. اما پیام‌رسان سروش تا زمانی‌که شما این اجازه‌ را ندهید باز نمی‌شود!

غیر از آن هیچ توضیحی درمورد میزان امنیت اپلیکیشن داده نشده است تا خیال شما را از بابت امنیت آن در برابر هکرها راحت کند. از طرف دیگر در بخش قوانین این پیام‌رسان موردی وجود دارد که خب تا اندازه‌ای قابل تامل است «مسئولیت نشر اکاذیب در چت‌های عمومی و خصوصی به‌عهده‌ی خود کاربر است.» بااین حساب تمام چت‌های خصوصی هم به‌طور کامل زیرنظر کارشناسان مربوطه در سروش است.

یا در جای دیگری نوشته‌شده که: «اطلاعات دستگاه کاربر (نوع و نسخه‌ی سیستم‌عامل، اطلاعات سخت‌افزاری و غیره) ممکن است به‌منظور ارائه‌ی خدماتی بهتر و مناسب‌تر جمع‌آوری‌شده و مورداستفاده واقع ‌شوند.» ولی ننوشته که واقعا چرا باید این اطلاعات در اختیارشان باشد؟

بد نیست بدانید که: شما به سروش اجازه می‌دهید که حساب کاربری کاربرانی که به‌قول خودشان ناقض قوانین هستند و هم‌چنین کاربرانی که یک سال از آخرین فعالیت آن‌ها می‌گذرد را با/بدون اطلاع قبلی به‌طور موقت و یا دائم غیرفعال کند. همین موضوع جمع‌آوری اطلاعات درواقع همان اشکالی‌ست که درمورد اپلیکیشن‌های خارجی و البته معتبر مطرح است.

پاسخ تیم سروش:

تصور کن که یک پیام‌رسان داخلی که آمار نصب فعال کافه‌بازارش مثبت 500 هزار است، چراغ‌خاموش در تلاش‌ است تا نیازهای کاربران ایرانی را بشناسد؛ سرویس‌های جدید طراحی و کیفیت را بهتر کند؛ تا تعداد کاربرهایش را یکی‌یکی زیاد کند.

بعد در خلالِ همین ماجراها مشغولِ تدارکِ جشنِ تولدِ دو سالگی‌‌ است برای خوشحالی و دست و جیغ و هورااا. خلاصه زندگی عادی‌اش در جریان است که یکهو اتفاقی می‌افتد، که شب و روزِ تمام پیام‌رسان‌های داخلی را به هم می‌دوزد. کلی مهمان سرزده از راه می‌رسد. مهمان هم که رویِ چشمِ ما جا دارد. خلاصه دستِ همه‌ی تیم به صورت شبانه‌روزی بند می‌شود تا آبروداری کنند؛ رسم مهمان‌نوازی است که آب در دل مهمان تکان نخورد.

حالا تصور کن در این گیرودار و شلوغی‌ها و شب‌بیداری‌ها، بچه‌های شیطانِ همسایه بیایند سر کوچه معرکه بگیرند که فلانی خانه‌اش ناامن است، غذاهایش غیربهداشتی است، دستش کج است و چه و چه …

خداوکیلی شما چه حالی می‌شوید؟
اولش گفتیم بی‌خیال. یک چیزی گفت و رفت و تمام شد. بعد دیدیم تمام نمی‌شود. بازار شایعات داغ شده. کم‌کم مهمان‌های جدید و دوستانِ قدیمی‌مان نگران شده‌اند.

گفتیم دهان‌ به‌ دهان‌شان نگذاریم؛ اصلا با کسی دعوا نداریم. ولی مهمان‌ها و اهالی این خانه حق دارند واقعیت را بدانند. این شد که تصمیم گرفتیم در موردشان روراست با دوستان و مهمان‌هایمان حرف بزنیم.

طی روزهای آینده مجموعه پیام‌هایی با عنوان «امان از شایعه …» منتشر می‌شود که صادقانه و روراست در مورد حرف‌های اشتباهی توضیح می‌دهد که این روزها در موردِ سروش می‌شنوید.

سرتان را هم درد نمی‌آوریم. کوتاه می‌گوییم و مختصر؛ با کمترین مزاحمت.

یکی از شایعات مهم این روزها، ماجرای ناامنی سروش است. اینطور نقل می‌شود که سروش فایل‌ها را با پروتکل ناامن http ذخیره می‌کند و امنیت کاربر را به خطر می‌اندازد.

خیالتان راحتِ راحت باشد. هیچ کسی به غیر از شما به هیچ وجه امکان دسترسی به فایل‌های ارسالی‌تان را ندارد. به این دلیل که در نسخه‌های جدید سروش همه اطلاعات با پروتکل‌های امن ssl یا همان httpsذخیره می‌شوند.

البته در نسخه‌های اولیه در کانال‌های عمومی که Privacy جدی نداشتند از پروتکل http استفاده می‌شد. اما مدت‌هاست که این فضای امن برای پیام‌رسانی و انتقال فایل‌ها در تمام تبادلات سروش فراهم شده است.
سروش برای انتقال پیام‌ها و فایل‌های شما امنِ امن است.

زیست؛ بازار زندگی ایرانی را در پیام‌رسان‌های ایرانی دنبال کنید:

کانال رسمی زیست در سروش

کانال رسمی زیست در آی‌گپ


کارا رونمایی شد؛ سامانه اشتغال فراگیر و روستایی

 

سامانه ای جهت تسریع در امر اشتغال زایی شهری و روستایی به نام کارا ایجاد شده است، که جویندگان کار و تسهیلات اشتغال می توانند به آن مراجعه کنند.در زیر توضیحاتی درباره این سامانه ارائه می شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه ‘کارا’ را به منظور اجرای دو طرح ‘ اشتغال فراگیر ‘ و ‘ اشتغال روستایی’ به این نشانی اینترنتی را بطور رسمی رونمایی کرد.

به گزارش شبکه ایران کالا و به نقل از ایرنا ،  «عیسی منصوری» روز دوشنبه در نشست خبری که در خصوص راه اندازی سامانه کارا در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده بود، برنامه اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایر و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر و شرایط پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده برای این نوع مشاغل را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه برای توسعه اشتغال در کشور نیاز به مداخلات توسعه ای است، گفت: برنامه اشتغال فراگیر در کشور 2 لایه را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: اشتغال پذیری نیروی کار به نام طرح کارورزی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در محیط کار واقعی است و دیگری بحث کاهش هزینه های اشتغال است که از طریق مشوق های بیمه ای که کارفرما پس از استخدام شغل اولی ها می تواند از آن بهره مند باشد، یارانه دستمزد به کارفرمایانی تعلق می گیرد که شغل اولی ها را استخدام کنند.
منصوری بیان داشت: در برنامه حمایت از توسعه و اشتغال مناطق روستایی و عشایری در دستور کار است.
وی اظهار داشت: کاهش هزینه آموزش با ارائه طرح مشوق های کارفرمایی برای جذب نیروی کار و ارائه یارانه دستمزد برای کارفرمایان در صورت جذب متقاضیان شغل در مناطقی که نرخ بیکاری بالایی را تجربه می کنند از برنامه های اشتغال فراگیر است که در دولت تدبیر و امید پیگیری می شود.
منصوری ادامه داد: در برنامه اشتغال فراگیر، ظرفیت های هر استان شناسایی و اعلام شده است که این ظرفیت ها تا سطح روستا را هم در بر می گیرد، ظرفیت های هر استان به استان های کشور ابلاغ شده است.
منصوری معتقد است در برنامه اشتغال فراگیر علاوه بر مداخلات توسعه ای تسهیلات در اختیار دارندگان طرح هایی که منجر به ایجاد اشتغال می شود، پیگیری خواهد شد که برای این مهم از صندوق توسعه ملی 1.5میلیارد دلار معادل 6 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین معادل همین مبلغ از سوی بانکها و صندوق عامل(بانکهای کشاورزی توسعه، رفاه کارگران و صندوق کارآفرینی امید) به مبلغ یاد شده اضافه می شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار افزود: برای برنامه اشتغال فراگیر علاوه بر مداخلات توسعه ای، ارائه تسهیلات همراه با یارانه در دستور کار است و برای این امر 20 هزار میلیارد تومان از محل منابع بانکی اختصاص پیدا کرده است که این منابع صرفاً محدود به سال 96 نخواهد بود و در سال آینده نیز تداوم دارد.
معاون وزیر کار با اشاره به اینکه برنامه حمایت و توسعه از اشتغال مناطق روستایی و عشایری تابستان امسال از سوی مجلس رسیده است، اظهار داشت: با تدوین آیین نامه اجرایی آن از سوی وزیر کار به 31 استان کشور ابلاغ شده است.
به گفته معاون توسعه اشتغال، گروههایی که می توانند از تسهیلات مناطق روستایی و عشایری استفاده کنند شامل سه دسته می شوند.
منصوری ادامه داد: نوع اول شهرهای زیر 10هزار نفر و نواحی صنعتی است که با سود تسهیلات 10درصد می توانند برخوردار شوند، گروه دوم نواحی روستایی معمولی با نرخ 6درصد و گروه سوم مناطق روستایی مرزی است که تسهیلات با بهره چهار درصد می تواند به طرح های اشتغال آنان تعلق گیرد.

*وی توضیح داد: مشاغلی که در مناطق روستایی و یا عشایری ایجاد می شود در زمینه رسته هایی است که پیشتر به استان های کشور ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: در صورتی که طرحی برای هدفی دیگر هزینه شود شامل سود 18درصدی می شود و نمی تواند از یارانه تسهیلات برخوردار شود.
وی تاکید کرد: ارائه این تسهیلات فقط برای سال 97 نیست و همچنان در سال های بعد ادامه می یابد.
منصوری گفت: به طور مثال در رسته تولید زعفران نه تنها به کشت بلکه به موارد دیگر تولید این محصول تخصیص می یابد.
منصوری بیان داشت: همچنین در رسته فناوری اطلاعات ،اولویت تولید محتوی است و سایر رشته ها هم به همین شکل نوع فعالیت ها در رسته های شغلی مشخص و تعریف شده است.
وی ادامه داد: ملاک برای دادن تسهیلات میزان اشتغالی است که از سوی استان اعلام می شود.
منصوری گفت: برای تسهیلات داده شده یکسال تنفس قائل می شویم و متقاضی باید 25درصد تسهیلات آورده داشته باشد که به مرور جلو رفتن طرح تسهیلات تخصیص می یابد.صندوق های ضمانت تعاون می توانند به عنوان تضمین کننده در پرداخت تسهیلات نقش داشته باشند.

**ایجاد 951 هزار شغل در سال 96 
منصوری گفت: برای سال 96 حدود 951 هزار شغل و برای سال 97 حدود یک میلیون شغل هدفگذاری شده است.
وی تاکید کرد: اشتغال یاد شده نه فقط از طریق دادن تسهیلات بلکه مداخلات توسعه ای تحقق می یابد.
منصوری گفت: کف و سقف تسهیلات مشخص نیست و بر اساس نوع طرح تسهیلات در اختیار متقاضیان(سرمایه گذاران و کارآفرینان) قرار می گیرد.
به گفته وی،هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی می توانند برای راه اندازی کسب و کار طرح ارائه دهند. اولویت با افرادی است که به شکل تعاونی درصدد راه اندازی کسب و کار است.

**105هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام کردند 
منصوری گفت: تاکنون 105هزار دانش آموخته برای شرکت در طرح کارورزی ثبت نام کرده اند.
به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار ،از تعداد یاد شده 25هزار نفر به مرحله عقد قرار داد رسیده اند و در حال عقد قرار داد با کارفرما هستند.

**اعزام نیروی کار 
منصوری در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: تاکنون سه دفتر ارائه خدمات نیروی کار در خارج از کشور در سه کشور مختلف ایجاد شده است.
این مقام مسئول معتقد است: اعزام نیروی کار به خارج از کشور تنها از سوی وزارت کار نیست بلکه این موضوع باید از سوی بهبود روابط خارجی هم پیگیری شود.
وی اظهار داشت:تردیدی نیست، در صورتی که تعاملات خارجی بهبود یابد اعزام نیروی کار هم افزایش می یابد.
منصوری بیان داشت: هم اکنون معافیت گمرکی و بیمه برای کسانی که اعزام می شوند، مصوب شده است.

**841 هزار شغل در سال جاری 
منصوری در خصوص تعداد اشتغال های ایجاد شده در سال جاری گفت: تا فصل منتهی به تابستان از سوی مرکز آمار ایران ایجاد 841 هزار شغل اعلام شده است که با احتساب اشتغال های ایجاد شده در پاییز و زمستان این رقم تغییر می کند.
وی ادامه داد:همچنین برای تعداد 355 هزار نفر دفترچه جدید بیمه تامین اجتماعی صادر شده است که به همین میزان و شاید اندکی بیشتر هم مشاغل غیر رسمی در کشور ایجاد شده است.
وی ظرفیت مشاغل غیر رسمی را در هر اقتصادی 30درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در ایران کمی بیشتر از 50درصد است که باید اصلاح شود.
منصوری گفت: رشد منفی اشتغال نداریم بلکه رشد کنونی بدون اشتغال و یا کم اشتغال است.
به گزارش ایرنا، طرح اشتغال فراگیر یکی از طرح های مهم اشتغال است که با تاکید بر تجربه جهانی در کشور در حال اجرا است.پیش از دولت تدبیر و امید تسهیلاتی که برای ایجاد شغل پرداخت می شد متاسفانه به نتیجه مطلوبی نرسد و طرح بنگاههای زودبازده در دولت نهم بیش از 40درصد خطا داشت.
مداخلات توسعه ای که منصوری همواره بر آن تاکید دارد مبتنی بر مطالعات ظرفیت های استان ها و همچنین مداخلات در اجرای طرح ها است به طوری که حتی کارشناسانی از بیرون بر روند اجرای کار نظارت می کنند.
هم اکنون در ارجای طرح تکاپو در رسته پوشاک موفق شده ایم که اشتغال قابل توجهی را ایجاد کنیم.همچنین در این رسته موفق شده ایم که با برندهای مطرح خارجی قراردادهایی برای تولید پوشاک منعقد کنیم.
در طرح تکاپو ،موضوع صادرات کالا مهم است به طوری که 20درصد تولید پوشاک در کشور از طریق برندهای مطرح صادر می شود.

تسهیلات اشتغال فراگیر

در راستای ایجاد فرصتهای شغلی پایدار، دولت طرحهای اشتغالزای بخشهای خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رستههای منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشند، در قالب اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار میدهد. در این راستا، به استناد آییننامه اجرایی بندهای (الف و ب ) تبصره (18) قانون بودجه سال 1396 و شیوهنامه های اعطای تسهیلات و نحوه تعیین، تشخیص و پرداخت یارانه تسهیلات مرتبط با آن، طرحهای مورد نظر با رعایت نکات ذیل مورد حمایت قرار خواهند گرفت:

1- طرحها حتما باید در ذیل رسته های اولویت دار مصوب شده کارگروه اشتغال استان بوده باشد که در قسمت مربوطه این سامانه موجود هست.
2- متقاضیان بر اساس چارچوب و ضوابط تعریف شده، باید طرحهای خود را از طریق سامانه کارا به ثبت برسانند.
3- برای اعطای تسهیلات، طرحها حتما باید به ترتیب تأیید دستگاه اجرایی ذیربط و کارگروه اشتغال (کمیته فنی) استان و موسسه عامل برسد.
4- موسسه عامل پرداخت تسهیلات شامل بانک ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و کشاورزی می باشند.
5- نرخ سود تسهیلات بانکی، نرخ مصوب شورای عالی پول و اعتبار(به عنوان مثال 18 درصد در سال 1396) خواهد بود.
6- یارانه سود تسهیلات بین 2 الی 8 درصد (به تناسب موقیت های جغرافیایی طرح و شرایط برخورداری و دانش بنیانی بودن طرح) پیش بینی شده است که جزییات بیشتر آن در شیوه نامه یارانه تسهیلات آمده است.
7- بررسی توجیه نهایی طرح از بعد فنی، اقتصادی، مالی و بازار بر عهده موسسه عامل خواهد بود.
8- تمامی طرح های سرمایه گذاری در چارچوب نظارتی و با ابزارهای مختلف تمامی فرایند اجرا مورد نظارت قرار خواهند گرفت.
9- از کلیه متقاضیان درخواست می شود قبل از درخواست تسهیلات و تصمیم گیری برای ارائه طرح، حتما پیوست های ضمیمه مورد مطالعه قرار گیرد.

منابع اشتغال روستایی و عشایری

با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، پرداخت تسهیلات اشتغال زا به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل، با رعایت نکات ذیل انجام میشود:

1- طرحها حتما باید در ذیل رسته های اولویت دار اعلام شده باشد که این رسته ها در قسمت مربوطه این سامانه موجود هست.
2- متقاضیان بر اساس چارچوب و ضوابط تعریف شده، باید طرحهای خود را از طریق سامانه کارا به ثبت برسانند.
3- برای اعطای تسهیلات، طرحها حتما باید به ترتیب تأیید دستگاه اجرایی ذیربط، کارگروه اشتغال (کمیته فنی) استان و موسسه عامل برسد.
4- موسسه عامل پرداخت تسهیلات شامل بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از سرمایه گذاری کشاورزی می باشند.
5- نرخ سود تسهیلات عبارتند از
الف- نرخ 4 درصدی برای مناطق روستایی مرزی و عشایری مرزی
ب- نرخ 6 درصدی برای مناطق روستایی غیر مرزی و عشایری غیر مرزی
ج- نرخ 10 درصدی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت خواهد بود.
6- بررسی توجیه نهایی طرح از بعد فنی، اقتصادی، مالی و بازار بر عهده موسسه عامل خواهد بود.
7- تمامی طرح های سرمایه گذاری در چارچوب نظارتی و با ابزارهای مختلف تمامی فرایند اجرا مورد نظارت قرار خواهند گرفت.
8- از کلیه متقاضیان درخواست می شود قبل از درخواست تسهیلات و تصمیم گیری برای ارائه طرح، حتما پیوست های ضمیمه به خصوص دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری مورد مطالعه قرار گیرد.

از:زیست نوشت

یک پایه ایجاد اشتغال فراگیر حمایت از تولید ملی است. فروشگاه اینترنتی زیست با ارائه انواع کالای با کیفیت ایرانی حامی کار و سرمایه ایرانی است.


حجاب و علم جدید

 

شواهد تاریخی نشان می دهد که از گذشته های دور حفظ حریم و حجاب در سبک زندگی و فرهنگ ملل مختلف وجود داشته است. با انقلاب صنعتی اروپا، تغییر و تحول های فرهنگی سریعی در راستای از بین رفتن این فرهنگ اتفاق افتاد. اما هر چقدر علم پیشرفت می کند به دلایل بیشتری در ضرورت حجاب دست پیدا می کند. در این مقاله ما به بررسی دلایل علمی روز که حجاب را سودمند برای زنان معرفی می کند، می پردازیم.

حجاب و بیماریهای پوستی زنان

انجمن سلامت شمال آمریکا در تحقیقات اخیر خود به طور علمی و با آمار ثابت کرد که زنان محجبه کمتر به بیماری های پوستی دچار می شوند.
ایونا: در این تحقیقات که دو گروه از زنان محجبه و غیرمحجبه در آن شرکت داشتند در مرحله اول افرادی با شرایط جسمانی، سنی و مشاغل یکسان انتخاب شدند و به مدت 3 ماه در روزهای مشخص، مورد آزمایش های ویژه قرار گرفتند. بعد از گذشت سه ماه محققان به این نتیجه رسیدند که افراد محجبه از پوست لطیف تری برخوردارند و علایم هیچ بیماری پوستی در آنها دیده نمی شود در حالی که زنان غیرمحجبه با استفاده از کرم های ضدآفتاب سعی در حفظ سلامتی پوست خود داشتند اما این اقدام در طولانی مدت باعث از بین رفتن پوست آنها شده بود.
بنا به گزارش اسلام انلاین، هنگامی که پوست زنان غیرمحجبه به طور کامل از اثر این کرم ها پاک می شد، چین و چروک ها و لک های فراوانی در پوست آنها به چشم می خورد.
محققان اعلام کردند: از آنجا که پوست زنان مسلمان کمتر در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید قرار دارد از سلامت بیشتری برخوردار است. (فردا، کدخبر: 46687، 02 اسفند 1386)
شبکه خبر: نتایج جدیدترین مطالعات نشان می دهد: پوشش سر و حجاب زنان نه تنها باعث ریزش مو نمی شود، بلکه به حفظ مو نیز کمک می کند. در این تحقیق که در کشورهای غربی انجام شده است، به زنان توصیه شده است در طول روز برای حفظ سلامت موهایشان آن را بپوشانند. براساس این تحقیق: پوشاندن سر باعث می شود، مو از ذرات گرد و غبار و دیگر آلاینده های هوا محفوظ بماند. همچنین پوشاندن سر به حفظ مو در برابرتغییرات آب و هوایی به ویژه در برابر رطوبت که در ضعیف شدن مو موثر است، کمک می کند.

حجاب و انرژی درمانی

طبق مشاهدات و بررسی های دانشمندان علم فراروانشناسی بدن دارای یک سیستم انرژی می باشد که تعادل انرژی را در بدن حفظ می نماید.این سیستم انرژی در یک سری نقاط با محیط اطراف دارای تبادل انرژی است و هر کدام از این نقاط با یک سری از خصوصیات فیزیکی ،ذهنی و روحی در ارتباط اند.میزان سلامت روحی و ذهنی و جسمی ما با این نقاط در ارتباط است  و در صورت وجود اشکال در انتقال انرژی انسان دچار بیماری های مرتبط با آن نقطه خواهد شد.

میزان انتقال انرژی این نقاط تحت تاثیر عواملی مثل صوت ، رنگ ، نور ، تغذیه ، رایحه، سنگ ها و جواهرات، احساسات ، تفکرات ، اعمال و حرکات  جسمانی قرار دارد. برای تشریح میزان عبور انرژی اصطلاحا از کلماتی مثل باز یا بسته  استفاده می شود البته نه این که شاهد باز یا بسته شدن چیزی باشیم مثلا  وقتی که می گوییم دلم باز شد  واقعا اتفاقی در جسم ما نمی افتد بلکه منظور یک تعبیر معنوی از یک رویداد باطنی است ، عبارات به کار رفته در این رابطه نیز به همین معنا می باشند.

حال باز یا بسته بودن این نقاط چگونه روی ما تاثیر می گذارد؟

معمولا زمانی که  یک مرکز نیمه باز است در تعادل است و فعالیت های مرتبط با آن در شرایط مطلوبی قرار دارند ولی اگر کاملا باز یا کاملا بسته باشد منجر به عدم تعادل می شود.

در بدن هفت مرکز اصلی در راستای ستون فقرات  از انتهای ستون فقرات تا فرق سر قرار دارند.و هر کدام رنگ مخصوصی را تابش می کنند که با چشم عادی قابل مشاهده نیست.این رنگ ها به مشابه هفت رنگ رنگین کمان از سرخ شروع شده به بنفش ختم می شوند و تحت تاثیر همان رنگ نیز بازتر می شوند.

برای مثال مرکز دوم انرژی در ناحیه ساکرال یک اینچ بالاتر از مجرای ادرار قرار دارد و با لذات و شهوات در ارتباط است و رنگ مخصوص آن نارجی می باشد حال اگر فردی پیراهنی به این رنگ بپوشد یا رنگ و نور محیط نارنجی باشد این مرکز در فرد فعال تر شده میل او را به لذات افزایش می دهد حال اگر این مرکز را در معرض رنگ های تیره و سیاه قرار دهیم فعالیتش رو به افول می گذارد.

رنگ نارنجی در زنان و رنگ قرمز در مردان محرک شهوت است. رنگ قرمز با مرکز اول انرژی مرتبط است که در انتهای ستون فقرات و بین عورتین قرار دارد.این مرکز نیز با قدرت ،خشم ، ثروت و شهوت در ارتباط است.

پوشیدن لباس های قرمز و نارنجی موجب تحریک شهوانی شده بیماری های اجتماعی و فردی فراوانی در پی داردکه تشریع پیامد های آن در مقالات و کتب مختلفی مطرح شده است.

و نیز استفاده از لباس های تیره رنگ فعالیت این مراکز را کاهش داده و شرایط متعادلی برای حضور و فعالیت سالم در جامعه را  فراهم می آورد.

برای همین منظور باید از مصرف یا استفاده بیش از حد و نا بجای  عطر ها،  موسیقی ها و حتی خوراکیهایی که باعث تحریک این مراکز شده نیز پرهیز نمود.

برخی از منابع:

اطلس چاکرا اثر کالاشاترا گویین دا –رنگ درمانی اثر بار بارا باورز-آموزش عمی انرژی درمانی بادست اثر جک آنجلو- انرژی درمانی با کریستال ها (معراج بلورین) اثر کاترین بومن-شفای هاله اثر والتر لوبک-…

حجاب و علم پزشکی و روانشناسی

تفاوت میزان تحریک پذیری زن و مرد

«تحقیقات و تجربه های علمی نشان می دهد که آن اندازه ای که مرد از نگاه کردن به تن و اندام زن تحریک می شود، زن از مشاهده مرد تحریک نمی شود. در روان شناسی جنسی نیز ثابت شده است که تمامی سطح بدن زن برای مرد محرک است، اما در مرد چنین نیست ».

وقتی که ما زن و مرد را با هم مقایسه می کنیم متوجه می شویم که از جهت انسانیت با هم مساوی هستند اما از جهت علایق و احساسات یکی نیستند و خیلی با هم متفاوتند. و همین علایق و احساسات باعث می شود که احکام الهی هم نسبت به آن ها تغییر پیدا کند .

فکر کنید اگر احکامی که بر مردها واجب بود، بر زن ها هم واجب می شد مثل (جهاد، خرجی خانواده، مهریه ووو)آیا این لطمه ای به احساسات زن وارد نمی کرد.آیا رفتن به جنگ با احساسات لطیف زن سازگار  هست. وقتی که این نکات و تفاوت ها را در کنار تحقیقات علمی دانشمندان قرار می دهیم خیلی جواب زیبایی  می شنویم در باب تفاوت ها جسمی و روحی زن و مرد که مرتبط است به بحث حجاب، آن ها می گویند :
زن با مرد تفاوت های زیادی دارد، از آن جمله این است، مردان نسبت به محرک های چشمی حساس تر از زنان اند و بر عکس، زنان در مقابل محرک های لمسی حساسیت بیشتری دارند .(1)
تحقیقات و تجربه های علمی نشان می دهد که آن اندازه ای که مرد از نگاه کردن به تن و اندام زن تحریک می شود، زن از مشاهده مرد تحریک نمی شود. در روان شناسی جنسی نیز ثابت شده است که تمامی سطح بدن زن برای مرد محرک است، اما در مرد چنین نیست .
پس آن چه که می توان در این جا نتیجه گرفت این است که دین اسلام با توجه به حقیقت هر وجودی برای او احکامی وضع کرده مثلا از آن جا که مردان به محرک های چشمی حساسند، آن ها را به مراقبت و کنترل چشم در برخورد با نامحرم مامور کرده است. در حدیثی زیبا از امام رضا علیه السلام نقل شده است :
خداوند نگاه کردن به موهای زنان ازدواج کرده ی محجوبه و غیر آن ها را حرام کرده است؛ زیرا نگاه شهوت انگیز مردان، باعث تهییج جنسی، و تهییج جنسی باعث فساد است. (2)در مقابل، به دلیل لطافت و حساسیت بیش تر زنان نسبت به محرک های لمسی، برای حفاظت آنان از مفاسد ناشی از این ویژگی، آن ها را به حجاب و پوشش بیش تر در مواجه با مردان نامحرم دستور داده است؛ و این حکم اسلام غیر عادلانه و تبعیض آمیز نیست، زیرا متناسب با حقیقت متفاوت زن و مرد است .

(1)غلام علی حداد عادل ،فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی
(2)حر عاملی ،وسائل الشیعه ،ج 14

امام رضا (علیه السلام) درباره ی فلسفه حجاب می فرماید:
«حرم النظره الی شعور النساء… لما فیه من تهیج الرجال و ما یدعوا التهیج الی النساء و الدخول فیما لایحل»
حرام شد نگاه به موهای زنان برای آنکه اگر موهای آنها در برابر مردان نامحرم آشکار شود باعث تحریک و جلب توجه خواهد شد و این جلب شدن مردان به زنان، فساد و بی بند و باری را به دنبال دارد و سبب می شود که مردم در کارهای حرام وارد بشوند. (محمد علی کریمی نیا – حجاب دختران ص 17)
ضرورت حجاب و پوشیدگی از دیدگاه روان شناسان

هنگامی که ضرورت حجاب یا از روی نادانی، و یا به سبب اغراض سیاسی به عنوان نشانه ای از اسارت زن تبلیغ می شود، حداقل باید روشن کرد که: حقیقت علمی و تجربی غیر از این می گوید: (آیا حجاب ضرورت دارد؟ دکتر شهریار روحانی، ص 48)
تحقیقات روانشناسی نشان داده است که پوشیدگی زنان ریشه ی روانی دارد، و برای رشد و بلوغ روانی آنان ضروری است. کسانی که علت تفاوت در پوشش مردان و زنان را نشانی از برتری جویی یا دلیل نابرابری حقوق زن و مرد و یا نشانه ای از اسارت مردان و زنان را نشانی از برتری جویی یا دلیل نابرابری حقوق زن و مرد و یا نشانه ای از اسارت زنان می دانند از این حقیقت غفلت کرده اند که ضروریات بلوغ روانی مردان و زنان در مرحله ای از یکدیگر جدا شده و برخلاف تبلیغات عوامانه، «پوشش» مناسب برای زنان به تفاوت مراحل رشد روانی آنان باز می گردد و ریشه در فطرت انسان دارد. (همان، منبع، ص 9 و 8)

مراحل رشد انسان:

مراحل رشد آدمی به 5 مرحله تقسیم بندی می شوند و کودک در هر مرحله از رشد، نیازها و خواسته های مخصوصی دارد که چنان چه در هر مرحله، نیازهای روانی کودک به اندازه و از مجرای صحیحی برآورده نشود، کودک دچار عارضه ی «توقف شخصیت» شده یعنی تا پایان مدت عمر در جست و جوی نیازهای همان مرحله بوده و حالات آن دوران را بروز می دهد. (همان – ص 13)
این مراحل عبارتند از:
1) مرحله گیرندگی غیر فعال
2) مرحله گیرندگی فعال یا رشد احساس های بچگانه
3) مرحله رشد عضلانی
4) مرحله تحرک و آغاز تشخیص هویت یا دوران نهان تناسلی
5) کمال هویت زنان یا مردان
با اندک تفاوتی در نام گذاری، این ادوار مورد قبول و توافق اکثر روانشناسان رشد می باشد.
مثلا فرویدیست های جدید این پنج مرحله را با اصطلاحات مأنوس و در خور مکتب خود به صورت: مرحله دهانی اول و دوم، مرحله مقعدی، مرحله تناسلی پنهان و بالاخره مرحله تناسلی نام گذاری کرده اند. (همان، ص 11)

توقف شخصیت

در مرحله چهارم که «مرحله تحریک یا دوران نهان تناسلی» نام گذاری شده، تفاوت رفتار پسران با دختران در نحوه سلوک اجتماعی یا برخورد با اشیاء بیرونی و محیط پیرامون خویش آشکار می شود و «مهم ترین مرحله در بازشناسی اثر حجاب همین مرحله است»، پسران در این مرحله حال تهاجمی و به ظاهر ستیزه جویانه می گیرند و تمایل آشکاری برای تسلط و تفوق بر دیگران از خود بروز می دهند . اما دختران درست در جهت مخالف پسران حالت «جذب» و «پذیرش» دارند و قدرت جلب توجه دیگران را از خود بروز می دهند. علاقه به پوشیدن لباسهای زیبا، و آرایش کردن و… از ویژگی این دوره است دختران بر اثر «توقف شخصیت» در این مرحله به موجوداتی کاملا گیرنده تبدیل شده و همیشه اسیر جلب توجه دیگرانند.
ولی در صورتی که فرد در این مرحله نمانده و به مرحله پنجم که «مرحله تکامل بلوغ و تعیین هویت انسانی» نام گذاری شده است صعود کند، به جای تمایل برای جذب همگان و صرف تمام وقت و نیروی حیاتی در این راه، تنها به یک مرد – همسرش – توجه کرده و بقیه توانایی های جسمی و روحی خود را صرف سازندگی می کند.
زنان در این مرحله علاوه بر قدرت گیرندگی، پروراندن یافته، در همین حال تمایل به جذب و جلب توجه دیگران در آنها کم می شود. ولی توقف شخصیت در مرحله ی چهارم موجب می شود تا زنان از قدرت تمرکز برای مادری و عشق ورزیدن (به همسر و فرزندان) عاجز مانده و صرفا به موجودی مبدل می شوند که دائما در بند جلب توجه دیگران است. (همان / ص 23 و 24)
توقف در شخصیت زنان در حقیقت نوعی بیماری است که تمام قدرت و توانائی زنان را می بلعد و موجب صرف همه ی استعدادهای آنان در آراستگی ظاهری و زیبائی صورت برای جلب دیگران می شود، به زودی انزوا و استیصال ناشی از این عطش بی پایان بدون استثناء حرمان و سرخوردگی و فقدان مهرورزی و عدم توجه به حقایق دیگر زندگی را در بردارد. (برگرفته از همان / ص 55)

نزول شخصیت

در هر یک از مراحل رشد، چنانچه کودک و نوجوانان و یا حتی فرد بالغ تحت فشار شدید روانی قرار گیرد، گاهی دفعتاً به مراحل ابتدائی تر رشد نزول می کند. این عکس العمل را نزول شخصیت می گویند.

نزول شخصیت در زنان بالغ

زنان نیز همانند بسیاری از انسان های دیگر به علت اختلال معلول در روانشان در صورت برخورد با مشکلات روحی به مرحله ابتدائی تری از رشد روانی نزول می کنند. بی تفاوتی، سردی، و کم توجهی شوهران یکی از علل این نزول شخصیت است، در چنین حالتی زن از نظر روانی سقوط کرده و غالبا به یکی از مراحل خصوصا مرحله چهارم رجوع می کند، زن برای مقابله با عدم اعتماد و امنیت نسبت به همسر خویش به عرضه خود پرداخته و سعی می کند از طریق جسمانی توجه همسر را جلب کند و در صورت عدم موفقیت، برای اثبات مقبولیت و زن بودن خود به آرایش و نمایش جسمانی در انظار می پردازد تا تأثیری را که از همسر دریافت نکرده است از اجتماع کسب کند، به عبارت دیگر بی توجهی و بی اهمیتی شوهران در بسیاری از موارد منتهی به بی بند و باری و نزول شخصیت زنان خواهد شد. (همان منبع / ص 37 و 38)
تمایل به تسلط بر همگان و تصاحب همه زنان و کله شقی و نفوذ ناپذیری در مردان، و خود آرایی برای همگان و اسارت برای جذب دیگران در زنان، اطوار زنانه از مردان و اداهای مردانه از زنان، همگی نشانی از عدم بلوغ روانی هستند. (همان منبع/ ص 33 و 23)

قوانین طبیعت

برخی از جامعه شناسان حجاب و پوشش زن را مقتضای طبیعی جامعه بشری معرفی کرده اند. مونتسکو می نویسد: «قوانین طبیعت حکم می کند زن خوددار باشد» زیرا مرد با تهور آفریده شده است و زن نیروی خودداری بیشتری دارد بنابراین تضاد بین آنها را می توان با حجاب از میان برد و بر اساس همین اصل، تمام ملل جهان معتقدند که زنان باید حیا و حجاب داشته باشند. (به نقل از روح القوانین، مونتسکو، ترجمه علی اکبر مهدوی، ص 101)
منبع: حریم ریحانه.

جاذبه زن و مرد

دانشمندان آلمانی به وسیله آزمایشاتی ثابت کرده اند که امواج نامرئی الکتریکی مثبت از مردان و الکتریسیته منفی از زنان ساطع می شود و بر طبق آن یکدیگر را جذب می کنند. 1
در میان کلیه موجودات عالم اعم از انسان و حیوان و غیره اینها رابطه ی مغناطیسی و الکتریک «قوه جاذبه» وجود دارد و به وسیله آن یکدیگر را جذب می کنند. 2
الکتریسیته و جاذبه مثبت که در مرد و جنس نر بطور کلی موجود می باشد، جنس مقابلش را که دارای الکتریسیته منفی است به طرف خود می کشاند و آنرا بسوی خود جذب می نماید و این نیروی موجود چیزی است که هیچ عاملی نمی تواند از آن جلوگیری به عمل آورد زیرا آن یکی از بزرگترین نوامیس طبیعی به شمار می رود و یگانه وسیله برای دوام بقای نسل می باشد. اما باید به این موضوع توجه داشت که الکتریسیته و قوه مغناطیسی یا جاذبه در شرایط خاصی بوجود می آید و هرچه این شروط مهیاتر باشد نتیجه یا راندمان آن بیشتر خواهد بود. 3

انحراف روانی

کلیه روانشناسان چشم چرانی را یک نوع انحراف روانی قلمداد می کنند (vojuerism و Inspectionhism) این انحراف هرگاه در کسی بوجود آید قابل توقف نخواهد بود و هر لحظه بر میزان آن افزوده خواهد شد.
یک فرد چشم چران هرگز با چند ساعت چشم چرانی نمودن در روز قانع نمی شود و این حالت کم کم در او یک حالت وحشیانه و حیوانی خاصی به وجود می آورد و رفته رفته او را به یک بیماری و انحراف روانی دیگر به نام (vojeurisme) مبتلا می سازد.
در این حال بیمار از تماشای بدن عریان و… لذت می برد و این مرحله مقدمه ایجاد سادیسم است. 4
اصولا اکثر بیماری جوانان از این ره گذر آغاز می شود زیرا چشم می بیند و دل می خواهد و قلب برای بدست آوردن خواسته خود فعالیت می کند و روح تسخیر می شود و چون کار به جایی نمی رسد و جو طبیعی این رشته را پاره می کند و پاره شدن رشته ی این لذت عاماً ایجاد یک عقده ی روانی می شود و روحش متزلزل می شود. 5

خودنمایی

یکی از بیماریهایی که در اثر عدم تعادل در استفاده از انگیزه جنسی بوجود می آید، بیماری خودنمایی است (exhibisionism) که حالتی است که شخص با نشان دادن قسمتی از بدن میل جنسی خود را ارضاء می کند. نشان دادن بدن از طریق ماهواره، مجلات، فیلمها و… از این مواردند اینها سه دسته هستند.
الف) خفیف، افرادی هستند که با پوشیدن لباسهای عجیب و غریب و یا انتخاب رنگهای تند و زننده توجه دیگران را جلب می کنند.
ب) متوسط، بیرون گذاشتن قسمتی از بدن
ج) حاد، منحرفین (برهنگان)
بیماری خودنمایی در زنان مشهورتر است. 6

غریزه جنسی

غریزه جنسی در مواقعی که مناظر شهوت انگیز از قبیل تصاویر ننگین یا فیلم های زشت با بدن های نیمه عریان در معرض دید انسان قرار گیرد به صورت انقلاب جنسی در می آید که اگر مرتباً ارضاء شود از نظر تکرار و اگر ارضا نشود از لحاظ وارد شدن شکهای مکرر به مغز و قلب بیماری هایی غیر قابل علاج را به وجود می آورد. پس غریزه ای که به حال قلیان و انقلاب درآید و به موقع ارضاء نشود آثار بدی در ارگانیزم بدن به جای می نهد که غالبا درمان ناپذیر است. 7

ناراحتی های عصبیروانپزشکان در کسانی که مدتی گرفتار تحریکات جنسی بدون ارضاء شده اند بیشتر ناراحتیهای عصبی و (روان تنی) زیر یا پاره ای از آنها را ملاحظه کرده اند:
1- دشواری در تنفس
2- درد اطراف قلب
3- بالا رفتن طپش قلب
4- ضعف و خستگی و کوفتگی عمومی
5- درد و مالش معده
6- سر درد
7- هراس و دلهره از خطرات غیر قابل توصیف
8- بی قراری و ناآرامی
9- بی خوابی
10- کم اشتهائی
11- خستگی فکری و دماغی 8

عوارض پوشش نامناسببعضی با دیدن فرم لباس که بدن را نمایان می سازد، تحریک می شوند، برجستگی های بدن اگر در لباس ظاهر شوند، مرد آن را تعمیم داده و لذت می برد. اینجاست که نشان دادن برجستگی های بدن با لباس همانند عریان بودن است.
بعضی با دیدن افراد چاق و بعضی با دیدن افراد لاغر تحریک می شوند، و بعضی با نوع راه رفتن و… همه از این موارداند. 9
بسیاری از تجار بزرگ جهان، از زن برای فروش کالا استفاده می کنند، عکس بدن آنها را روی جوراب و… می اندازند یا او را در کنار اشیاء قرار می دهند، مردها در حقیقت عکس زن را می خرند نه کالا را [از نظر فروید مرد با دیدن تصاویر و عکس ها که نمایانگر چیزی از زن باشد، لذت برده و ارضاء می شود]. 10

پی نوشت ها :
1) از کتاب برای چشمهایت، ص 31
2) آیت الله مصطفی نورانی، سعادت خانواده در ازدواج، ص 136
3) از کتاب برای چشمهایت ص 32 و نیز سعادت خانواده در ازدواج، ص 136
4) از کتاب برای چشمهایت ص 34
5) داستانهایی از چشم و نگاه، علی میر خلف زاده، ص 178 – 179
6) کتاب روانشناسی و فرهنگ پوشش، ص 43، انتشارات دانشگاه تهران
7) از کتاب حجاب در ادیان الهی، ص 44 – 45 و از کتاب برای چشمانت، ص 36
8) جوانی پر رنج ص 235؛ به نقل از کتاب برای چشمهایت ص 36 و 37
9) روانشناسی رنگ، ص 65، دکتر مارکس لوتر
10) ص 65، روانشناسی در خدمت سیاست، زیگموند فروید

در فروشگاه اینترنتی زیست، انواع چادر و کالای حجاب را انتخاب کنید.

از:زیست نوشت